اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس دولتی به هیچ عنوان مجاز به گرفتن شهریه از دانش آموزان نیستند و نباید ارائه کارنامه را گرو برای اخذ پول قرار دهند.

به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با اعلام این مطلب، اظهار کرد: این مساله موضع آموزش و پرورش در این زمینه بوده و وزیر آموزش و پرورش این موضوع را در جلسه مدیران کل استان ها تذکر داده است.

وی با تاکید بر این که مدارس دولتی نباید کارنامه دانش آموز را در ازای گرفتن پول به گرو بگیرند، افزود: اخذ شهریه در مدارس دولتی از دانش آموزان تنها در شرایطی قانونی است که در فرایند سال تحصیلی، مسئولان و والدین در این خصوص با یکدیگر صحبت کرده و تصمیم به این کار بگیرند.

حمیدی درعین حال افزود: آموزش و پرورش از تصمیم والدین و انجمن اولیاء و مربیان برای پرداخت شهریه به مدارس برای کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی استقبال می کند.

این مقام وزارت آموزش و پرورش همچنین سند تحول آموزشی را یک سند مدرسه محور و مشارکت محور دانست، و افزود:در حقیقت این سند با شعار باز می گردیم به مدرسه تمام امور آموزش و پرورش را حول محور مدرسه متمرکز کرده است.

وی در ادامه افزود:در این راستا و در حوزه تربیت المپیادهای درون مدرسه ای با شرکت بیش از 4.5 میلیون دانش آموز در بیش از 55 هزار مدرسه پر جمعیت کشور برگزار، و زمینه استعداد یابی خاصی فراهم شده است.

حمیدی همچنین یادآور شد: پیرو این شعار اجرای مسابقه های درون کلاسی و بین کلاسی با حضور 2.5 میلیون دانش آموز شور و نشاط خاصی در مدارس کشور ایجاد، و بزرگترین نهضت داوطلبی در حوزه دانش آموزی شکل گرفته است.

این مقام کشوری با بیان این که مطابق این سند، درس مهارت های زندگی از کلاس های ششم تا هشتم جزء درس های رسمی این پایه ها شده است، خاطر نشان کرد: در کلاس دوازدهم نیز مدیریت خانواده و سبک زندگی و همچنین موضوع سواد رسانه ای به لحاظ فضای مجازی و مسائل و مشکلات اجتماعی ناشی از آن جزء دروس آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی همچنین افزایش ساعت های درس تربیت بدنی در پایه های نهم و دوازدهم به 3 ساعت را از دیگر اقدامات صورت گرفته در چهارچوب سند تحول بنیادین ذکر کرد، و افزود: برای سال تحصیلی جدید تنها برای 2 پایه تحصیلی بیش از 160 هزار کتاب طراحی و چاپ شده است.

وی با اشاره به تداوم مشکل کمبود نیروی انسانی و همچنین فضاهای آموزشی در دوره ابتدایی تحصیلی، گفت: به دلیل شیوه نادرست اجرای این طرح در دولت گذشته مشکلات ناشی از اجرای این سند تحول کماکان وجود دارد، و تا زمانی که تا پایه دوازدهم تحت پوشش این طرح قرار نگیرد، آموزش و پرورش با این تلاطم سنگین مواجه است و این وضعیت این وزارتخانه را آزار می دهد.

معاون آموزش و پرورش گفت: تغییر در سیستم آموزشی یک کار بخشنامه ای نیست، و باید پیش از هر اقدام نیروی انسانی و فضای آموزشی مورد نیاز نیز مورد توجه قرار بگیرد. 

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به وجود 105 هزار مدرسه، یک میلیون فرهنگی و معلم و همچنین بیش از 13 میلیون دانش آموز و 26 میلیون والدین آنها،تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند آموزش و پرورش نه یک وزارتخانه بلکه یک بخش حاکمیتی است، که اداره آن یک هماهنگی و یک عزم ملی با مشارکت همه قوا را طلب می کند.

وی همچنین با اذعان به این که امر تعلیم و تربیت آینده سازان کشور از این نهاد رقم می خورد، افزود: به همین لحاظ تشکیل شورای آموزش و پرورش در استان ها یک قانون مترقی است که زمینه مشارکت همه دستگاه ها را بوجود آورده و استانداران نیز حمایت های ویژه ای از آن می کنند.

وی اذعان کرد: برگزاری شورای مذکور زمینه همیاری عمومی و انسجام استانی را در حوزه آموزش و پرورش در همه استان ها به طور کلی و در قم به صورت ویژه ایجاد کرده به نحوی که تمامی جلسه های این شورا در این استان به ریاست شخص استاندار برگزار می شود.

برچسب ها: مدارس ، شهریه ، پول
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار