شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
در حالی که در میان افزایش رشد تقاضای فصلی، کارخانه‌های فولاد ذخایر سنگ‌آهن خود را دوباره پر می‌کنند، قیمت سنگ‌آهن و فولاد در معاملات آتی روز سه‌شنبه چین تثبیت شد.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز شاهد معامله 81 هزار و 300 تن تختال و شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان بود.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ در این تالار 42 هزار و 400 تن تختالc و 38 هزار و 900 تن شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان به صورت سلف و 9 کیلوگرم شمش طلای شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان به صورت نقدی داد و ستد شد.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی هم امروز سه شنبه شاهد معامله 51 هزار و 113 تن انواع مواد پلیمری بود.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران معامله 17 هزار و 714 تن جو دامی در قالب طرح قیمت تضمینی، 2 هزار و 700 تن شکر سفید و 100 تن کنجاله سویا را تجربه کرد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران در این روز شاهد معامله 17 هزا ر و 900 تن قیر بود.

همچنین 6 هزار تن لوب کات سنگین، 22 هزار و 800 تن وکیوم باتوم و 9 هزار و 654 تن قیر نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی مورد معامله قرار گرفت.

رشد 51 درصدی آمار معاملات آتی سکه

آمار معاملات آتی سکه روز دوشنبه در بورس کالای ایران به 6 هزار و 294 قرارداد و ارزش آن به بیش از 732 میلیارد ریال رسید که رشد 51 درصدی داشته است.

به گزارش بورس کالای ایران ، بهای طلای جهانی در آغاز مبادلات روز گذشته همسو با دلار روند مثبتی را به ثبت رساند تا با افزایش جذابیت های معاملات سکه، حجم قراردادهای بازار آتی با افزایش روبه رو شود؛ البته بهای سکه در سررسیدهای مختلف با نوسان همراه بود.

به این ترتیب سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 111 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.11 درصدی را تجربه کرد. 

این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افزایش 0.03 درصدی به قیمت یک میلیون و 123 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 
134 هزار تومان معامله و با افزایش 0.07 درصدی رو به رو شد.

سکه تحویل اسفند هم با 0.02 درصد افت به قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان به فروش رسید. 

در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 164 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.01درصدی را به ثبت رساند.

همچنین بهای سکه تمام در بازار نقدی طی روز سه شنبه با رشد 3 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 115 هزار تومان رسید. به گفته فعالان و کارشناسان بازار طلا دلیل افزایش قیمت سکه بیشتر نزدیک شدن به روزهای مناسبتی (اعیاد مذهبی) بوده است. 

نیم سکه و ربع‌سکه نیز در این روز با افزایش نرخ همراه شدند، به طوری که نیم سکه با هزار تومان رشد به قیمت 571 هزار تومان و ربع‌سکه با 2 هزار تومان افزایش به قیمت 298 هزار تومان رسید که نسبت به روز   یکشنبه گذشته، 35 تومان افت قیمت را تجربه کرد.

در این روز قیمت سکه بهارآزادی، ربع‌سکه و سکه گرمی نسبت به روز گذشته تغییری نکرده بود.

در بازارگواهی سکه چه گذشت؟

آمار معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 52 سکه به ارزش 578 میلیون ریال رسید.

امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوری که سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

نشانه های بهبود بازار فولاد در هند نمایان شد

تولید فولاد هند در ماه آگوست 2016 بیشترین رشد خود را در یک سال اخیر تجربه کرد، که به عقیده تحلیلگران تقاضای روبه‌رشد در سومین اقتصاد بزرگ آسیا موجب این افزایش تولید شده است.

تولید فولاد هند در ماه آگوست با رشدی 12 درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته به 8.24 میلیون تن رسید که بیشترین رشد از آگوست 2015 بوده است.

تقاضا در سومین تولیدکننده بزرگ دنیا نیز با رشدی یک درصدی به 6.97 میلیون تن رسیده در حالی که میزان واردات با 36 درصد کاهش 619 هزار تن گزارش شده است.

تولیدکنندگان بزرگ هند نظیر شرکت فولاد JSW در نظر دارند تا در پایان سال مالی در 31 مارس، رکوردی تازه در تولید به ثبت برسانند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا تا پایان سال مالی 5 درصد رشد کند. 

در پی پنجمین ماه کاهش واردات که به دلیل گسترش محدودیت‌های دولت بر واردات به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر صادرات ارزان چین، روسیه،‌ژاپن و کره‌جنوبی صورت گرفته، فولادسازان سهم بازار خود را تقویت کرده‌اند.

صادرات فولاد هند نیز در ماه آگوست با رشدی 87 درصدی نسبت به سال گذشته به 680 هزار تن رسیده است. 

در مدت زمان آوریل تا آگوست، میزان واردات با افتی 35 درصدی3.01 میلیون تن گزارش شده بود. در همین مدت،‌تولید با 7.9 درصد رشد به 40.5 میلیون تن و مصرف نیز با 1.3 درصد افزایش به 33.74 میلیون تن رسیده بود.

تثبیت قیمت سنگ آهن و فولاد جهانی 

در حالی که در میان افزایش رشد تقاضای فصلی، کارخانه‌های فولاد ذخایر سنگ‌آهن خود را دوباره پر می‌کنند، قیمت سنگ‌آهن و فولاد در معاملات آتی روز سه‌شنبه چین تثبیت شد.

بنابر گزارش بورس کالای ایران، فعالیت‌های ساخت‌وساز در چین معمولا از ماه سپتامبر تا اکتبر افزایش می‌یابد، موضوعی که موجب افزایش تقاضای فولاد و سنگ‌آهن شده است.
هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه ژانویه در بورس کالای دالیان بدون تغییر 433 یوآن (63 دلار) معامله شد. در بورس آتی شانگهای نیز قیمت هر تن میل‌گرد با 0.3 درصد کاهش به 2431 یوآن رسید.

یک معامله‌گر سنگ‌آهن در شانگهای گفت: «من فکر می‌کنم سنگ‌آهن می‌تواند به 65 
دلار نیز برسد. قبل از تعطیلات بسیاری از انبارهای چین در حال پر شدن هستند.»
بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 0.3 درصدی در روز دوشنبه 58 دلار و 80 سنت معامله شد.

در حالی که قیمت لحظه‌ای سنگ‌آهن از اوج خود نزدیک به 5 درصد فاصله گرفته است،‌این معیار همچنان رشدی 37 درصدی را در سال جاری به ثبت رسانده که این کالای اساسی را بالاتر از دیگر کالاها مثل نفت قرار می‌دهد.

بر اساس آمار شرکت مشاوره استیل‌هوم، در هفته منتهی به دوم سپتامبر میزان ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین با ثبت پنجمین هفته متوالی افت خود به 103.8 میلیون تن رسید.
 در حالی که موجودی ذخایر سنگ‌آهن در بنادر به کاهش خود ادامه می‌دهد، ذخایر سنگ‌آهن در کارخانه‌های کوچک و متوسط چین  از 11 تا 25 آگوست 7.5 درصد افزایش داشته است.


برچسب ها: بورس ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار