اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
مدیر جهاد کشاورزی آبادان تاکید کرد:
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به ثبات نسبی در عملکرد نخیلات این شهرستان نسبت به سال گذشته، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود حدود 65 هزار تن خرما در نخلستان‌های این شهرستان تولید شود.

ناجی شهیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به وجود 13 هزار هکتار نخیلات در آبادان اظهار کرد: ‌تقریبا در آغاز برداشت خرما از نخیلات این شهرستان قرار داریم و پیش بینی ما تولید 65 هزار تن و 22 هزار تن خرید محصول خرما است.

وی با بیان این‌که 70 درصد تولیدات نخیلات آبادان را رقم استعمران تشکیل می‌دهد، افزود: با توجه به مشکلاتی که امسال در بخش‌های مختلف داشتیم اما میزان تولیدات نخیلات نسبت به سال گذشته کاهش چندانی نخواهد داشت و سال گذشته نیز میزان تولید خرما در این شهرستان حدود 70 هزار تن بود.

شهیب‌زاده خاطرنشان کرد:‌ آبی که امسال برای آبیاری نخیلات مورد استفاده قرار گرفت، از نظر کمی و کیفی مشکلات بسیاری داشت و در مجموع نخیلات آبادان در شرایط سختی قرار داشتند اما میزان تولیدات نخیلات این شهرستان تقریبا نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: ‌با توجه به این‌که قیمت خرید توافقی خرمای درجه یک 1600 تومان برای هر کیلوگرم عنوان شده است، از مردم می‌خواهیم که حتی‌الامکان محصولات خرمای خود را به مراکز عضو اتحادیه خشکبار استان تحویل دهند و با قیمت توافقی محصولات خود را به فروش برسانند تا متضرر نشوند و همچنین از مردم انتظار می‌رود تا جایی که امکان دارد از فروش محصول خرمای خود به واسطه‌ها خودداری کنند. 

برچسب ها: خرما ، واسطه‌
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار