شنیده شده است برخی نمایندگان دلیل عدم مشارکت در استیضاح را خوزستانی بودن وزیر کشاورزی ذکر کرده اند

"> وزير خوزستاني كه فقط يك بار به خوزستان آمد !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱

شنیده شده است برخی نمایندگان دلیل عدم مشارکت در استیضاح را خوزستانی بودن وزیر کشاورزی ذکر کرده اند

 

شوشان : در اینجا باید به این تعداد از نمایندگان خوزستان گفت: آقایان نماینده! آیا می دانستید که خلیلیان؛ وزیر خوزستانی و اهوازی جهاد کشاورزی تنها وزیر کشاورزی پس از انقلاب است که به خوزستان سفر نداشته است و در دوره صدراتش تنها یک بار و آن هم در معیت هیات دولت و در سفرهای استانی در خوزستان حضور داشته است؟ این در حالی است که به گفته منابع آگاه وزرای قبلی حداقل هر دو سه ماه یکبار به دلیل اهمیت موضوع به خوزستان سفر داشته است

به گزارش پایگاه خبری شوشان، دولت دهم هر چند در بکارگیری مدیران و نخبگان خوزستانی در کابینه خساست به خرج داد اما با سپردن مقام عالی وزارت کشاورزی به خوزستانی ها حداقل جای گله باقی نگذاشت. این جایگاه از آنجا می توانست اهمیت خود را برای خوزستانی ها صد چندان کند که خوزستان یک چهارم محصولات کشاورزی کشور را تهیه می کند ، بخش اعظم رودخانه های و منابع آبی کشور در خوزستان هستند و صدها حسن دیگر که در صورت وجود اراده وزیر، می توانست حول حالی به احسن الحال برای کشاورزی خوزستان پیش آورد. اما افسوس که این چنین نشد.

در طول چند روز گذشته اخباری مبنی بر طرح استیضاح خلیلیان؛ وزیر جهاد کشاورزی در رسانه ها درج شد. نماینده مردم خرمشهر اظهار داشت: «به دلیل وجود مشکلاتی در بحث آبرسانی و کشاورزی همچنین عدم تحقق وعده‌های داده شده در این زمینه، 18 نماینده استان خوزستان خواهان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی شده‌اند. در رابطه با معضلات و مشکلات پیش‌روی مردم و شهرهای استان خوزستان با هیچ کسی تعارف و شوخی نداریم، اگر هم تاکنون به آرامی و سازش کار را پیش برده‌ایم به دلیل نزدیکی به پایان عمر دولت دهم است.»

شکر خدا موسوی، نماینده اهواز و رییس مجمع نمایندگان خوزستان در اين خصوص گفت: « تعداد استیضاح کنندگان 34 نفر بودند که عده ای امضایشان را پس گرفتند و 15 نفر شدند. از مجموعه نمایندگان خوزستان هم فقط 5 نفر طرح استیضاح را تا این لحظه امضا کرده اند و 13 نفر با این استیضاح موافق نیستند و این مطلب دروغ است. بعضی ها متاسفانه به دنبال جوسازی و خراب کردن مملکت هستند.»

گرچه عمق اختلاف، در اظهار نظر این دو نماینده خوزستانی عیان است اما دور از ذهن نیست. چه که برگشتن از نیمه راه استیضاح وزرا برای احقاق حقوق مردم خوزستان، به بهانه های مختلف اتفاقی است که پیش از این نیز شاهد بوده ایم. اما ماجرا از آنجا قابل توجه است که شنیده شده است برخی نمایندگان دلیل عدم مشارکت در استیضاح را خوزستانی بودن وزیر ذکر کرده اند.

در اینجا باید به این تعداد از نمایندگان خوزستان گفت: آقایان نماینده! آیا می دانستید که خلیلیان؛ وزیر خوزستانی و اهوازی جهاد کشاورزی تنها وزیر کشاورزی پس از انقلاب است که به خوزستان سفر نداشته است و در دوره صدراتش تنها یک بار و آن هم در معیت هیات دولت و در سفرهای استانی در خوزستان حضور داشته است؟ این در حالی است که به گفته منابع آگاه وزرای قبلی به دلیل اهمیت موضوع حداقل هر دو سه ماه یکبار به خوزستان سفر داشته است.

گرچه این استیضاح نیز گویا به لطف تغییرات پی در پی نظرات بهارستانی ها، کان لم یکن شده است، اما به نمایندگان خوزستان باید گوشزد کرد که برای عدم همراهی در این استیضاح باید دلیل و شاید بهانه دیگری بجویید، چرا که کشاورزان خوزستانی در پشت چهره آفتاب سوخته و تکیده خود، تحلیگران زیرکی هستند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار