مانور آب‌گرفتگي با حضور عوامل خدماتي و فضاي سبز مناطق هشت‌گانه شهرداري اهواز انجام شد

"> مقابله با آب‌گرفتي در اهواز
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

مانور آب‌گرفتگي با حضور عوامل خدماتي و فضاي سبز مناطق هشت‌گانه شهرداري اهواز انجام شد

معاون خدمات شهري شهرداري اهواز گفت: مانور آب‌گرفتگي با حضور عوامل خدماتي و فضاي سبز مناطق هشت‌گانه شهرداري اهواز انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از ایسنا، علي‌رضا عالي‌پور اظهار كرد: اين مانور كه در آن 2 هزار نفر از نيروهاي شهرداري مشاركت داشتند، با هدف بازديد از تجهيزات و تامين امكانات و تجهيزات مقابله با آب‌گرفتگي و بررسي توان جابه‌جايي نيروها در نقاطي كه آب‌گرفتگي رخ مي‌دهد، انجام شد.

وي افزود: در اين مانور همه تانكرها به پمپ‌هاي مكنده مجهز شدند كه در زمان بارندگي مكش آب را در نقاط آبگير انجام دهند.

عالي‌پور گفت: در اين مانور از ايستگاه‌هاي پمپاژ و ژنراتورها و موتورهاي برق بازديد شد. همچنين سيستم مخابراتي و بي‌سيم براي سرعت بخشيدن به انتقال پيام‌ها و دريافت و پاسخ به موقع پيام‌ها از گروه‌هاي عملياتي شهرداري محك خورد و اكنون همه مناطق براي بارندگي آمادگي كامل دارند.

معاون خدمات شهري شهرداري اهواز خاطرنشان كرد: با استفاده از نيروهاي فضاي سبز در مواقع بارندگي، تعداد نيروها و عوامل شهرداري براي رفع آبگرفتگي تقريبا به دو برابر رسيد و رفع آب‌گرفتگي در مواقع بارندگي نيز جزو ماموريت‌هاي نيروها فضاي سبز شد.

وي ادامه داد: اين اقدامات براي سنجش نقاطي است كه در مواقع آب‌گرفتگي مشكل آنها به وسيله پمپ و مكنده سيار، ثابت و خودرويي برطرف مي شود. مشكل اصلي آب‌گرفتگي در اهواز فرسودگي شبكه فاضلاب است كه رسوبات در اين شبكه سفت شده و قسمتي از حجم و ظرفيت مجاري را مسدود كرده است.

عالي‌پور با بيان اين‌كه ميزان تجهيزات خودرويي و ديگر تجيهزات آب‌گرفتگي به دو برابر رسيده است، تصريح كرد: تجهيزات اضافه شده، براي خيابان‌ها و شريان‌هاي اصلي شهر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار