شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
سهم اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد ملی مشخص نیست و ما نیز به دنبال تولید ارقام کاذب نیستیم
 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه مسئولان برای شرکت های دانش بنیان آمار سازی نکنند گفت: همانگونه که در زمینه تولید ناخالص ملی در کشور رتبه دوم را داریم باید در زمینه شرکت های دانش بنیان نیز رتبه بالایی را کسب کنیم.

امید حاجتی روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل استان اظهار کرد: سهم اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد ملی مشخص نیست و ما نیز به دنبال تولید ارقام کاذب نیستیم. وی افزود:باید جایگاه اقتصاد دانش بنیان خوزستان را متناسب با سهم استان از اقتصاد مقاومتی و تولید ناخالص ملی مشخص کنیم.

وی افزود: ممکن است تعداد شرکت های فعال در این زمینه کم باشد اما نقش پررنگی در اقتصاد ایفا کنند که این شرکتها باید مورد توجه قرار گیرند. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان این که برای رسیدن به هر هدفی باید در ابتدا آن را به صورت دقیق بررسی کرد توضیح داد: پس از بررسی سهم استان در زمینه شرکت های دانش بنیان باید برنامه های ویژه و حمایتی در این خصوص مشخص شود.

وی با بیان این که طرحهای 9 گانه پیشنهاد شده برای توسعه اقتصاد دانش بنیان باید بررسی شوند ادامه داد: این پروژه ها اگر هدفمند نباشند قابل اجرا نخواهند بود.

حاجتی تصریح کرد: بخش زیادی از فعالیت شرکت های دانش بنیان به بخش نفت و صنایع وابسته است که این مسئله برای استان مزیت محسوب می شود و باید از شرکت های فعال در این خصوص حمایت کرد.

در ادامه این نشست نیز نورالله حسن زاده، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به تعداد طرح‎هایی که قرار است از بانک های عامل استان خوزستان تسهیلات دریافت کنند اظهار کرد: برای پرداخت های بانکی در بخش صنعت و کشاورزی 601 تقاضا دریافت شد که 596 مورد رسیدگی و 437مورد به بانک معرفی شد.

وی گفت: از این تعداد نیز 132مورد غیر قابل پذیرش و 32مورد بررسی مجدد شد. وی افزود: تاکنون یک هزار و 100 میلیارد ریال توسط بانک های عامل به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است که 50درصد آن را بانک کشاورزی پرداخت کرده است.

حسن زاده با بیان این که 384 طرح جزء مصوبات کارگروه استان بود اضافه کرد : 53 طرح آماده تصویب است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار