شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
دکتر شاطرزاده: خوشبختانه این فرآیند آموزشی در گام اول با شرکت در جشنواره شهید مطهری دانشگاه موفق به کسب رتبه اول شد و طرح دفترچه در شورای عالی دانشگاه مصوب گردید
دکتر محمدجعفر شاطر زاده رئیس دانشکده علوم توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تدوین و اجرای دفترچه ثبت فعالیت های بالینی دانشجویان علوم توان بخشی بیان داشت: فرآیند آموزشی تدوین و اجرای ثبت فعالیت های بالینی یا لاگ بوک موفق به کسب رتبه اول در نهمین جشنواره شهید مطهری دانشگاه در سال گذشته گردید.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: آموزش بالینی در حوزه علوم توان بخشی هنوز نتوانسته یک مدل جامع و یکسان برای نحوه ارزیابی عملکرد دانشجویان داشته باشد، به همین منظور مدیریتی تحت عنوان آموزش و حاکمیت بالینی تشکیل شد که موظف است استانداردهای آموزش بالینی را پیگیری کند و بر اساس آن، به یک استاندارد در آموزش بالینی علوم توان بخشی دست یابد.
 
شاطرزاده خاطرنشان کرد: در این راستا حدود 40 جلسه مستمر با مدیر آموزش بالینی، مسئولین دانشکده و مدیران گروه های آموزشی تشکیل شد و در نهایت پیش نویس سندی به عنوان دفترچه ثبت فعالیت های بالینی با هدف یکسان سازی نحوه آموزش و ارزیابی آموزش بالینی در شهریورماه 1393 تدوین و کلاس های توجیهی با مربیان، مسئول آموزش بالینی و دانشجویانی که کارورزی بالینی داشتند برگزار شد.
 
وی در ادامه گفت: برای اینکه نقاط ضعف و قوت دفترچه ثبت فعالیت های بالینی مشخص شود،این دفترچه به صورت آزمایشی دو ترم در اختیار آموزش بالینی، دانشجویان و مربیان قرار گرفت تا بتوان به نسخه نهایی دست پیدا کرد که در نیمسال اول 94- 93 تیرماه سال گذشته نقاط ضعف و قوت روشن شد و نتیجه گیری شد که آیتم های تخصصی در دفترچه برای هرکدام از گروه های فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی شناسی تعریف شود و دفترچه ای جامع طراحی گردد.
 
شاطرزاده افزود: ساختار کلی لاگ بوک برای تمام گروه ها یکسان است و فقط در محتوا و بر اساس رشته های تخصصی  در برخی موارد اختصاصی و برای هر یک از هر کدام رشته ها تعیین می گردد. کتابچه جدید در نیمسال تحصیلی 95- 94 به گروه های آموزش بالینی ارائه و با ارزیابی آن در پایان نیمسال تحصیلی، مشخص شد که نقاط ضعف کم و نقاط قوت رشد خوبی داشته است که مورد توجه مربیان و دانشجویان قرار گرفته بود و به عنوان یک روند مطلوب به حساب آمد.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص تنظیم نهایی دفترچه ثبت فعالیت های بالینی بیان داشت: خوشبختانه این فرآیند آموزشی در گام اول با شرکت در جشنواره شهید مطهری دانشگاه موفق به کسب رتبه اول شد و طرح دفترچه در شورای عالی دانشگاه مصوب گردید.

رئیس دانشکده علوم توان بخشی افزود: در گام دوم باید در بوردهای تخصصی هر کدام از رشته های علوم توان بخشی ارائه شود تا بتوان به عنوان یک سند ملی و کتابچه کشوری از آن استفاده کرد چرا که یکی از نقاط ضعف آموزش بالینی در علوم توان بخشی یکسان نبود استاندارد در سطح کشور و ارائه کتابچه در اولین گام در یکسان سازی علوم بالینی است.
 
وی در پایان ضمن تشکر از مدیران گروه های آموزشی دانشکده علوم توان بخشی و کسانی که در تدوین دفترچه، پالایش، بازنویسی و بازیابی همکاری داشتند، افزود: امیدواریم در سال آینده طرح دفترچه ثبت فعالیت های بالینی، کشوری و تصویب شود.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار