امروز و در حالی که در سال پنجم اجرای این طرح هستیم، تعاونی‌های مسکن مهر در خوزستان با دنیایی از مشکلات چاره‌ای جز تعطیلی کار برایشان نمانده است

"> مسکن مهر بی مهر شده است!

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۵

امروز و در حالی که در سال پنجم اجرای این طرح هستیم، تعاونی‌های مسکن مهر در خوزستان با دنیایی از مشکلات چاره‌ای جز تعطیلی کار برایشان نمانده است

شوشان : آن روز که دولت نهم با شعار مهرورزی خود از اجرای طرحی سخن گفت که رویای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و متوسط را به حقیقت بدل کرده و مستاجران را صاحبخانه می‌کرد، اگرچه کارشناسان و صاحبنظران در بوق و کرنا کردند که این طرح به‌ رغم مزایایی که دارد با این شکل و شمایل اما نشدنی است ولی کسی نه از مردم و نه از دولتی‌ها، دلش نمی‌خواست بشنود خانه‌دار شدن از آن آرزوهایی است که به این راحتی‌ها نمی‌توان آب سردی بر آتش اشتیاق برآورده شدنش ریخت. به هر حال، خوب یا بد، این پروژه در استان‌های کشور کلید خورد. در خوزستان نیز در سال 1386 بود که دستورالعمل اجرای پروژه‌های مسکن مهر ابلاغ شد.

پس از آن تعاونی‌های مسکن مهر کارمندان، فرهنگیان، مشاغل آزاد و کارگران در شهرهای مختلف استان تشکیل و ثبت‌نام‌ها آغاز شد. اما در مجموع امروز و در حالی که در سال پنجم اجرای این طرح هستیم، تعاونی‌های مسکن مهر در خوزستان با دنیایی از مشکلات چاره‌ای جز تعطیلی کار برایشان نمانده و اگر دولت به دادشان نرسد، آرزوی خانه‌دار شدن بسیاری از خوزستانی ها که به این طرح چشم امید دوخته‌اند، بر دل می‌ماند. تورم غیرقابل پیش‌بینی، افزایش لحظه به لحظه قیمت مصالح، عدم انجام برخی تعهدات توسط دولت از یک سو و کمبود آورده اعضایی که به دلیل شناخت ناکافی از این طرح گمان می‌کردند تنها با یک وام 3-2 میلیونی صاحبخانه می‌شوند از سوی دیگر، حالا دست تعاونی‌ها را در پوست گردو گذاشته و آنها را در تعطیلی و رکود، بین زمین و هوا معلق نگه داشته است بویژه اینکه با طرح ویژه‌ای که اخیرا برای مسکن مهر پایتخت‌نشینان در نظر گرفته شده، تعاونی‌های دیگر استان‌های کشور از جمله خوزستان با یک تبعیض به گفته خودشان سوال‌برانگیز روبه‌رو شده‌اند.

برخی از مدیران عامل تعاونی های مسکن مهر در گفتگو با شوشان افزایش چشمگیر قیمت مصالح را یکی از مشکلات عمده تعاونی‌ها می‌داند و می‌گویند: حتا در عرض یک ساعت شاهد افزایش چند درصدی قیمت مصالح و بویژه آهن‌آلات هستیم و این موجب شده بیشتر تعاونی‌ها کار خود را تعطیل کنند. یک فعال صنعت ساختمان تاکید می‌کند: بسیاری از پروژه‌ها از برنامه زمان بندی عقب هستند و باید حمایت شوند چرا که تحویل ندادن واحدها اثرات بسیاری سویی در جامعه به دنبال خواهد داشت.متاسفانه در خوزستان در واگذاری تعاونی‌ها به افراد هیچ باید و نبایدی رعایت نشد و هر کسی از هر صنف و رسته‌ای متقاضی بود با تقاضای آن فرد موافقت شد. وی می‌افزاید : با این کار هم مدیریت برخی تعاونی‌ها به افرادی سپرده شد که پیش از این هیچگونه تجربه‌ای در زمینه ساخت و ساز نداشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار