شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران قطب آینده پتروشیمی جهان است اما تحقق این هدف منوط به برنامه‌ریزی مشخص، تلاش و جذب سرمایه‌گذاری مناسب خواهد بود.

علی گلمرادی در ارتباط با برنامه‌های آینده صنایع پتروشیمی کشور اظهار کرد: ظرفیت نصب شده پتروشیمی 60 میلیون تن است، این رقم ظرف پنج سال آینده به 100 میلیون تن می‌رسد و در 10 سال آینده نیز به 140 میلیون تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ایران قطب آینده پتروشیمی جهان است اما تحقق این هدف منوط به برنامه‌ریزی مشخص، تلاش و جذب سرمایه‌گذاری مناسب خواهد بود، افزود: با اجرای برجام گشایش و علاقه‌مندی‌های در این زمینه ایجاد شده است که در کنار توان داخلی باید حداکثر استفاده را از آنها کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال و نیمه نخست سال آینده طرح‌های جدیدی از صنایع پتروشیمی به بهره برداری برسد.

گلمرادی متذکر شد: تولید پنج ماه امسال محصولات پتروشیمی 21 میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد 7.7 درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به بند 13 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: باید سبد صادرات نفتی ایران با تولید فراورده و محصولات پتروشیمی متنوع شود تا مقاومت اقتصاد کشور در برابر تکانه‌های خارجی بیشتر شود. بنابراین باید سرمایه‌گذاران را برای حضور موثر در صنایع پالایشی و فراورشی تشویق کرد و زمینه و شرایط را برای آنها آسان کرد.

عضو کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی مجلس در پایان اضافه کرد: سرمایه‌گذاران نباید در مسیرهای پرپیچ و خم نظام اداری گرفتار شوند بلکه باید آنها را تشویق و زمینه را فراهم کرد و این موضوع هیچ تضادی با نظارت‌های قانونی هم ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار