شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی اهواز از نصب و راه‌اندازی دستگاه کروماتوگرافی گازی تولید کشور در آزمایشگاه کنترل کیفی غذا و داروی اهواز خبر داد.
رضا زاده دباغ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، یک دستگاه کروماتوگرافی گازی تولید کشور با موفقیت در آزمایشگاه معاونت غذا و داروی اهواز نصب و راه‌اندازی شد.

وی بابیان اینکه این دستگاه به منظور اندازه‌گیری ترکیبات و مخاطرات مواد موجود در مواد غذایی استفاده می‌شود، افزود: این دستگاه شامل دو آشکارساز هدایت گرمایی و یونیزاسیون شعله‌ای است.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی اهواز اظهار کرد: سیستم مذکور با حضور کارشناسان فنی آزمایشگاه کنترل غذا و داروی اهواز توسط کارشناس فنی شرکت سازنده به‌طور کامل آموزش داده شد.

گفتنی است: به جز دستگاه مذکور تعداد دیگری تجهیز ساخت ایران از قبیل هود لامینار، سیرکولاتور، یخچال آزمایشگاهی، آون تحت فشار، انکوباتور یخچال‌دار، آب فوق خالص‌ساز و شعله اتوماتیک، دستگاه پروتئین‌گیری و غیره که همه این دستگاه‌ها تولید داخل کشور هستند برای تجهیز و توسعه آزمایشگاه کنترل کیفی غذا و دارو با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 15 میلیون ریال خریداری شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار