شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان از افتتاح سه پروژه جدید آموزشی و تحقیقاتی، در آموزشکده سما اهواز خبر داد.
 
دکتر مهرداد افشون در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به بازدید رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی از واحد اهواز، اظهار کرد: با حضور دکتر زرهانی سه پروژه جدید شامل یک دبستان و پیش‌دبستانی هوشمند پسرانه، سالن اجتماعات و یک آزمایشگاه جدید افتتاح شدند.
 
وی افزود: یکی از سیاست‌های مهم ایجاد پیوستگی در تمام مقاطع تحصیلی و گسترش مدارس سما در استان است به‌طوری‌که دانش‌آموز پس از اتمام تحصیلات خود در مدارس سما، در مراکز آموزش عالی دانشگاه آزاد جذب شود. با افتتاح این مدرسه تنها مدرسه سما در دوره‌ی دوم ابتدایی در اهواز وجود ندارد که درصدد ایجاد این مقطع تحصیلی نیز هستیم.
 
رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز گفت: این مدرسه دارای 500 متر زیربنا و 300 مترمربع فضای مفید است که در گذشته به‌عنوان مهمانسرای دانشگاه استفاده می‌شد و از آذر‌ماه گذشته تعمیرات و تغییر کاربری آن آغاز شد. این مدرسه با ظرفیت 80 دانش‌آموز دارای چهار کلاس، یک کارگاه کامپیوتر و یک اتاق سرایدار است.
 
افشون افزود: همچنین یک آزمایشگاه هیدرولیک و پنومانیک برای دانشجویان رشته‌های برق و مکانیک خودرو با اعتباری بیش از 50 میلیون تومان با مشارکت آموزشکده سمای گرمسار راه‌اندازی و افتتاح شد؛ این آزمایشگاه شامل پنج میزکار پیشرفته و مدرن تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک است و علاوه بر سرویس‌دهی به دانشجویان آموزشکده و دانش‌آموزان هنرستان سما اهواز می‌تواند برای فعالیت‌های درآمدزایی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: سالن اجتماعات سما اهواز نیز که با نام شهید مجید محمدی استاد سما اهواز و از شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده، دارای ظرفیت ۱۰۰ نفر است و امکان برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در مجموعه سما را فراهم می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار