شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده ریاضیدان و استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در همایش ملی بزرگداشت "محمدبن عیسی ماهانی...

پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده ریاضیدان و استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در همایش ملی بزرگداشت "محمدبن عیسی ماهانی" و تکریم سه نفر از ریاضیدانان معاصر کشور، تجلیل شد.
 
دکتر مریم احتشام‌زاده صبح امروز 28 شهریور ماه در همایش ملی بزرگداشت مقام علمی محمدبن عیسی ماهانی و تکریم سه نفر از ریاضیدانان معاصر کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان از سال 54 به پذیرش دانشجو اقدام کرده و در حال حاضر 11 دانشکده، یک مجتمع آموزش عالی، شش پژوهشکده، 2 مرکز پژوهشی، 640 عضو هیأت‌علمی و حدود 14 هزار دانشجو دارد.
 
وی افزود: حدود سه هزار و 500 نفر از دانشجویان دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل بوده و یکی از قدیمی‌ترین مراکز پژوهشی دانشگاه شهید باهنر که از سال 68 فعال شده، مرکز پژوهشی ریاضی ماهانی است.
 
احتشام‌زاده با بیان این‌که دانشگاه شهید باهنر کرمان از لحاظ نسبت دانشجو به عضو هیأت‌علمی با عدد 21.5 دارای رتبه دوم کشور است، اظهار کرد: همچنین این دانشگاه از لحاظ تعداد دانش‌آموختگان رتبه سوم را در بین همه دانشگاه‌های کشور داراست و در تعداد اعضای هیأت‌علمی رتبه هفتم کشور و در تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل رتبه ششم کشور را دارد.
 
معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: فارغ‌التحصیلی اولین، دومین و سومین دانش‌آموخته دکترای ریاضی کشور از افتخارات دانشگاه شهید باهنر کرمان است.
 
وی در ادامه افزود: ارتقاء حیثیت و رتبه علمی کشور در سطح بین‌المللی، اثربخشی اجتماعی و تولید ثروت و محوریت توسعه جامعه با رویکرد دانش‌بنیان از رسالت‌های حوزه پژوهش و فناوری است و بیان می‌کند که برنامه‌های این حوزه باید به چه صورت تنظیم شود.
 
احتشام‌زاده گفت: همه تمدن‌های بشر با علم ریاضی ارتباط داشته‌اند و همه علوم انسانی، تجربی و نظری به علم ریاضی وابسته بوده و ریاضی در زندگی امروز انسان محور است.
 
گفتنی است، در همایش ملی بزرگداشت مقام علمی محمدبن عیسی ماهانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان، از دکتر امیدعلی شهنی کرم‌زاده، دکتر مهدی رجبعلی‌پور و دکتر سیدعبادالله محمودیان از ریاضیدانان معاصر کشور تجلیل شد.
 
بر اساس این گزارش، دکتر امیدعلی شهنی کرم‌زاده ریاضیدان و استاد دانشگاه شهید چمران اهواز، متولد 1324 در شهر مسجد سلیمان است که در سال 48 در رشته ریاضیات محض از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی خود را گرفت. سپس در دانشگاه اکستر بریتانیا مشغول به تحصیل شد و مدارک کارشناسی ارشد و دکترای خود را به‌ترتیب در سال‌های 50 و 53 در رشته جبر اخذ نمود.
 
ایشان در 27 سالگی مفتخر به اخذ دکترای ریاضی شد و بلافاصله در دانشگاه جندی شاپور اهواز مشغول به کار شد. از وی تاکنون مقالات بسیاری حاوی ریاضی اصیل در مجلات خارجی به چاپ رسیده است. وی با توجه به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی ارزشمند خود به‌عنوان چهره ماندگار کشور در سال 84 برگزیده شد.
 
دکتر مهدی رجبعلی پور در سال 1324 در کرمان متولد شد. وی مدرک کارشناسی را در سال 45 از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی ارشد را در سال 47 از دانشگاه شیراز و در سال 52 مدرک دکتری رشته ریاضی را از دانشگاه تورنتوی کانادا دریافت کرد.
 
وی تا سال 55 به ادامه تحصیل در دانشگاه دالهوسی کانادا پرداخت سپس به ایران آمد و به تدریس در دانشگاه مازندران پرداخت. پس از انتقال به کرمان ایشان تا مرتبه استادی ارتقاء یافت. وی عضو بسیاری از مجامع و تحریریه های مجلات علمی، بین المللی و داخلی در رشته ریاضی است و در سال 1380 موفق به کسب عنوان چهره ماندگار کشوری شد.
 
دکتر سید عبادالله محمودیان متولد 1322 در زنجان، محقق و استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است. او در سال 44 دوره کارشناسی را در دانشگاه تهران به پایان رسانده و در سال 47 در دانشگاه شیراز مدرک کارشناسی ارشد را اخذ کرد. در سال‌های 50 و 54 دوره کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه پنسیلوانیا گذراند و از سال 62 تاکنون استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است.
 
ایشان علاوه بر کسب جوایز متعدد در حوزه های آموزشی و پژوهشی، در سال 89 به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.

انتهاي پیام

برچسب(ها): پروفسور کرم‌زاده، دانشگاه شهید باهنر کرمان، ریاضیدان

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار