با تلاش صنعتگران خوزستاني امسال 1500 قطعه پر مصرف صنعت حفاري در داخل کشور بومي سازي شد

"> صنعتگران خوزستاني گل كاشتند
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰

با تلاش صنعتگران خوزستاني امسال 1500 قطعه پر مصرف صنعت حفاري در داخل کشور بومي سازي شد

شوشان : با تلاش صنعتگران خوزستاني امسال 1500 قطعه پر مصرف صنعت حفاري در داخل کشور بومي سازي شد.

مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران گفت قطعات به کار رفته در دستگاههاي حفاري، عملياتهاي حفاري انحرافي، خدمات فني ويژه حفاري و عمليات هاي نمودار گيري از جمله قطعاتي است که توسط پژوهشگران و صنعتگران داخلي بومي سازي شده است.

بهمني با اشاره به اينکه امسال براي بومي سازي 3 هزار قطعه پر مصرف صنعت حفاري در کشور برنامه ريزي شده است گفت براي اجراي اين طرح 600 ميليارد ريال اختصاص يافته است.

وي با بيان اينکه اين قطعات تا کنون از کشورهاي اروپايي و آمريکا تامين مي شد افزود هزينه ساخت اين قطعات يک سوم مشابه خارجي آن مي باشد . مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران گفت به منظور حمايت و توسعه صنعت حفاري کشور و خودکفايي در توليد قطعات مورد نياز، اشتغال زايي، توسعه ي شهرک هاي صنعتي و فناوري ساخت اين قطعات براي نخستين بار در کشور و در استان خوزستان آغاز شده است

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران با اشاره به اينکه تا کنون 18 هزار و 500قطعه پر مصرف صنعت حفاري کشور بومي سازي شده است گفت با ساخت اين قطعات تا پايان امسال اين ميزان به 20 هزار قطعه افزايش مي يابد.

کار بومي سازي 25 هزار قطعه صنعت حفاري خارجي از سال 1375 دراستان خوزستان آغاز شد و از سال 1378 با تشکيل اداره پژوهش به صورت نظامند به فعاليت خود ادامه داد.

سالانه 3 هزار قطعه خارجي در خوزستان با همکاري 10 دانشگاه از جمله امير کبير،صنعتي شريف ، صنعت نفت و چمران اهواز بومي سازي مي شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار