شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان:
رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان ضمن تشکر از اهتمام و توجه ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ترویج فرهنگ نماز ...
شست بررسی راه های توسعه و تعمیق فعالیتهای دانشگاهی در راستای ارتقاء بزرگداشت فریضه نماز در مراکز بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان،دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر امور فرهنگی دانشگاه، مجتبی اورکی مدیر روابط عمومی دانشگاه و ائمه جماعات و مسئولین روابط عمومی مراکز بهداشتی و درمانی مختلف تابعه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان ضمن تشکر از اهتمام و توجه ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در محیط دانشگاه گفت: در سال 94 حاج آقا محسن قرائتی مدرس حوزه و دانشگاه دو مرتبه در ستاد اقامه نماز استان حضور یافتند و با توجه به اینکه اجلاس اقامه نماز کشور امسال در استان کرج برگزار می شود لازم است در این نشست به جمع بندی از مشکلات پیش رو و نظرات ائمه نماز جماعات برسیم تا بتوانیم در اجلاس کشوری در کرج مطرح نمائیم.

وی در خصوص عوامل تاثیرگذار روحی و روانی بیماران در بیمارستان گفت: محدود بودن، دوری از خانواده، پوشیدن لباس بیمارستان و همچنین بستری شدن در بیمارستان از جمله عواملی هستند که خود به خود باعث می شوند انبوهی از غم ها و مشکلات به سراغ فرد بیمار بیاید.

بلادیان افزود: لازم است به دلیل وضعیت روحی نامناسب بیمار در بیمارستانها، ائمه جماعات یاریگر او باشند و با هدایت و راهنمایی های دینی و معنوی به او آرامش خاطر دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان در ادامه اظهار داشت: ائمه نماز جماعات باید در سخنان بعد از نماز جماعت و در برنامه های خود به دو گروه هدف یعنی کادر درمانی بیمارستانها و بیماران دو نکته را مرتبا یادآور شوند، یک اینکه اگر پزشک یا پرستاری خدماتی ارائه دهد که باعث معالجه بیماری شود آن فرد بیمار بعد از سلامتی هر عمل خیر و خدمتی که انجام میدهد آن پرستار و پزشک معالجش در ثواب آن عمل سهیم هستند و در امر خدمت رسانی اجر معنوی و اخروی را در نظر بگیرند و همچنین به بیماران نیز یادآور شوند که بیماری خشم و غضب خداوند نیست بلکه فرصت و نعمتی از سوی آفریدگار است.

وی همچنین در ادامه با اشاره با تاکید بر سخنان امام رضا(ع) و بیان روایتی از این امام بزرگ، گفت: امام رضا(ع) می فرمایند "هرکس بیمار شد و در حال بیماری خدا را طلب کند این عامل رشد، و وسیله ای است برای پرواز روح"، این دیدگاه در برخی بیماران که فکر می کنند بیماری غضب خداوند است، باید توسط ائمه نماز جماعات بیمارستانها اصلاح شود و به آنها گفته شود که، بیماری ها و بلایا می توانند نعمت خداوند باریتعالی باشند که اگر انسان در حال بیماری به خدا روی بیاورد عامل رشد و ترقی اش خواهد شد.

بلادیان با بیان اینکه گاهی بندگان غفلت می ورزند و آفریدگار هستی که دوستدار بنده اش است او را بیمار می کند تا به سوی او بازگردد و متوجه شود که همیشه سالم و سرحال نخواهد ماند، اظهار داشت: در این شرایط فرد متوجه می شود که نیاز به شفای الهی دارد و با آفریدگارش ارتباط برقرار می کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خطاب به ائمه نماز جماعات بیمارستانها گفت: حاصل کار شما باید طوری باشد که کادر درمانی بیمارستانها خدمات بیشتری برای اجر اخروی خود ارائه دهند و بیماران نیز بفهمند که بیماری خشم پروردگار نیست زیرا اگر خشم بود ائمه معصوم هیچگاه بیمار نمی شدند.
 
وی در پایان با تاکید بر انجام فریضه نماز و اینکه نماز تنها فریضه ای است که در همه حال باید بجا آورده شود خاطرنشان کرد: باید به بیماران که در انجام این امر واجب الهی مشکل دارند کمک شود و هرجا نیاز بود آموزشهای دینی لازم به بیماران داده شود.












نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار