شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
با حضور سرپرست، معاون آموزشی و تنی چند از مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان، جلسه مدیران گروه در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه مسجدسلیمان در این جلسه، دکتر علیرضا حیدرئی سرپرست واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، گفت: به‌ علت تغییر برخی از آیین نامه‌های آموزشی، قبل از شروع سال تحصیلی جدید، ضروری است کلیه مدیران گروه‌های آموزشی  مروری بر بخشنامه‌های جدید آموزشی داشته باشند.

وی، افزود: مدیران گروه باید باید برای نیمسال جدید با بهره‌مندی از مدرسان مجرب،  برنامه‌ریزی کلاسی دقیقی با در نظر گرفتن فضای آموزشی مناسب داشته باشند و در طول نیمسال هم نظارت مستمر بر تشکلیل کلاس‌ها و فعالیت مدرسان داشته باشند تا در آینده که قرار است از طرف سازمان مرکزی و منطقه، عملکرد مدیران گروه،  ارزیابی شود، مشکلی بوجود نیاید.

سرپرست واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم کار خوبی در این واحد انجام شود باید به کیفی سازی اهمیت دهیم، کیفی سازی کلاس‌ها چه به لحاظ برگزاری منظم چه به لحاظ استفاده از مدرسان مجرب و... از برنامه‌های مد نظر باید باشد.

حیدرئی، گفت: متأسفانه در ذهن بسیاری از دانشجویان  این موضوع غلط وجود دارد که زمان شروع کلاس‌ها بعد از حذف اضافه است. لذا شما مدیران گروه باید به استادان و مدرسان گروه خود تأکید کنید که با توجه به بخشنامه کلاس‌ها از 27 شهریور آغاز می‌شود و لازم است بدون تأخیر نسبت به برگزاری منظم کلاس‌ها اقدام نمایند تا این ذهنیت دانشجویان تغییر نماید.

وی، در بخش دیگری، گفت: در خصوص تکریم ارباب رجوع باید مدرسان بیشتر از قبل اهتمام ورزند. در همین رابطه انتظار می‌رود  مدیران گروه و مدرسان  با صبر و حوصله نسبت به راهنمایی دانشجویان در مسایلی که به خودشان مربوط است اقدام کنند تا از سردرگمی دانشجویان جلوگیری شود.

دانش آموخته دکتری روان‌شناسی، گفت: یکی دیگر از اموری که باید توسط مدیران و مدرسان گروه آموزشی پی‌گیری شود این است که برای جذب دانشجو باید علاوه بر کیفی سازی نسبت به معرفی و تبلیغ امکانات و افراد برجسته گروه خود اقدام نمایند یا به عبارت بهتر باید برای برند سازی گروه خود برنامه داشته باشند.

علیرضا حیدرئی، در بخش پایانی، گفت: مدیران گروه توجه داشته باشند، برای ارتقاء سطح علمی اعضاء هیأت علمی و مدرسان حق التدریس، در کنار بخشنامه تشویقی هیأت علمی، بخشنامه تنبیهی هم صادر شده است. از جمله مواردی که جدیداً به آن اشاره شده با عنوان "هیأت علمی غیر مفید" است. اگر توسط کمیته بررسی عملکرد مدرسان، فردی در این دسته قرار گیرد در اسرع وقت طبق بخشنامه برخورد خواهد شد.

در ادامه این جلسه، دکتر محمد حسین محبی معاون آموزشی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، گفت: در بخشنامه‌های جدید صادر شده از سوی سازمان مرکزی، آن چیزی که بسیار تأکید شده انضباط و بحث کیفی سازی در همه حوزه‌ ها بویژه آموزش است.

وی، افزود: تنظیم برنامه نیمسال اول 96-95 گروه‌ها بر اساس جدیدترین بخشنامه‌های صادره با تأکید بر تکریم دانشجویان و اعضای هیات علمی، رعایت نظم و انضباط متناسب با تقویم آموزشی، استفاده از مدرسان متعهد و متخصص با مجوز هیات جذب استان، رعایت حداقل و حداکثر ساعات تدریس اعضای هیات علمی و مدرسین حق التدریس و... از جمله اموری است که برای ارتقاء کیفیت آموزش مورد توجه جدی حوزه آموزش قرار دارد و مدیران محترم گروه در سرلوحه برنامه خود قرار دهند.

معاون آموزشی واحد مسجدسلیمان تأکید کرد: مدیران گروه در صف اول پاسخگویی به دانشجویان هستند لذا، حضور تمام وقت آنها طبق آیین نامه حضور مدیران گروه در واحد، بسیار مهم و مورد تأکید می باشد. لذا باید توجه داشته باشید که از همین الان نسبت به برنامه‌ریزی دقیق برای حضور و پاسخ گویی به دانشجویان اقدام نمایید.

وی در پایان، گفت: همه ما در یک مجموعه هستیم و قصد داریم به کمک هم دانشگاه را به سمت رشد و ارتقاء کیفیت حرکت دهیم و قطعاً با همکاری شما مدیران گروه دست یافتن به این مهم امکانپذیر خواهد بود.

در ادامه این جلسه مدیران گروه های آموزشی حاضر در جلسه، به بیان مسایل گروه خود پرداختند که مسئولین حاضر در جلسه پاسخ لازم را ارایه نمودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار