شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
مراسم تودیع و معارفه رئیس بیمارستان سینا شهرستان کارون با حضور دکتر ایرج نظری معاون درمان و دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مسئولین شهرستان کارون برگزار گردید.

در این مراسم دکتر نظری با اشاره به تاریخچه بیمارستان سینا به عنوان یکی از بزرگترین مراکز درمانی استان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بیان داشت: متاسفانه در برهه ای از زمان توجه زیادی به این بیمارستان معطوف نبود ولی مجددا" پس از آنکه شهرستان کارون از اهواز مستقل گردید و با حضور دکتر حسینی نژاد فعالیتهای زیادی در بیمارستان صورت گرفت و شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه بوده ایم.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه انجام تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات بسیار زیادی جهت بخش های مختلف بیمارستان به واسطه فعالیت ها و پیگیری های دکتر حسینی نژاد صورت پذیرفته، ادامه داد: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و استان، کارهای بسیاری در بیمارستان انجام شد ولی هنوز هم بخشهای بسیاری نیازمند بهسازی است.

 وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور و در شهرستان کارون با آن مواجه هستیم، کمبود نیروی انسانی به خصوص در بخشهای درمانی است و متاسفانه در سالهای گذشته برنامه ریزی صحیحی جهت حل این معضل صورت نگرفته بوده است.

نظری بیان داشت: امروزه با کمک دفتر پرستاری معاونت درمان، مطالعات فراوانی در بحث نیروی انسانی صورت گرفت و تیمی جهت بررسی وضعیت جذب و توزیع نیروی انسانی در بخش درمان تشکیل و برنامه ریزی های جامعی انجام شده است که ان شاء الله با توجه به وسعت بیمارستان سینا شهرستان کارون امید است تامین نیرو در این بیمارستان هم به صورت مناسبی صورت پذیرد.

همچنین دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: هم اکنون پروژه های توسعه اورژانس، بلوکهای زایمان و آشپزخانه بیمارستان در دست اجرا می باشد که ان شاء الله دکتر خلیف پور با سوابق درخشان خود در امور اجرایی و مدیریتی، بتوانند بیش از پیش در اعتلای این مرکز درمانی کوشا باشد و ما هم با تمام توان حمایتگر مسئولین بیمارستان از حیث امکانات و نیروی انسانی خواهیم بود.
 
در ادامه دکتر حسینی نژاد رئیس سابق بیمارستان سینا ضمن تشکر از معاونین درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، گفت: فعالیت من در حوزه بهداشت و درمان از سال 78 و از روستاهای محروم استان شروع شد و تاکنون نیز تلاش کرده ام در راستای بهبود وضعیت سلامت چه در حوزه بهداشت و چه در حوزه درمان قدم بردارم.

وی گفت: زمانی که بیمارستان سینا را تحویل گرفتم، بیمارستان در زمینه وضعیت بهداشت محیط، فاضلاب، آب مصرفی و... مشکلات ساختاری و تاسیساتی زیادی داشت که خوشبختانه طرح تحول نظام سلامت در حوزه هتلینگ به ما کمک بسیاری نمود و توانستیم درز مینه بهسازی بخشها گام های موثری برداریم.

حسینی نژاد با بیان اینکه خوشبختانه توانستیم اورژانس، بخش جراحی و دیالیز را بازسازی و تجهیز نمائیم، ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق در قالب طرح تحول نظام سلامت توانستیم امکانات رفاهی بسیاری برای بخشها و برای مراجعین ایجاد نمائیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات بیمارستان کمبود شدید نیروی انسانی است، افزود: بیمارستان سینا 57 سال پیش احداث گردیده و فرسودگی در کل بیمارستان وجود داردکه مشکل ساز است.

حسینی نژاد تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده خوشبختانه توانستیم امتیاز یک اورژانس 2800 متری را با پیگیری های فراوان گرفته که در امتداد جاده ساحلی در حال احداث است و با توجه به افزایش حجم مراجعات مسیر بیمارستان را به سمت جاده ساحلی عوض نمودیم که با ساخت این اورژانس مطمئنا ًدر کل استان اورژانسی به این کیفیت نخواهیم داشت و این ساختمان قابلیت طبقاتی شدن در سالهای آینده را نیز دارد.

در پایان دکتر خلیف پور، رئیس جدید بیمارستان سینا گفت: متاسفانه در گذشته این بیمارستان زیاد جدی گرفته نشده بود، اما امروز این بیمارستان حجم بسیاری از درمان استان را بعهده دارد که قاعدتا ً توجهات ویژه دانشگاه را می طلبد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست کاری من به این صورت خواهد بود که با تکیه بر کمیته های بیمارستانی و با مشورت حرکت نموده و امیدوارم طرح تکریم به نحو احسن در بیمارستان انجام شود، نظافت بیمارستان، بهسازی فضای سبز و تامین رفاهیات پرسنل نیز در اولویت های کاری من خواهد بود.









نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار