اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
معاون اداره کل ارشاد خوزستان: موسیقی محلی خوزستان می تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد
هنر هدیه خداوند است برای همین موسیقی و نغمات نیز به عنوان بخشی از هنر، هدیه خداوند است.
 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت وجود موسیقی در زندگی بشر گفت: هنر هدیه خداوند است برای همین موسیقی و نغمات نیز به عنوان بخشی از هنر، هدیه خداوند است.

 ناصر چنانی روز چهارشنبه در آیین رونمایی چهار آلبوم موسیقی، در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز اظهار کرد: به عنوان مثال تلاوت قرآن کریم با صدای زیبا همراه با نغمات برای ما دلنشین تر می شود.

وی گفت: موسیقی نشان دهنده زندگی پر جنب و جوش و پویا است که از امید به آینده برخوردار است و در جهت کسب موفقیت ها تلاش می کند.

وی با بیان اینکه موسیقی کشور با هجمه زیادی رو به رو شده افزود: برای مقابله با این هجمه ها به حمایت متقابل هنرمندان نیاز داریم.

چنانی گفت: متاسفم که این روزها موسیقی کشور هجمه های مختلفی را پشت سر می گذارد؛ امیدواریم با تقویت موسیقی محلی در رفع این هجمه ها بکوشیم.  وی با اشاره به هجمه صورت گرفته در زمینه موسیقی افزود: مدیریت چنین جریانی باید با کمک هنرمندان اتفاق افتد زیرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی نمی تواند بر این هجمه ها تاثیر گذار باشد و نیاز به حمایت هنرمندان نیز است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با حمایت متقابل از سوی هنرمندان می توانیم آداب و سنن استوار بر فرامین دینی مان را حفظ و تقویت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف آیین رونمایی چهار آلبوم موسیقی افزود: این رونمایی به منظور ارج نهادن به تلاش هنرمندان خوزستانی برنامه ریزی شده است. چنانی با اشاره به تلاش هنرمندان در راستای حفظ و ترویج موسیقی اصیل محلی خوزستان که بخشی از موسیقی ایران محسوب می شود گفت: خوزستان رنگین کمانی از زیبایی های متعدد چه در زمینه همدلی و هم زبانی قومیت ها و چه در قالب موسیقی و زیبایی های مربوط به آن است. 

* موسیقی محلی خوزستان می تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد

به گزارش ایرنا در ادامه این آیین کاظم پوره، موسیقی دان و آهنگساز، با اشاره به آلبوم هایی که آهنگ سازی کرده گفت: پر کردن یک آلبوم موسیقی به ویژه در شرایط فعلی کاری سختی است. 

وی افزود: در این آلبوم ها سعی شده تا موسیقی جدیدی را به مخاطب ارایه دهیم برای همین قطعات موسیقی محلی را با موسیقی کلاسیک اجرا کردیم.

این آهنگساز گفت: موسیقی محلی خوزستان قابلیت دارد تا در موسیقی دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد. 

پوره افزود:برای تنظیم این آلبوم ها از ارکسترال استفاده کردیم و قطعات تلفیقی از موسیقی ایرانی و کلاسیک داشتیم برای همین موقع گوش دادن به آن حال و هوای ایرانی در آن حس می شود. 
در این آیین از چهار آلبوم موسیقی 'ستاره های رقصان' با نوازندگی کیمیا صالحی، 'تالِ اَفتو' با صدای داراب نجفی، 'لَقوم نُرقهِ' با صدای محمد موسوی و 'موج های آبی' با صدای محمود انصاری که همگی توسط کاظم پوره تنظیم و آهنسازی شدند رونمایی و از کاظم پوره تقدیر شد. 

کاظم پوره، نوازنده پیانو، ردیف دان، آهنگساز، پژوهشگر و نویسندهٔ ایرانی است. وی آثار زیادی در زمینه پیانو ساخته است. کتاب 'موسیقی و ترانه های بختیاری' نخستین کتاب تخصصی در زمینه شناخت و پژوهش در زمینهٔ موسیقی بختیاری اثر او است.

دومین اثر او 'هویت شناسی موسیقی شوشتر' است که برای نخستین بار به طور تخصصی به بررسی موسیقی این خطه می پردازد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار