شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
او نوشته است : هر چند تمرکز اصلی او روی پناهجویانی است که وارد اروپا می شوند اما هدف طرح او رسیدگی به وضعیت پناهجویان در سراسر جهان است.
جورج سوروس سرمایه دار آمریکایی مجار تبار اعلام کرده است مبلغ 500 میلیون دلار را روی کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال و رفع مشکلات پناهجویان در سرتاسرجهان سرمایه گذاری می کند.سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری جورج سوروس روی پناهجویان

به گزارش عصر ایران سوروس با انتشار مقاله ای تحت عنوان " چرا 500 میلیون دلار روی پناهجویان سرمایه گذاری می کنم؟ " در روزنامه آمریکایی " وال استریت ژورنال" این مطلب را اعلام و دلایل این اقدام خود را تشریح کرده است.

او با اشاره به برگزاری نشست جامع سازمان ملل درباره پناهجویان همزمان با نشست سالانه مجمع عمومی، از شکست جامعه جهانی در حل بحران پناهجویان ابراز نگرانی کرده و گفته است همزمان با فراخوان دولت باراک اوباما به سرمایه داران و کارآفرینان آمریکایی برای اقدام در حل این معضل ، تصمیم به اختصاص 500 میلیون دلار برای پناهجویان گرفته است.

به نوشته سوروس ، این پول قرار است در زمینه هایی چون ایجاد اشتغال پایدار برای پناهجویان، حمایت از پناهجویان و کشورهای میزبان، رسیدگی به نیازهای پناهجویان، راه اندازی و تاسیس شرکت هایی از سوی خود پناهجویان و کمک به شکل گیری " استارت آپ " های آنها سرمایه گذاری شود.

سوروس جوامع غربی را به لحاظ جذب پناهجویان، "شکست خورده" توصیف کرده و نوشته است این جوامع در سال های گذشته و همزمان با آغاز و تشدید موج پناهندگی اجباری میلیون ها پناهجو از کشورهای درگیر جنگ داخلی، نتوانسته اند با جذب این پناهجویان از مواهب آن استفاده کنند و وعده داده سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری او با همین هدف انجام خواهد شد.

سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری جورج سوروس روی پناهجویان

او نوشته است : هر چند تمرکز اصلی او روی پناهجویانی است که وارد اروپا می شوند اما هدف طرح او رسیدگی به وضعیت پناهجویان در سراسر جهان است.

سوروس نوشته است: هدف طرح ما سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه در زمینه "فناورهای دیجیتال در حال ظهور" خواهد بود؛ فناورهای دیجیتال با هدف کمک و یافتن راه حل برای مشکلات پناهجویان و آوارگان. پیشرفت در این عرصه کمک خواهد کرد تا مردم  بتوانند دسترسی موثری به خدمات دولتی ، حقوقی، مالی و بهداشتی داشته باشند. هم اینک بنگاه های خصوصی در حال سرمایه گذاری میلیاردها دلاری روی همین موضوع در جوامع مختلف و روی جوامع غیر پناهجو هستند.

به نوشته سوروس هم اینک صدها میلیون نفر از مردم دنیا از این فناوری ها استفاده می کنند و توسعه استفاده این فناوری ها در خدمت پناهجویان خواهد توانست به بهبود کیفیت زندگی آنها در سرتاسر جهان کمک کند.

او کمک به پناهجویان و جامعه میزبان آنها را هدف اصلی طرح خود اعلام کرده است.

سوروس از دیگر سرمایه داران آمریکایی و غیر آمریکایی در سراسر جهان هم دعوت کرده است با کمک به پناهجویان، دولت ها و سازمان های بین المللی را در رسیدگی به معضلات و مشکلات بیش از 65 میلیون پناهجو در سرتاسر جهان یاری کنند.

سوروس 86 ساله رییس و عضو هیات مدیره بنیاد سوروس و رییس بنیادی به نام " جامعه باز" است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار