شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱

اختصاصی شوشان : فرمانده نیروی انتظامی شهرستان هندیجان گفت: آموزش قانون و رعایت قانون کار فرهنگی است که باید از همان ابتدای نوجوانی به فرزندانمان آموزش بدهیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

سرهنگ علی رئوفی در گفتگو با خبرنگار شوشان، از برنامه های اجرا شده در هفته ناجا شهرستان هندیجان و تلاش های انجام شده در این هفته گفت: من هم به نوبه خودم از رسانه های گروهی اعم از روزنامه و مطبوعات تشکر می کنم که واقعاً تلاش های زیادی جهت پوشش اخبار انجام می دهند.

سرهنگ رئوفی ادامه داد: اطلاع رسانی به مردم درباره فعالیت های پلیس و پیام های برای آنها داشتیم بحث امنیت را برای آنها باز کردیم و مشارکت عمومی و همگانی و مشارکت خانواده ها را در رابطه با این شعار که سهم من از امنیت چیست؟ را توضیح دادیم و اینکه اساس کار ما سرمایه اجتماعی است که می توانیم با همکاری و همیاری مردم قوانین و مقررات را اجرا بکنیم و این امر میسر نیست مگر با همکاری مردم که باید با قوانین آشنایی داشته باشند و آنها را رعایت بکنند البته مردم ما مردم فهیم و قانون مداری هستند و انتظار ویژه ای که ما از شهروندان داریم این است که به قوانین احترام بگذارند، و قوانین را بشناسند و آنها را رعایت بکنند تا در درون آنها نهادینه بشود.

سرهنگ علی رئوفی افزود: مردم باید از اموال عمومی نگهداری بکنند چون این اموال متعلق به آنها است، البته انسان به دلیل مشغله های فکری نمی تواند درست از اموال خود نگهداری کند ولی ما تذکرات و پیام هایی در این رابطه به آنها دادیم که سهل انگار نباشند و با فکر درست از وسایل خود نگهداری کنند و به قول کارشناسان اقتصادی 8 درصد از پول مصرفی را صرف نگهداری اموال عمومی می شود .

وی با تأکید بر اینکه ما با آموزش و پرورش در ارتباط بودیم که چهره به چهره با دانش آموزان صحبت کردیم، مقررات را برای آنها توضیح و تفهیم کردیم، زیرا آنها جوانان آینده ساز مملکت هستند که جامعه و مملکت ما را تشکیل می دهند و این آموزش ها و فرهنگ ها از دوره ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان باید آغاز شود که در ذهن آنها نهادینه شوند تا بتوان آینده بهتری برای جامعه رقم بزنند و البته ناگفته نماند که قانون جز لاینفک زندگی روزمره ی ماست.

سرهنگ رئوفی در ادامه افزود: زمانی که به عنوان فرمانده نیروی انتظامی در شهرستان هندیجان منصوب شدم یک تحلیل کلی از شهرستان انجام دادم. ابتدا جرایم صورت گرفته را دنبال و بررسی کردیم که بدانیم الویت جرائم در شهرستان با چه جرمی است و چه جرمی در گذشته بیشتر رخ داده تا به آن رسیدگی و دلیل آن را پیگیری کنیم. از جمله جرائمی که قبلا رخ داده سرقت احشام بوده که ما در این زمینه تلاش خود را کردیم و این مسئله را حل نمودیم و با برنامه ای که برای همکاران خود داشتیم و طبق آموزشی که به آنها داده بودیم پیگیر موضوع شده و توانستیم ده فقره تشکیلات سرقت احشام را متلاشی کنیم و سارقین را شناسایی و دستگیر کرده و با توجه به مدارکی که علیه آنها در دست داشتیم و بدون اینگه فشاری به آنها بیاوریم اعتراف گرفتیم. البته در مورد سرقت احشام دیگر مورد نگران کننده ای وجود ندارد.

مورد دیگری که سرهنگ به آن اشاره کرد سرقت موتور سیکلت بود.

وی گفت: موتور سیکلت در سطح شهرستان هندیجان به وفور یافت می شود و بدون اینکه مقررات راهنمایی رانندگی را رعایت کنند و در نگهداری اموال خود احتیاط بکنند کنار خیابان رها کرده و از نظر ایمنی به آن اهمیت نمی دهند و آن را قفل نمی کنند واینگونه به راحتی هر کسی می توان سوار آن بشود و به سرقت ببرد.لذا ما این را برای مردم توضیح دادیم که از اموال خود به خوبی مراقبت کنند و علاوه برآن پرسنل خود را حساس کردیم.سارقینی که به اموال مردم دست درازی کردند همان معتادینی هستند که دچار مصرف مواد صنعتی شدند که چندین گروه بودند و ما آنها را دستگیر کردیم و حدوداً 25 دستگاه موتور را پیدا کردیم . ما برای ایجاد امنیت بیشتر، نیروی خود را آموزش داده و گشت های درون شهری خود را افزایش دادیم و هدفمند کردیم، جلساتی با مردم، سران قبیل و شیوخ را داشتیم که سلاح را به هر شکلی که باشد نگهداری نکنند و در مراسمات خود یعنی عروسی و عزاداری ها استفاده نکنند.

خبرنگار شوشان از فرمانده نیروی انتظامی هندیجان در مورد قتل هایی که در سال های قبل از تصدی گری که اتفاق افتاده بود پرسید وی در جواب گفت: پرونده ها مراحل قانونی خود را گذرانده اند و در آینده هر گونه خبری را که افتاد به سمع و نظر شما خواهیم رساند وی در ادامه با اشاره به یکی از قتل ها گفت عامل قتل حاج خیرالله تراکمی را دستگیر کرده و به مراجع قضایی تحویل دادیم و اکنون مراحل قانونی خود را طی می کند و مشکلی تا کنون در باب قتل های سال گذشته نداشتیم و همه در حال پیگیری جدی و مستمر هستند.

در مورد سرقت مسلحانه سارقین که گفته شده با سلاح سنگین مانند کلاشینکف روستاییان را تهدید می کرده فقط یک مورد را تأیید می کنم که صحیح بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار