اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
برانکو ایوانکوویچ به امید بازیکنان جانشین؛
برانکو ایوانکوویچ با توجه به تعطیلات لیگ شرایط سختی را پشت سر گذاشت و بدون 7 بازیکن تیمش باید شرایط صدرنشین فعلی لیگ را دنبال می کرد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس که بعد از اردوی آماده سازی اوکراین از نظر بدنی شرایط مناسبی را پشت سر می گذاشت، مجبور شد به خاطر اردو و دیدارهای تیم ملی برنامه ویژه ای را پشت سر بگذارد.


تمرین بدون ملی پوشان
برانکو ایوانکوویچ تعطیلات را بدون بازیکنان ملی پوش خود که بخش عمده ای از نفرات اصلی این تیم را تشکیل می دادند، پشت سر گذاشت. کمال کامیابی نیا، علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، وحید امیری، محمد انصاری و مهدی طارمی بازیکنانی بودند که برانکو در طول تعطیلات در اختیار نداشت و کامیابی نیا نیز بعد از خط خوردن از تیم ملی روحیه متزلزلی را پشت سر می گذاشت.
برانکو مجبور بود 27 روز بدون ملی پوشان تیمش را تمرین دهد و این مساله فشار زیادی را به بازیکنان با توجه به نداشتن بازی رسمی به وجود آورده بود و باعث شد آنها بارها نسبت به فشار تمرینات گلایه کنند.


فاصله کم تا دیدار با تراکتورسازی
ملی پوشان پرسپولیس امروز به تهران بازگشته اند و مسلما شرایط تمرینی برای حضور در استادیوم شهید کاظمی را نخواهند داشت و در صورت حضور تنها به ریکاوری خواهند پرداخت. این در حالی است که تنها 72 ساعت به دیدار مقابل تراکتورسازی باقی مانده و شرایط متفاوت آب و هوایی و ساعت بین ایران و چین باعث می شود برانکو همچنان برای استفاده از مهره های ملی پوش خود دچار ابهام شود.

 


مصدومیت ستاره
وحید امیری به عنوان ستاره پرسپولیس در دیدار برابر چین مصدوم شد و شواهد از دوری دو هفته ای او خبر می دهند. پرسپولیس در این مقطع دو دیدار حساس برابر تراکتورسازی و استقلال در پیش دارد و غیبت این بازیکن می تواند برنامه های سرمربی کروات پرسپولیس را دچار مشکل کند. وحید امیری در 4 دیدار اخیر این تیم موفق شده دو گل سه امتیازی به ثمر برساند و نقش پررنگی در صدرنشینی سرخ های تهرانی ایفا کرده بود. تنها مصدوم ترکیب اصلی پرسپولیس اکنون برانکو را در شوک فرو برده است و باید دید او چه زمانی به ترکیب باز خواهد گشت.


دیدارهای تدارکاتی
پرسپولیس در بازه تعطیلات لیگ چند دیدار دوستانه برگزار کرد که صف آرایی برای هف سمنان، پرسپولیس قائمشهر و سایپا در برنامه های این تیم قرار گرفت. برد پرگل مقابل دو حریف دسته دومی و همچنین تساوی برابر سایپا که از تمام مهره های خود سود می برد، برانکو را به مهره های نیمکت نشین امیدوار کرد.


عملکرد بازیکنان جانشین
اگر ترکیب اصلی پرسپولیس را طبق چهار دیدار اخیر این تیم در لیگ برتر بر اساس حضور علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، وحید امیری و مهدی طارمی بدانیم، برانکو در دیدارهای تدارکاتی تیمش مقابل سه حریف پیش رو با توجه به غیبت ملی پوشان، از پل یانسکی، آنتونی گولچ، رادوشوویچ، محمد آرام طبع، احمد نوراللهی، علی علیپور و پریمیوف را جایگزین کرد.


*بوژیدار رادوشوویچ، دروازه بان صربستانی پرسپولیس توانست در دیدارهای دوستانه و البته تمرینات این تیم نگاه ها را به خود جلب کند و به مهره ای بیش از یک رزرو برای علیرضا بیرانوند نشان داده است. با این حال با توجه به عملکرد بیرانوند در چهار دیدار اخیر پرسپولیس و همچنین دستیابی او به ترکیب اصلی تیم ملی بعید است در صورتی غیر از عملکرد غیرقابل قبول جای خود را در ترکیب از دست دهد.

 


*آنتونی گولچ، مدافع استرالیایی پرسپولیس نیز که در دیدارهای دوستانه جانشین سیدجلال حسینی شده بود، عملکردی غیرقابل قبول و دفاع از خود به جا گذاشت و هنوز با مهره ای که انتظار از او می رود فاصله زیادی دارد و نمی تواند خطری برای مدافع باتجربه تیم ملی ایران محسوب شود.


*پل یانسکی اما به نظر می رسد خوش شانس باشد که با ادبیات فارسی آشنایی ندارد و در این مدت توانست فشار انتقادات را نسبت به خود متوجه نشود. مدافع اوکراینی پرسپولیس نسبت به ابتدای فصل و زمانی که تازه به این تیم آمده بود فاصله زیادی از نظر بدنی و فنی از خود به جا بگذارد و کمتر از یک ماه دیگر حتی می تواند خطر بزرگی برای دیگر مدافعان برانکو محسوب شود. او در هر سه دیدار تدارکاتی پرسپولیس فرصت 90 دقیقه ای یافت و سرمربی این تیم او را از زمین خارج نکرد تا شرایط بازی برای او کاملا مهیا شود.


*محمد امین آرام طبع که در ابتدای فصل از صبای قم به پرسپولیس منتقل شده بود، بازیکنی بود برانکو با توجه به تغییراتی که در ذهن خود برای جابجایی انصاری از دفاع چپ به میانی داشت، برای پست دفاع چپ جذب شد. او البته با بدشانسی محض در حالی که چیزی به شروع فصل باقی نمانده بود دچار مصدومیت شد و 4 بازی ابتدایی سرخپوشان را از دست داد. با این حال او در دیدارهای تدارکاتی سرخپوشان به عنوان مدافع چپ دقایق زیادی فرصت بازی یافت و اگر موفق شود حرکاتش را مطابق تاکتیک مدنظر برانکو تنظیم کند بعید نیست خیلی زود مهره اصلی این تیم در جناح چپ تبدیل شود.


*احمد نوراللهی، مسلما یکی از مهره هایی است که هیچکس دوست ندارد او را روی نیمکت ببیند. هافبک جوان و خلاق پرسپولیس که فصل گذشته به عنوان هافبک دفاعی شناخته می شد در حال حاضر با توجه به حضور کامیابی نیا نیمکت نشین شده و برانکو در دیدارهای تدارکاتی از او در دو پست دیگر وینگر چپ و راست نیز سود برد و او قابلیت های خود را به نمایش گذاشت. اما شاید از بدشانسی اوست که پرسپولیس در هر سه پست فعلی که او قادر به بازی است مهره هایی دارد که اعتماد برانکو را جلب کرده اند و شاید او نیاز به صبر و تلاش بیشتری برای پس گرفتن جایگاهش نیاز دارد.

 


*ولادیمیر پریمیوف، مهاجم اوکراینی فصل جدید پرسپولیس نیز عملکرد متوسط رو به خوبی را از خود در بازی های تدارکاتی به جا گذاشت. او نیز مانند هموطن خود بعد از پشت سر گذاشتن انتقادات و با توجه به برنامه فشرده بدنی در نظر گرفته شده از سوی مارکو توانسته شرایط خوبی از نظر بدنی برای خود ایجاد کند و در کنار علی علیپور به عنوان یکی دیگر از گلزنان دیدارهای تدارکاتی پرسپولیس شناخته می شد. اما همچنان فاصله زیادی نسبت به دیگر مهاجمان پرسپولیس پیش روی خود می بیند و باید برای رقابت با علی علیپور، مهدی طارمی و وحید امیری بیشتر از گذشته به خود فشار وارد کند.


از دیگر بازیکنانی که برانکو در دیدارهای تدارکاتی از آنها سود برد می توان به حمید طاهرخانی، شهاب زاهدی، محمد رحمتی، صادق محرمی و حامد آقایی اشاره کرد. بازیکنانی که رقیبان سرسخت تری در ترکیب پرسپولیس دارند و در شرایط فعلی کار سختی پیش روی خود می بینند.


برانکو به نیمکت نشینان برابر تراکتور اقبال نشان می دهد؟
با توجه به شرایط فعلی بعید به نظر می رسد برانکو ایوانکوویچ تغییرات زیادی در ترکیب اصلی تیمش برابر تراکتورسازی به وجود آورد. وحید امیری البته به دلیل مصدومیت از ترکیب اصلی خارج خواهد شد و رامین رضاییان نیز طبق وعده برانکو در شرایط فعلی باید خود را به کادرفنی این تیم اثبات کند و در نبرد با ماهینی موفق به پس گرفتن جایگاهش شود.
علیرضا بیرانوند بعد از دو کلین شیت در تیم ملی در ترکیب پرسپولیس به دنبال ثبات در گل نخوردن است و مهدی طارمی و محمد انصاری نیز برابر چین به میدان نرفته اند و تنها تداخل ساعت و آب و هوا را پیش روی خود می بینند و بعید است برانکو برابر تراکتور به آنها فرصت ندهد. سیدجلال حسینی نیز با توجه به ضعف این تیم در نفرات جایگزین در خط دفاعی مهره ای غیرقابل تغییر به نظر می رسد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار