به بهانه روز صاردات 29 مهرماه می خواستیم مطالبی را در شوشان ببریم اما این شعر استاد را که دیدیم طبع مان خشکید

"> روز واردات از چین!

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۳

به بهانه روز صاردات 29 مهرماه می خواستیم مطالبی را در شوشان ببریم اما این شعر استاد را که دیدیم طبع مان خشکید

شوشان : استاد سعید بیابانکی از شاعران خوش ذوق کشور است که دستی در طنز و طنازی دارد. به بهانه روز صاردات 29 مهرماه می خواستیم مطالبی را در شوشان ببریم اما این شعر استاد را که دیدیم طبع مان خشکید و اولی تر دیدیم این بار مطالب انتقادی را به بیان شعری ایشان تقدیم کنیم : «تازه داریم متوجه می شویم که چقدر به چین وابسته ایم. دیروز شنیدم چوب بستنی و دسته بیل هم از چین وارد می شود! این شعر محصول چند سال پیش است و البته استقبالی است از یکی از شعرهای مهدی استاد احمد با این شروع : که اقلامی خفن از چین بیاریم ...»

زشت است اینکه گیر سر از چین بیاوریم/ کبریت‌های بی‌خطر از چین بیاوریم/ ...آورده‌ایم هر چه شما فکر می‌کنید/ چیزی نمانده شعر تر از چین بیاوریم/ هر چند توی کشور ایران زیاد هست/ ما می‌رویم گور خر از چین بیاوریم/ آورده‌ایم ما نمک از ساحل غنا/ پس واجب است نیشکر از چین بیاوریم/ هی نیش می‌زنند و عسل هم نمی‌دهند/ زنبورهای کارگر از چین بیاوریم؟/ خواننده‌ها چه قدر زمخت‌اند و بدصدا/ من هم موافقم قمر از چین بیاوریم/ حالا که خوشگلان همه رقاص گشته‌اند/ پس واجب‌ است شافنر از چین بیاوریم/ خشکیده است، پس بدهیمش به روسیه/ دریای خوشگل خزر از چین بیاوریم/ تا آن که جمعیت دو برابر شود سریع/ باید که دختر و پسر از چین بیاوریم/ حالا که نیست کار بُزان پای کوفتن/ ما می‌رویم گاو نر از چین بیاوریم/

یک روز اگر که مردم ایران غنی شوند/ باید گدا و در به در از چین بیاوریم/ "گویند سر عشق مگویید و مشنوید"/ ما می‌رویم لال و کر از چین بیاوریم.

در آخر شوشان پیشنهاد می کنند «روز واردات از چین» هم در تقویم گنجانده شود! و ما هم با اجازه خوانندگان ستون بیت: «اقلامی خفن از چین بیاوریم ...» را به اقتارح ادبی می گذاریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار