شهرداری کلانشهر اهواز، دیگر نفسش بریده شده زیر این همه مسئولیت، که دیگر سازمانها از زیر بارمالی، اداری و اجرایی آن شانه خالی می کنند

"> از تاریک بودن خیابان های شهر تا تودیع دکتر سرمست

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۸

شهرداری کلانشهر اهواز، دیگر نفسش بریده شده زیر این همه مسئولیت، که دیگر سازمانها از زیر بارمالی، اداری و اجرایی آن شانه خالی می کنند

* چند وقتی است که شهروندان هرکجا که می نشینند، بحث تاریک بودن خیابان های شهر را در شب پیش می کشانند که این بحث نگرانی هایی را تولید کرده است. بعد از کلی کندوکاو و جستجوی فنی علت تاریکی شهر را جویا شدیم. برخی از کارشناسان خدمات شهری، کم بودن واحدهای روشنایی بخش را عنوان کردند. برخی دیگر عدم استفاده گسترده از انرژی خورشیدی در کاربرد روشنایی بخش که در تهران و در چند نقطه ی اهواز توسط شهرداری ها انجام شده را ابراز نموده اما یکی از کارشناسان اقتصادی به نکته اقتصادی و علمی موشکافانه ای اشاره نمود. وی گفت: علت اصلی ریزگردها و شرجی است که لایه ی چسبناکی از ملات گرد و آب به شکل سیمان بعنوان قشری نازک روی چراغ ها می نشیند و از بلوریت حباب های روشنایی می کاهد و باعث می شود که نورافکن های بزرگ شهری مثل یک چراغ موشی عمل کنند! به نظر می رسد متولیان امر به این نکته توجهی ندارند یا باید اقدام به تعویض حباب های شیشه ای بنمایند و یا به غبار و رسوب زدایی از حباب ها اقدام نمایند.

* شهرداری کلانشهر اهواز، دیگر نفسش بریده شده زیر این همه مسئولیت، که دیگر سازمانها از زیر بارمالی، اداری و اجرایی آن شانه خالی می کنند اما گلی به جمال ارگان های انقلابی که همیشه یار و یاور شهرند. یکی از کارشناسان فضای سبز که به شکل مردم نهاد امور فضای سبز در اهواز را پی می گیرد با این سخنان شروع به گلایه نمود. آقا مسئولین ریزگردها را جدی نمی گیرند، چرا به کمربند سبز اهمیت نمی دهند چرا طرح لاک پشتی پیش می رود؟ او گفت: باز اگر شهرداری تمام قد وارد کار نمی شد چه مصیبت هایی که نمی کشیدیم؟ راستی مردم شاید خبر نداشته باشند اما رسانه ها چرا بی خیال اند؟

* یکی از کارشناسان مدیریت طرح و برنامه طی تماس با ذره بین گفت: تعطیلات پی در پی مثل طولانی شدن چراغ قرمز برای ماشین های گیر کرده در ترافیک شهرند، با تعطیل شدن ادارات کارهای ضربتی که باید طی زمان بندی خاص خود انجام شوند با تعطیلی های پی در پی از برنامه عقب افتاده و موجب خسارت اقتصادی و ضرر مالی می شوند.

* تقریبا به مدت یک هفته است که مراکز خرید تجاری در اهواز از رونق افتاده است. برخی از کارشناسان علت آن را از دست دادن قدرت خرید مردم ارزیابی نموده اند. اما برخی دیگر از جامعه شناسان این عامل را نفی کرده اند زیرا آنها معتقدند هنوز در برخی از شهرها این پدیده اتفاق نیافتده است. یکی از کارشناسان مذهبی به ذره بین گفت: مردم متدین اهواز، از دیرباز اهل تکلیف بودند. آنها اولین کسانی بودند که به فرمان امام خمینی (ره) شیرها نفت را بستند و در برهه های مختلف زمان چه در تحریم تنباکو، یا حکم جهاد بر علیه انگلیسی ها، حضور در دفاع مقدس به فرمان امام و ... اقتدا کرده اند. وی معتقد است در کنار پایین امدن قدرت خرید مردم در اثر تورم اما برخی مردم شهر اهواز به فتوای برخی علما مبنی بر عدم خرید کالای گران شده به ریاضت اقتصادی دینی اقدام کرده اند و به این شکل می خواهند گرانفروشان را تنبیه کنند. وی اظهار امیدواری کرد سایر استان های کشور به تبعیت از حرکت انقلابی مردم اهواز، با عدم خرید اجناس گران، جلوی گرانفروشی کاذب را بگیرند.

* دکتر امیر آب آب زاده به ذره بین گفت: این روزها اگر گذری به مرکز شهر شوشتر و محلات قدیمی اطراف بازار این شهرستان داشته باشید شاهد وضعیت تاسف بار نظافت خواهید بود. شوشتر شهری قدیمی است که می تواند در جذب توریست نقش فوق العاده ای داشته باشد. چندی پیش گروهی از کشور سوییس پس از بازدید از نخستین چاه خاورمیانه در مسجدسلیمان در تدارک بازدید از شهر قدیمی شوشتر برمی آیند که با صحنه های نامطلوبی از وضعیت کثیفی در کوچه های اطراف بازار قدیمی شوشتر بر می خورند. جالب است در خصوص این مشکل، شهرداری می گوید که کمبود کارگر و پاکبان داریم. به هر حال پیشنهاد بنده به شهرداری و شورای شهر شوشتر این است که به منظور فرهنگسازی حداقل اقدام به نسب پلاکارد در شهر کنند که در آن مردم به پاکیزگی شهر دعوت شوند.

* حاج الیاس حمیداوی زاده برای ذره بین نوشت : دارای تجربیات و سوابق فرهنگی، رفاهی و معنوی در دوران قبل از بازنشستگی که تقریبا 31 سال و در حوزه مدیریت مدارس مناطق محروم بوده می باشم و پس از بازنشستگی که تقریبا مدت شش سال از آن سپری شده به لطف خداوند متعال به فعالیت در دادگستری بخش شورای حل اختلاف منطقه کوت عبداله که منطقه ای محروم می باشد پرداختم که به لطف خدا توانستم در بین اکثر مراجعین به شورا، صلح و سازش ایجاد کنم. در کنار آن در امورات ورزشی نیز فعالیت دارم و بطور پاره وقت هم در فصل امتحانات با دانشگاه آزاد همکاری دارم. لذا از تمامی بازنشستگان درخواست دارم خانه نشین نباشند و از تجربیات خود برای جامعه استفاده کنند و در خدمت مردم باشند.

* معاون بهداشتی جدید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ریس مرکز بهداشت استان منصوب شد. در مراسم تودیع و معارفه که با حضور دکتر سرمست رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد دکتر مهدی اقتصاد به عنوان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز منصوب و از زحمات دکتر شهرام رفیع قدردانی شد.

* تعویض هیات مدیره و جابجا شدن سهام در یک نهاد پزشکی وابسته به یکی از شرکت ها باعث اخراج تعدادی از پرسنل این مرکز شده است که مراجعاتی به روزنامه داشته و خواستار حل مشکل خود شده اند که امیدواریم در شرایط سخت اقتصادی کنونی نان آوران خانواده ها خانه نشین نشوند و البته تغییر سهامدارام و جابجا شدن سهام نیز نباید چنین تکانش هایی را در نیروی انسانی نهادها بجای بگذارد.

* سرقت و زورگيري در برخي محلات و خيابان ها آن هم در روز روشن نه تنها در اهواز بلكه در برخي از شهرها نيز ديده مي شود. اقدامات سازمان يافته و بی پروای اين قبيل زورگيري ها (گرفتن كارت اعتباري افراد، جيب بري و...) مردم را نگران کرده است و فردا دير است لازم است دستگاه های مسئول برخورد مقتدرانه اي با اين قبيل امور داشته باشند.

* مردی که حرف قابلی برای گفتن داشته باشد نیازی نخواهد داشت که آن را به صورت اصطلاحات پرباد، عبارات مغلق، و کنایات مرموز درآورد؛ اما می تواند یقین داشته باشد که با بیان ساده، روشن و بی تزویر نظراتش در کار ایجاد اثری حقیقی شکست نخواهد خورد.آن که بدین قبیل نیرنگ ها متوسل می شود، تنها مسکنت (ضعف و فقر) نظرات، معلومات و عقل خود را فاش می سازد ... (آرتور شوپنهاور)

* احمقانه است : در حالی که همه تلاش می کنن زبانی را پیدا کنن که تمام دنیا حرف هایشان را بفهمند تعدادی جوری حرف می زنند که خودشان هم نمی فهمند چه می گویند و اسم آن را یک شیوه ی هنری می گذارند. (حسین محمدی)


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار