شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۷

روگذر شوشتر كه در شرايط كنوني به روگذر توحيد نام گذاري شده است فراز و نشيب هاي فراواني داشته است كه مشكلات اين روگذر سرعت آن را در روزهاي نخستين آغاز اين پروژه تحت تأثير قرار داده است.

*رو گذر يا زير گذر جدال در ميان كارشناسان

احداث روگذر يا زيرگذر در اتوبان امام حسين(ره) شوشتر در روزهاي نخست به بحث اصلي ميان كارشناسان و اهل فن مبدل شده بود به نوعي كه اين پروژه و حتي اجرا شدنش با اما و اگرهاي فراواني همراه شد.

پس از جدال هاي انجام شده در هفته هاي نخست كارشناسان و برخي از اعضاي شوراي شهر به دليل كم هزينه بودن و سرعت در اجراي آن به آغاز مراحل زيرگذر براي تجهيز كارگاه و ... رضايت دادند.

سرعت عمل به نحوي بود كه انسداد غيركارشناسي جاده در اتوبان امام حسين(ع) در روزهاي نخست تصادفات زيادي را به همراه داشت.

بر اساس اين گزارش، اجراي اين پروژه با آغاز خاك برداري سريع از اتوبان امام حسين(ع) باعث اميدواري مردم در سطح شهرستان شوشتر شد ولي اين اميدواري در دو هفته نخست بار ديگر به نااميدي مبدل شد.

*لوله گاز مانع جدي زيرگذر

پس از آنكه زيرگذر اتوبان امام حسين (ع) از نظر حفاري به جاهاي خوبي رسيده بود، يكباره لوله گاز فشار قوي از زير زمين خودنمايي كرد كه باعث توقف يكباره اين پروژه عمراني بزرگ شد.

بر اساس اين گزارش، كارشناسان امر توجه شدند كه اين لوله را در محاسبات خود نديده اند و حال كه پروژه به مرحله اجرا رسيده بود مجوز صادر شده از طرف شركت گاز براي حفاري در اين اتوبان ابطال شد و اين پروژه به تعطيلي كشيده شد.

بر اين اساس، بررسي هاي انجام شده توسط كارشناسان به اين نتيجه رسيد كه جابجايي خط لوله گاز بيش از 500 ميليون تومان هزينه مالي در بر دارد و اين اعتبار بايد توسط شهرداري كه صاحب اين پروژه است پرداخت شود و بار ديگر «دست خالي و خرما بر نخيل».....

*تبديل زيرگذر به روگذر

زيرگذر اتوبان امام حسين(ع) پس از اين فراز و نشيب ها به دليل زمان بر بودن پروسه جابجايي خط لوله گاز به روگذر مبدل شد و حفاري هاي انجام شده بار ديگر پر شد.

بر اين اساس، با برافراشته شدن پايه هاي اين روگذر اميد تازه اي به مردم شوشتر داده شد و اين پروژه به سرعت زيادي با همت فرماندار وقت شوشتر اجرايي شد.

مشكلات مالي شهرداري شوشتر در اجراي اين پروژه تأثير چنداني نداشت و پيمانكار با جديت در اجراي اين روگذر تلاش كرد.

*روگذر در ايستگاه آخر

نائب رئيس شوراي شهر شوشتر در اين باره مي گويد: در شرايط كنوني تنها آسفالت اين پروژه باقي مانده است كه در اسرع وقت انجام خواهد شد.

حسن دهدار مي افزايد: با رأيزني هاي انجام شده با استانداري خوزستان قرار شده است كه هزينه آسفالت اين پروژه پرداخت شود تا در اسرع وقت آسفالت آن اجرايي شود.

وي مي گويد: براي آسفالت اين پروژه بيش از 4 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است و اين ميزان براي آسفالت اين پروژه كافي است.

دهدار با تأكيد بر اينكه آسفالت اين پروژه توسط شهرداري شوشتر انجام نمي شود، مي گويد: براي آسفالت اين پروژه قرار شده است كه اعتبار در نظر گرفته شده به اداره راه اين شهرستان اختصاص داده شود و سپس از اين طريق براي آسفالت روگذر توحيد اقدام شود.

نائب رئيس شوراي شهر شوشتر خاطر نشان مي كند: روگذر توحيد در شرايط كنوني در مراحل پاياني است و پس از آسفالت تردد از آن انجام خواهد شد.

*اميدهايي كه همچنان باقي است

قيرپاشي اين پروژه بزرگ آغاز شده است و آسفالت آن نيز در روزهاي آينده انجام مي شود ولي آنچه در اين پروژه مشخص است آن است كه اين پروژه به دليل محاسبات غلط كارشناسان به اين شرايط در آمد و بايد در پروژه هاي بزرگ ديگر در اين باره دقت كرد.

قرار داد اين پروژه از زمان صرف شده بسيار كمتر است و بايد ماه ها قبل اين پروژه اجرايي مي شد ولي اين مهم محقق نشد و بار ديگر مردم شوشتر مزه اجراي سريع و بي دردسر پروژه هاي عمراني را نچشيدند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار