شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
نشست هم اندیشی حدود 100 نفر از جوانان اندیمشک روز چهارشنبه با پیمان جهانگیری فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری اندیمشک برگزار شد.
  جمعی از جوانان اندیمشک در نشست با فرماندار این شهرستان از اشتغال به عنوان مهمترین مطالبه قشر جوان نام بردند.

نشست هم اندیشی حدود 100 نفر از جوانان اندیمشک روز چهارشنبه با پیمان جهانگیری فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری اندیمشک برگزار شد.

به گزارش ایرنا یکی از جوانان شرکت کننده در این نشست توجه به اشتغال را مهم خواند و گفت:اگر زمینه اقتصادی ازدواج برای جوانان فراهم شود گرایش این قشر به سمت تشکیل خانواده بیشتر خواهد شد. 

یکی دیگر از جوانان نیز هجمه فرهنگی دشمن را در بی انگیزه کردن جوانان موثر دانست و گفت:انجام برنامه های فرهنگی اصولی و متناسب با نیاز روحی جوانان ، این قشر را از آسیب های فرهنگی مصون داشته و بستر نهادینه شدن ارزش های اسلامی و در نهایت ازدواج را فراهم می کند. 

یک جوان ورزشکار نیز گفت: داشتن یک ازدواج موفق بهتر از یک ازدواج ناآگاهانه است و باید آموزش های لازم برای انتخاب درست به جوانان ارائه گردد. 

وی گفت:جوانان باید سطح توقع خود را برای ازدواج های موفق پایین آورده و معنویت را در اولویت قرار دهند.  یکی از دختران جوان نیز در این جلسه گفت: توجه به ارزش های دینی و ترویج این اصول به شکل مناسب می تواند زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کند.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز در این نشست گفت:مهارت های یک ازدواج سالم و موفق باید به جوانان آموزش داده شود. به گزارش ایرنا پیمان جهانگیری افزود:مخالفان نظام اسلامی بنیان خانواده را هدف قرار داده و برای نابودی این نهاد تلاش جدی آغاز کرده اند.

وی گفت: ناامید کردن جوانان در مقوله ازدواج و ترغیب آنان به فرهنگ غرب یکی از اهداف بدخواهان نظام اسلامی است. وی بیان کرد:در بحث زیرساخت های جامعه ،ایجاد رفاه،اشتغال و ایجاد انگیزه برای جوانان باید با همدلی و عزم جدی تلاش و بستر ازدواج آسان را برای آنان مهیا کرد. کیومرث آریا متین رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اندیمشک هم با تشریح مسائل و دغدغه های جوانان گفت:گفتمان علمی با حضور جوانان می تواند گامی برابر پیشبرد امور و رفع دغدغه های این قشر ارزشمند باشد.

علی قلاوند رییس جمعیت هلال احمر اندیمشک هم با اشاره به نقش خانواده در مقوله ازدواج گفت:بخش زیادی از چالش های ازدواج در نتیجه سخت گیری های خانواده ها در امر ازدواج است لذا مشارکت و همراهی خانواده برای تسهیل ازدواج ضرورت دارد.

امین محمدپور روانشناس نیز در این جلسه ازدواج را عامل تکامل شخصیت فردی و اجتماعی افراد دانست و گفت:تعهد و مسئولیت پذیری از اولویت های یک زندگی و ازدواج سالم هستند. وی اظهار کرد:جوانان باید زندگی خود را هدفمند کرده و در سایه این اهداف برای مراحل زندگی خود تلاش کنند.

وی گفت:آمارها نشان دهنده رشد ازدواج های ناموفق است و این موضوع نشان دهنده نیاز جامعه به افزایش مهارت های ازدواج است.

این روانشناس افزود:زندگی سالم با عشق و محبت شکل می گیرد و در این راستا می توان شاهد کاهش چشمگیر طلاق های عاطفی بود.

فرماندار و مسئولان اداره ورزش و جوانان،هلال احمر و بهزیستی به پرسش های مربوط به ازدواج آسان در این نشست پاسخ دادند.
تجلیل از 2 زوج موفق از برنامه های جانبی این نشست بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار