اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
  رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: طبق اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول مهر امسال تبلیغ محصولاتی که به سلامت فرد زیان وارد می کنند ممنوع است.

 آرش یلالی سه شنبه درنشست هم اندیشی با شهرداری ، آموزش و پرورش و بهداشت در سرسرای مرکز بهداشت شرق اهواز به مناسبت نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی بیان کرد: دخانیات و مواد غذایی مضر از جمله پفک محصولاتی، باعث آسیب زدن به سلامت می شوند.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با این ابلاغیه مخالف است و این ممنوعیت را عامل بیکاری افراد زیادی عنوان کرده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز اضافه کرد: در اماکن عرضه موادغذایی مثل چایخانه ها و قهوه خانه ها قلیان عرضه می شود که به لحاظ قانونی این کار خلاف است و مقرر شده از این پس پلیس و دادگاه برای برخورد با این اماکن وارد شود.

وی گفت: بهترین راه برای مبارزه با کاهش مصرف دخانیات فرهنگ سازی است؛ می توان یک هفته از مهر را برای اطلاع رسانی و آشنایی دانش آموزان با مضرات دخانیات اختصاص داد تا فرهنگ مقابله با مصرف دخانیات در جامعه ترویج یابد.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز عنوان کرد: طرح قلیان ها را گلدان کنیم در جهت آموزش و ترویج مقابله با مصرف دخانیات در حال اجرا است و باید اجرای این طرح با همکاری دستگاه های مربوطه این طرح در مدارس و سطح شهر تداوم داشته باشد.

یلالی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی نزدیک است و باید مقدمات لازم فراهم شود بیان کرد: از جمله کارهایی که در مدارس باید هر چه زودتر انجام شود گندزدایی مخازن آب مدارس است که باید در پیش از آغاز سال تحصیلی این کار انجام بگیرد.

وی افزود: از دیگر مواردی که باید به آن بسیار توجه داشت بوفه های مدارس است که تغذیه سالم را در بین دانش آموزان توزیع کنند؛ متاسفانه در سال تحصیلی گذشته در مدارس شرق اهواز 30 مورد تخلف از سوی بوفه های مدارس به دستگاه قضایی خوزستان فرستاده شد.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز افزود: در بسیاری از این موارد حکم تعطیلی بوفه مدرسه صادر شد اما متاسفانه به دلیل اینکه سرایدار از منزل خود پنجره ای را باز می کند و تغذیه به دانش آموزان می فروشد، این کار باعث می شود تا حکم تعطیلی بوفه قابل اجرا نباشد؛ از سویی نمی توان خانه سرایدار را به عنوان بوفه تعطیل کرد.

یلالی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: تا پایان سال 94 زیر ساخت های طرح تحول سلامت در خوزستان ایجاد شد و امسال به دنبال اهداف این طرح هستیم که مهم ترین هدف این طرح آموزش در چهارچوب سلامت است.

وی با بیان اینکه از راه های داشتن جامعه ای سالم خود مراقبتی و آموزش حفظ سلامتی است، افزود: اطلاع رسانی به خانواده ها برای حفظ سلامتی باید به روز انجام شود.

رئیس مرکزبهداشت شرق اهواز اظهار کرد: در طرح سفیر سلامت یکی از اعضای خانواده که تا هشت کلاس درس خوانده آموزش داده می شود تا به عنوان سفیر سلامت نکات بهداشتی و سلامتی را در خانواده و جامعه ترویج دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار