شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰

به دنبال مشاهده لکه های نفتی در محدوده سه راه فرودگاه اهواز در ساعات اولیه صبح امروز، 17 شهریورماه بلافاصله عمليات رفع نشت در محل مشاهده اين لكه ها توسط شرکت ملی مناطق نفت خيز جنوب آغاز شد. 

محب مسئول روابط عمومی شرکت نفت و گاز كارون در محل مشاهده لكه هاي نفتي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: به علت نشت یکی از لوله‌های نفتی پوسیده و مشاهده لکه‌های نفتی نیروهای این شرکت به سرعت در محل حاضر شدند. 

وی افزود: به علت نامعلوم بودن محل اصلي نشت يا نقطه آسيب ديده، اكيپ ها و نیروهای شرکت سریعا گودبرداری زمین را از فضای سبز کناري سه راه فرودگاه اهواز آغاز کردند و پس از جستجو معلوم شد كه محلي كه دچار نشتی شده، در فضای سبز قرار ندارد. بنابراین حدود ساعت 12 ظهر لاین اول اتوبان جهت انجام عملیات گودبرداری بسته شد.

محب گفت: با توجه به این‌که عملیات گودبرداری در لاین دوم جاده تا ساعاتی دیگر شايد آغاز شود. حفاظ‌هایی در محل گودبرداری‌شده لاین اول اتوبان قرار داده خواهد شد تا مسیر عبور وسیله نقلیه در لاین اول باز شود. 

وي عنوان کرد: در تمام این منطقه یعنی محدوده سه راه فرودگاه کریدور نفتی و لوله های انتقال نفت قرار دارند و تمام این لوله‌ها از زیر زمین عبور می کنند، بنابراین یافتن لوله ای که دچار نشتی شده است، مستلزم گودبرداری محل بود و اکنون در جستجوی لوله ای که دچار نشت شده هستیم که مدتی زمان می‌برد. 

محب بيان کرد: قبل از آغاز عملیات گودبرداری در منطقه به نهادها و سازمان‌هایی مانند شهرداری، شرکت گاز، سازمان آب و برق، مخابرات و دیگر نهادهایی که در این منطقه دارای تأسیساتی هستند اطلاع رسانی کردیم و گروه های ایمنی، عملیاتی و آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نيز در منطقه استقرار دارند. 

به گزارش خبرنگار ایسنا، تا يافتن خط لوله آسيب ديده، گودبرداري در لاين هاي محل مشاهده لكه هاي نفتي انجام مي شود كه بنابه گفته شرکت مناطق نفتخيز جنوب عملیات گودبرداری با رعایت تمام جوانب ایمنی انجام خواهد شد تا پس از یافتن خط لوله ای که دچار نشتی است، عملیات رفع نشت انجام شود. 

شرکت نفت و گاز کارون با ظرفيت یک میلیون بشکه در روز شهرستان اهواز را تحت پوشش خود قرار می دهد و تأسیسات و خط لوله انتقال نفت این شرکت از محور پلیس راه شهرستان ماهشهر تا محور اندیمشک ادامه دارند که بخشی از این لوله ها از عرض اتوبان بلوار پاسداران در محدوده سه راه فرودگاه اهواز عبور می کنند.

 
برچسب ها: نشت نفت ، نفت و گاز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار