شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱

عضو کميسيون کشاورزي مجلس وضعيت کشاورزان ايران در شرايط کنوني را اسفناک ارزيابي کرد و گفت: با استيضاح وزير جهاد کشاورزي مشکل بخش کشاورزي حل نمي شود.

حجت الاسلام سيد محمد سادات ابراهيمي در گفتگو با شوشان با اشاره به مباحثي پيرامون استيضاح وزير جهاد کشاورزي گفت: استيضاح وزير جهاد يک موضوع ملي است و راهکاري است براي نظارت بر عملکرد دولت و استيضاح به معناي برکناري وزير نيست و راهکاري براي رفع ابهامات و پاسخ به سولات نمايندگان مجلس است.

وي با اشاره به مشکلات فراوان در بخش کشاورزي ايران تصريح کرد: وضعيت کشاورزان ايران اسفناک است اما چاره کار استيضاح وزير جهاد نيست. بايد ديد که سهم وزير جهاد کشاورزي از اين مشکلات چقدر است ؟!

نماينده مردم شوشتر در مجلس خطاب به موافقين طرح استيضاح وزير جهاد کشاورزي گفت: شرايط کشور در حال حاظر خاص و ويژه است. اگر چه به مشکلات بخش کشاورزي اعتقاد داريم اما بخش زيادي از اين مشکلات مربوط به ساير وزارتخانه ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت است. بيان اين مطلب که همه مشکلات مربوط به وزارت جهاد کشاورزي است يک اظهار نظر غيرکارشناسي است. قطعا نقاط ضعفي در وزارت جهاد وجود دارد ولي آيا بايد در پي استيضاح رفت؟! آيا وزير بعدي مي تواند مشکلات بخش کشاورزي را حل کند؟! آن هم در شرايطي که در آغاز فصل کشت و کار هستيم و هيچ گاه پس از انقلاب، کشور در چنين شرايط خاصي قرار نداشته است. کشور با تحريم دست و پنجه نرم مي کند و بايد شرايطي ايجاد شود که در داخل کشور وحدت و انسجام حاکم شود و اگر هم ايراداتي به وزارت جهاد وارد است بايد با گفتگو رفع شود. شرايط کنوني کشور ايجاب مي کند که به وزير جهاد کشاورزي کمک کنيم.

عضو کميسيون کشاورزي مجلس در تبيين ضرر و زيان وارده به کشاورزان ايران گفت: من کشاورز زاده ام و ناله هاي کشاورزان را حس مي کنم. يکي از بزرگترين مشکلات پيش روي کشاورزان، قيمت تضميني گندم است و سوال اينجاست که آيا وزير جهاد کشاورزي از نظر قانوني اختيار دارد که در تعيين اين نرخ نقشي داشته باشد؟! جواب خير است. بخاط همين است که کشاورز با عدم صرفه اقتصادي روبرو مي شود و محصولش با قيمتي که توليد کرده است به فروش نمي رساند. دولت همين يک مشکل قيمت خريد گندم را در شرايط کنوني براي کشاورزان حل کند بخش زيادي از مشکلات حل خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار