اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
در این دیدار، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر، عامر کعبی و غلامرضا شرفی نمایندگان مردم ابادا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان حضور داشتند.
 معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، راهبرد اصولی دولت یازدهم را حمایت عملی از تولید داخل و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد.

 مرتضی بانک روز سه شنبه در سفر به شهرستان های آبادان و خرمشهر و دیدار از روند ساخت شناور و کشتی در شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر، با تجلیل از اقدامات صورت گرفته در راستای خودکفایی کشور و اشتغالزایی، گفت:با توجه به مصوبات دولت و پیگیری های ستاد تحقق اقتصاد مقاومتی امید می رود که حمایت از تولید داخل، با قدرت بیشتری ادامه یابد.

بانک تاکید کرد:در حقیقت موضوع حمایت از تولید داخل از موضوعاتی است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی، مصوبات محکم و دقیقی دارد و واحدهایی که می توانند نیازهای داخلی را تامین و تولید کنند، دستگاه های اجرایی دولت و حتی بخش خصوصی به عنوان مصرف کننده موظفند، از امکانات ساخت داخل استفاده کنند.

وی گفت:اگر دستگاهی بخواهد، کالایی از خارج از کشور وارد کند، حتما باید هم بحث ارز، نیازها و سایر مجوزهای لازم را بر اساس سلسله مراتب و کسب مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت، گمرک و دیگر واحدها اخذ کند و واحدهایی که مجوز واردات نیز صادر می کنند نیز باید نظارت، رسیدگی و پیگیری کنند که اگر کالایی امکان ساخت در داخل داشته و در کشور تولید شود، از خارج وارد نشود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه سخنانش تصریح کرد:هم اکنون نیز بسیاری از این موارد مورد توجه قرار گرفته، ولی خلاء هایی وجود دارد و برخی نیز سوء استفاده می کنند، ولی دولت مصمم است که این قانون را تعمیم داده و با قدرت آن اجرا کند.

وی در خصوص راهبردهای دولت در خصوص حمایت از تولید داخل در صنایع کشتی سازی نیز افزود:کشتی ها و شناورهای مختلفی بر اساس نیازهای دستگاه ها نظیر نیروی انتظامی، سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر سازمان ها با استفاده از توانمند یداخلی ساخته می شود که حتما باید، هماهنگی این واحدها و واحدهای نیازمند به شناور یا کشتی ایجاد شود.

بانک افزود:تحقق این مهم با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت، در دستور کار است و به تولید کنندگان شناور و کشتی نیز در خرمشهر پیشنهاد شد تا گزارش کاملی از شرایط این واحدهای صنعتی اعم از امکانات و توانمندیها ارائه شود تا در دولت و معاونت ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد:بر اساس هماهنگی انجام شده، مقرر شد که استاندار خوزستان نیز در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری، با تشریح توانمندی ها، ظرفیت ها و امکانات این بخش و بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری، توجه همه دستگاه ها به توانمندی داخلی در ساخت این شناورها جلب شود.

وی افزود:متخصصان فراوانی در این صنعت فعالند که تجربه های با ارزشی دارند و به نظر می رسد که این ظرفیت می تواند نیازهای کشور را بر اساس برنامه ریزی و زمانبندی و سفارش دستگاه ها تامین کنند.

در این دیدار، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر، عامر کعبی و غلامرضا شرفی نمایندگان مردم ابادا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان حضور داشتند.

شرکت کشتی سازی اروندان در ساخت، تعمیر ، خدمات پس از فروش انواع کشتی های آلومینیومی و فولادی تا سقف دو هزار و 500 تن نظیر شناورهای آلومینیومی، گشتی آموزشی، راهنما بر، آمبولانس دریایی، صیادی، خدماتی، کروبوت، مسافربری فعالیت می کند.

این شرکت همچنین انواع شناورهای فولادی از قبیل لندینگ کرافت، دوبه موتوردار، آتش خوار، یدک کش، خدماتی، انواع بارج ها، فانوس دریائی فعالیت می کند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار