اجرای پروژه‌های راه‌سازی در خوزستان با سرعت لاک‌پشتی همراه است و گاهی شاهد هستیم پلی که باید در دو سال ساخته شود بیش از 12 سال به طول می‌انجامد

"> به ناگفته ها گوش کن!

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۳

اجرای پروژه‌های راه‌سازی در خوزستان با سرعت لاک‌پشتی همراه است و گاهی شاهد هستیم پلی که باید در دو سال ساخته شود بیش از 12 سال به طول می‌انجامد

* مادر شهید رجب عسکر پور درگذشت. مادر شهید رجب عسکر پور پس از سال ها تحمل رنج دوری از فرزند شهیدش به دیدار وی شتافت. مراسم تشییع و تدفین این مرحومه گرانقدر در گلزار شهدای شهرستان هفتکل برگزار شد. گفتنی است حدود دو ماه پیش نیز، ابوی مکرم این شهید والامقام دارفانی را وداع گفت. ذره بین این واقعه جانگداز را به خانواده بزرگوار این شهید عالی قدر تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای پدر و مادر سفر کرده شهید عسکرپور از خداوند منان مسئلت دارد.

* سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با صدور اطلاعیه ای، از صاحبان املاک بدون سند جهت دریافت سند دعوت به ثبت نام نموده است. نکته قابل توجه در این مسئله آن است که چنین اطلاعیه ای در سال های قبل نیز صادر شده بود اما تفاوت این اطلاعیه در بند سوم راهنمای متقاضیان واجد شرایط است که در آن آمده : املاکی که عرصه آن وقف است و متقاضی عرصه را با حق احداث اعیانی اجاره نموده و موفق به اخذ سند مالکیت اعیانی نشده است.که این بند جدید شامل زمین های رامشیر می شود. البته پیش از این نیز اخباری در همین زمینه منتشر می شد ولی به جایی نمی رسید که همین امر اعتماد مردم به این اخبار را کاهش داده است. باید منتظر ماند و دید مشکل سنددار شدن اراضی رامشیر که سالیان سال است به یک مشکل لاینحل تبدیل شده است فیصله پیدا می کند یا خیر؟

* پرتال خبری ملاثانی نیوز توسط گروهی که خود را “عامل سری مراکشی” می نامد هک شد. در بالای صفحه اصلی این سایت عبارت “عامل سری مراکشی“ نوشته شده است و در وسط صفحه عنوان الله وطن ملک درج شده است. پرتال خبری ملاثانی نیوز به عنوان اولین رسانه بین المللی شهرستان باوی در ادامه فعالیت وبگاه ملاثانی نیوز در سال گذشته راه اندازی و شروع به فعالیت کرده و عملکرد مطلوبی داشته است.

* سنگ ها پيش پاي لنگ‌ها : تو که پولت رود بالا ز پارو/ بود جنس لحافت از پر قو/ تو که سيم و زرت پستو به پستو/ يکي را صد کني با سحر و جادو/ تو از دست گراني در اماني/ نداري از گرفتاري نشاني/ ندارد سفره ات بيمي ز دوران/ مثال من گرفتار غم نان/ تو از بنزين آزادت غمي نيست/ مثال من مدارا با کمت نيست/ نباشد جان تو ناحق کلامم/ بود آهي که برخيزد ز جانم:گراني رنگ بختم کرده چون قير/ بود سنگي به پاي لنگ‌ها گير

* با وجود اینکه 6 ماه از احداث پل عابر پیاده در منطقه دغاغله می گذرد اما این پل فاقد نردبان است و بیشتر کاربری تابلوی اعلانات برای اطلاع رسانی و نصب بنر پیدا کرده است. با توجه به تردد بسیاری از ساکنان این منطقه ضرورت دارد این پل هر چه سریع تر به مرحله بهره برداری برسد.

* سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفته : اجرای پروژه‌های راه‌سازی در خوزستان با سرعت لاک‌پشتی همراه است و گاهی شاهد هستیم پلی که باید در دو سال ساخته شود بیش از 12 سال به طول می‌انجامد و برای مردم مشکل آفرین می‌شود. وی با اشاره به گذشت بیش از 15 سال از آغاز پروژه آزادراه خلیج فارس، افزود : آزاد راه خلیج فارس سال‌هاست که آغاز به کار کرده است ولی هنوز به پایان نرسیده این در حالی است که در سایر استان‌ها پل‌های 10 کیلومتری در مدت 20 ماه ساخته می‌شود. گفتنی است نامناسب بودن جاده‌ها در خوزستان باعث شده است که تلفات جاده‌ای در استان از حد معمول و استاندارد بسیار بیشتر باشد.

* حقیقت انسان به آنچه اظهار می دارد نیست بلکه حقیقت او نهفته در آن چیزی است که از اظهار آن عاجز است، بنابراین اگر خواستی او را بشناسی نه به گفته هایش بلکه به ناگفته هایش گوش کن..! زیگموند فروید

* وقتی قهرمان جهان شدم آنگاه فهمیدم که باید بیشتر خم شوم تا مدال قهرمانی به گردنم بیاویزند. (جهان پهلوان تختی)

* غرب دزفول، شوش، دشت عباس، عین خوش، سایت 4و5،رقابیه، تنگه چزابه، ... دوم فروردین 1361- هرچند 30 سال ازآن روز بزرگ می گذرد- هر چندفتح المبین برای زمینیان فراموش شد ولی آسمانیان تا ابد هرسال این روز را جشن می گیرند. یادمان باشد خدا در دشت عباس بر ملائکه اش فخرفروشی کرد. مباد که فتح المبین روز بزرگ خدا را فراموش کنیم

* یارو تو روزنامه آگهی زده روغن مار صد در صد گياهي!

* از تلفن خونه زنگ زدم دوستم، میگه کجایی؟ بهش می گم اول نادری! می گه چرا دروغ می گی، شماره خونه تون افتاده رو گوشیم. کسی نیست بهش بگه آخه رفیق من، تو که شماره خونه رو رو موبایلت می بینی چرا می پرسی کجایی؟

* استاد، تو که ... تومن! جریمه دادی (بخونید پول دادی) به شهرداری که پارکینگ واسه برج شونصد طبقه ات نسازی، جلو برجت رو چرا می گیری مردم پارک نکنن؟ نکنه اونجا رو هم خریدی؟ این چه وضعیه آخه؟

*) با توجه به اینکه خوشبختانه پس از بیش از یک دهه گره از کار فرو بسته خیابان نهج البلاغه اهواز - مسیر پس از پل علی ابن مهزیار اهوازی - به تعبیر حضرت حافظ گشوده شده است، و دارد به یک خیابان عریض تبدیل می شود بد نیست دوستان حمل و نقل و ترافیک و راهنمایی و رانندگی و شورای حمل و نقل تدبیری بیندیشند و تجدیدنظری و مسیر عریض شده را دو طرفه کنند چرا که دیگر به حالت فعلی یک طرفه بودن این خیابان عریض توجیهی ندارد. انشااله به برکت حضرت علی ابن مهزیار اهوازی و خاک پاکش گره از کار فروبسته سایر معضلات اجتماعی و فرهنگی و شهری و ... نیز باز شود.

*) با خبر شدیم که مدیر کتابفروشی باسابقه بین الملل اهواز واقع در میدان شهدا، عنصر فرهنگی سختکوش و وارسته جناب مجتبی کرمانشاهی به رحمت خدا رفته اند. ایشان در بحث ترویج کتاب زحمات زیادی کشیدند و بعید است در کتابخانه های شهروندان و اهل علم از کتاب های خریداری شده از این کتابفروشی اثری نباشد. خداوند رحمتش کند و با اولیای صالحین محشورش نماید.

*) فقدان سخت است و خدا کند که از جنس خبر کوتاه قبل نباشد اما طی تابستان گذشته دو وکیل برجسته اهوازی به تهران مهاجرت کردند اول حاج حسین صالحه که پرونده های بسیاری از اهل قلم و مطبوعات را در دوره فعالیت خود برعهده داشت و بعد حاج جواد طریری. دو وکیل خوب و فعالی که خدمات بسیاری داشته اند و به هر دلیل به پایتخت مهاجرت کرده اند. هر کجا هست خدایا به سلامت دارشان اما باور کنید این نوع مهاجرت ها هم یک نوع فقدان است. به قول شاعر و به لحن زیبای رسول نجفیان: «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم / که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم» قدر نیروهای نخبه بومی را بدانیم. باور کنید رفتن هر یک از این عزیزان برای خوزستان خسارت بار است ...

*) محبّت درست نشود، مگر ميان ِ دو تن كه يكي ديگري را گويد: « اي من»

*) دل را بدنام نکنیم ... آنچه بعضی ها در سینه دارند، کاروان سراست نه دل... !

*) اگر می خواهی ثابت کنی که زنده هستی و در گوشه ای از این دنیا نفس می کشی فقط با خوب بودنت اثبات کن.

*) گاهی اوقات قصه هایمان آنقدر تلخ می شود که تمام شکرهای دنیا از شیرین کردنش عاجزند.

*) وقتی باختم"مسیر"را یافتم! در بزرگراه زندگی،همواره«راهت» راحت نخواهد بود، هر چاله ای«چاره ای» به من آموخت.دوباره فکر کن فرصت ها دوبار نمی شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار