شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
در صورتی که کامیون در مسیر حرکت با مانعی مواجه شود، کامیون متوقف شده و با مرکز کنترل خود تماس می‌گیرد.

یکی از معضلات کار در فضاهای بسته و زیرزمینی مانند معادن تونل‌های مترو و مجراهای زیرزمینی استفاده از نیروی انسانی است. در چنین فضاهایی استفاده از تجهیزات ماشینی که بزرگ و غول‌پیکر به شمار می‌آید نیز سخت و دشوار است. به همین دلیل گروه کامیون‌سازی ولوو کامیون خودرانی را برای فضاهای زیرزمینی و حرکت در معادن طراحی کرده است.

به گزارش گروه خودروسازی عصر ایران به نقل از "اتوکار"، ولوو قصد دارد با چنین برنامه‌ای ارزش خودران‌های سنگین را محک زده و نواقص و نقاط قوت آن را بسنجد.


آزمایش یک کامیون خودران ولوو در معدن

 مدیر بخش کامیون‌های سنگین در ولوو در این خصوص گفت: ارزیابی این کامیون خودران به عنوان اولین تجربه در این بخش نتایج ارزشمندی را به سازندگان و گروه‌های کارشناسی ارائه می‌دهد.

آزمایش یک کامیون خودران ولوو در معدن

به گفته وی از طریق همکاری‌های مشترک با گروه صنعتی "بولیدن"، ساخت و توسعه خودروهای سنگین خودران توسعه یافته است. این ارزیابی اولین نمونه تست یک خودران سنگین در فضای زیرزمینی است که می‌تواند خودروهای سنگین زیرزمینی را وارد فاز جدیدی کند. از طرفی این ارزیابی نشان داد که روند کار در طراحی و ساخت چگونه به کاربردی‌تر شدن خودرو کمک می‌کند تا مشتریان بهتر بتوانند از مزایای چنین خودروهایی بهره‌مند شوند.

آزمایش یک کامیون خودران ولوو در معدن

ولووهای AB و خودروهای این کارخانه در دو بخش جداگانه و با دو هویت متمایز فعالیت می‌کنند. کامیون خودران شرکت ولوو مجهز به 6 سامانه حسگر شامل جی پی اس، رادار است که به طور پیوسته روی محیط پیرامون خودرو نظارت دارند. این سیستم با تهیه یک نقشه زمین‌شناسی از معدن از آن برای ایجاد یک مسیر برای حرکت کامیون و کنترل هوشمند فرمان و دنده و سرعت استفاده می‌کند. کامیون با هر بار تردد در معدن مدلسازی خود از معدن را بهتر از قبل ویرایش می‌کند و هر بار مسیر بهتری را انتخاب و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

آزمایش یک کامیون خودران ولوو در معدن.

در صورتی که کامیون در مسیر حرکت با مانعی مواجه شود، کامیون متوقف شده و با مرکز کنترل خود تماس می‌گیرد. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار