شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
حسینی رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش مطرح کرد:
حسینی به مناسبت آغاز هفته تعاون ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان جویای کار را از اولویت های این اداره برشمرد و ...
شوشان: سیدناصر حسینی رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش گفت: در راستای توسعه کار آفرینی در مناطق روستایی این شهرستان راه اندازی 220 کارگاه تولیدی در دست پیگیری است.

سیدناصر حسینی به مناسبت آغاز هفته تعاون ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان جویای کار را از اولویت های این اداره برشمرد و افزود:در این راستا از دهیاران خواسته شده تا متناسب با ظرفیت هر روستا ، حداقل یک طرح تولیدی و اشتغالزا معرفی کنند.


وی تصریح کرد:بر اساس بررسی اولیه انجام شده راه اندازی هر کارگاه حداقل سه فرصت شغلی در روستا ایجاد می کند ضمن اینکه این کارگاه ها کسب و کار را در مناطق روستایی رونق بخشیده و فعالیت های اقتصادی را توسعه می دهند.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش راه اندازی این کارگاه های تولیدی روستایی را در راستای اشتغال مولد و کار آفرینی دانست و گفت:در این راستا و در نخستین گام آموزش جوانان به صورت رایگان در مناطق روستایی شهرستان شوش آغاز شده تا متناسب با ظرفیت هر روستا یک کارگاه تولیدی در آن راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: دهیاران با معرفی علاقه مندان به فعالیت های مرتبط با دامپروری ، کشاورزی ، تولید قارچ ، مرغداری های کوچک و سایر فعالیت های اقتصادی متناسب با ظرفیت هر روستا این جوانان زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی تحت آموزش قرار می گیرند.

حسینی با اشاره به استقبال خوب جوانان روستایی از این برنامه و افزایش این روند در مناطق روستایی شهرستان شوش افزود: با توجه به استقبال صورت گرفته برای آموزش جوانان تلاش می شود تا از ظرفیت سایر دستگاه ها برای آموزش متقاضیان استفاده شود.

وی افزود: با تهیه طرح توجیهی از سوی دهیاران این طرح های کار آفرینی ابتدا در شورای اشتغال شهرستان شوش تصویب شده و سپس برای تصویب نهایی و اجرا به استان ارسال می شوند تا وارد مرحله اجرایی شوند.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شوش همچنین از پیگیری برای راه اندازی تعاونی های 25 نفره و بیشتر در راستای کار آفرینی در این شهرستان خبر داد و گفت:این تعاونی ها در راستای کار آفرینی از تسهیلات کم بهره بین صفر تا 2درصد بهره مند می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار