اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم آبادان مجلس شورای اسلامی گفت:ساخت فاز دوم پالایشگاه آبادان از آبان ماه امسال اجرایی می شود.

غلامرضا شرفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:قرارداد فاز دوم پالایشگاه آبادان با طرف چینی منعقد شده و آبان ماه مجموعه کار مطالعاتی و کار اجرایی آن آغاز می شود. وی اظهار داشت:یک میلیارد و 800 میلیون دلار اعتبار برای اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان تخصیص یافته و این اعتبار تا سه میلیارد دلار قابل افزایش است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:با پایان این پروژه، پالایشگاه آبادان بر اساس آخرین فناوری روز ساخته شده و جزو پالایشگاه های مطرح با کمترین پسماند، بیشترین راندمان و کمترین هزینه می باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود:این پروژه حدود 4.5 سال به طول می انجامد و با تکمیل تمامی آن، هشت هزار فرصت شغلی ایجاد می شود. شرفی گفت:با ساخت فاز دوم پالایشگاه آبادان، فرآورده ها و حجم تولید بیشتر شده و مشتریان بیشتری نیز خریدار محصولات آن می شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص قراردادهای نفتی نیز، گفت:متولیان، با کار کارشناسی، چند بند آن را اصلاح کرده و حتی از سوی مقام معظم رهبری نیز به 16 بند این بسته ایراد گرفته شد.

شرفی افزود: تاکید دولت بر تصحیح این قرارداد است و مجلس نیز به عنوان ناظر تا تصحیح این قراردادها، همراهی می کند. عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:از این پس، قراردادهای نفتی چه در بخش بالادستی و چه در بخش پایین دستی باید بر اساس این چارچوب بسته شود و اشراف و دقت و اعمال نظر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی شرط اصلی است و دولت نیز به این مطلب اذعان دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:امیدواریم برآیند کار کارشناسی دولت به جایی برسد که گرفتاری ها در مسیر قراردادهای نفتی برای آسان سازی معاملات بین المللی را شاهد باشیم.

گفته می شود با اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان 6 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین، 15 میلیون و 500 هزار لیتر گازوییل، 7 میلیون و 100 هزار لیتر نفت کوره، 3 میلیون و 900 هزار لیتر نفت سفید یا سوخت جت و یک ملیون و 500 هزار لیتر گاز مایع به تولید کشور افزوده می شود.

پیش از این با راه اندازی طرح بنزین سازی ( کت کراکر ) پالایشگاه آبادان تولید بنزین این پالایشگاه به 15 میلیون لیتر در روز رسید که در صورت اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت حجم تولید بنزین این پالایشگاه به روزانه 21 میلیون لیتر افزایش می یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار