اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
به گزارش روابط عمومی بیمارستان رازی اهواز، طرح سلامت معنوی ویژه پرستاران در بیمارستان رازی اهواز با حضور مهندس سلیمان کمایی مدیر بیمارستان، محمد امین حبیبی مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از کارکنان در سالن اجتماعات بیمارستان رازی اهواز آغاز بکار کرد.

مهندس کمایی در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از انتخاب بیمارستان رازی اهواز به عنوان شروع طرح سلامت معنوی در استان خوزستان گفت: مایه خرسندی است که طرح سلامت معنوی در سطح وزارت بهداشت به مرحله اجرا درآمد تا بتوانیم با کمک پرستاران و کادر درمان بیمارستان ها، احکام نماز را به بیماران انتقال دهیم.

مدیر بیمارستان رازی اهواز افزود: بی شک دستاوردهای اجرای طرح سلامت معنوی همانند اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیار زیاد خواهد بود و افتخارات اجرای این طرح به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی اضافه میشود.

وی گفت: یکی از برنامه هایی که میتواند در کنار طرح تحول نظام سلامت نتایج درخشانی به همراه داشته باشد، طرح سلامت معنوی است که با تمام کمال پای این طرح ایستاده ایم تا تمام پرستاران در این طرح شرکت نمایند.

کمایی در پایان به اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان رازی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ملی تمامی بخشهای بیمارستان های کشور از جمله بیمارستان رازی اهواز مورد بهسازی و بازسازی کامل قرار گرفتند و هزینه های درمانی به طور کاملا محسوسی کاهش پیدا کرد.

در ادامه مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: دو سال پیش آیین‌نامه نماز بیماران از سوی ستاد اقامه نماز استان به دانشگاه ارسال شد که بر اساس آن دوره‌های آموزشی برای تعمیق فرهنگ نماز در مراکز بهداشتی، درمانی و تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه در سال جدید ستاد اقامه نماز کشور و وزارت بهداشت آیین‌نامه این طرح را تنظیم و به تمام کشور ابلاغ کردند، گفت: طرح سلامت معنوی ویژه کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

حبیبی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان دبیرخانه ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعیین شده است، گفت: بیمارستان های رازی و گلستان اهواز و بیمارستان های شوشتر و رامهرمز به منظور اجرای پایلوت این طرح با هدف آموزش احکام نماز جهت بیماران برای پرستاران در نظر گرفته شده است. این آموزش‌ها در کارگاه‌های چهار ساعته ویژه بهیاران، پرستاران، سرپرستاران در بخش‌های درمانی ارائه خواهد شد.

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: به دلیل نیازمندی به پرستارانی در جمهوری اسلامی به منظور راهنمایی به بیماران بستری شده در بخش‌های ویژه این طرح به اجرا در آمده است.
حبیبی گفت: در این طرح پرستاران به بیماران در تیمم، وضو جبیره، نماز آموزش‌ها و کمک‌های لازم را ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه قرار گرفتن یک بیمار در فضای بیمارستان شرایط بیشتری را برای نزدیکی به پروردگار مهیا می‌کند، بنابراین آموزش پرستاران در این زمینه مهم بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح ۱۱هزار پرستار در کشور را پوشش می‌دهد، ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از 15 شهریورماه 95در بیمارستان رازی اهواز آغاز به کار میکند که در اجرای این طرح سهمیه استان خوزستان یک‌هزار و صد کادر درمانی تعیین شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار