شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
 تجربه تاریخی نشان می دهد هر زمان بازیکنی به برانکو تحمیل شده، کار را برای او در آورده، بنابراین سرمربی کروات پرسپولیسی ها نباید زیاد نگران رامین رضاییان باشد.

بعد از اینکه باشگاه به برانکو فشار آورد که تحت هر شرایطی رامین رضاییان را در جمع شاگردانش بپذیرد، سرمربی پرسپولیس هم ناچار شد به این خواسته تن دهد. حالا اما مربی کروات قرمزها برای بازی دادن به رضاییان از سوی هواداران تحت فشار قرار گرفته است. او در دو بازی حساس برابر تراکتورسازی و استقلال در برابر این موضوع مقاومت کرد و یک دقیقه هم به رضاییان بازی نداد اما بعید نیست با ادامه این روند، برانکو تغییر عقیده بدهد و رامین را به میدان بفرستد. با این همه آنچه مسلم است اگر تصمیم گیری بر عهده برانکو بود، الان رامین باید در سپاهان یا تراکتورسازی توپ می زد. سوال مهم این است که «خود» واقعی برانکو چه شکلی است و اگر قرار بود پرسپولیس فقط با تصمیما این مربی اداره شود چه اتفاقاتی رخ می داد؟

حالا همه می دانند سال گذشته برانکو محسن مسلمان را نمی خواست و امسال هم علاقه ای به جذب سید جلال حسینی نداشت. با این وجود مقاومت باشگاه برابر مربی کروات باعث شد این دو بازیکن در لیست قرار بگیرند و حالا به ارکان غیر قابل بحث تیم برانکو تبدیل شوند. تیمی که سال گذشته در شش بازی اولش ۱۲ گل خورده بود امسال با جلال حسینی و بیرانوند در شش بازی تنها یک گل دریافت کرده است. آیا چنین تغییر شگفت انگیزی بدون حضور سیدجلال امکان پذیر بود؟ برانکو بیشتر زورش را روی جذب شجاع خلیل زاده گذاشته بود که با سپاهان قرارداد داشت و مطابق انتظار به جمغ سرخپوشان پایتخت ملحق نشد.

مهمترین تصویری که از برانکو در تاریخ فوتبال ایران به جا مانده، مربوط به صعود آسان تیم ملی به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان است. با این وجود چیزی نمانده بود ما قبل از این صعود آسان، یک حذف مفتضحانه را در مرحله مقدماتی همان جام تجربه کنیم. جایی که کار تیم ملی با شکست برابر اردن گره خورد و همه چیز به دو بازی تعیین کننده در خاک اردن و قطر موکول شد. آن روزها برانکو رابطه خوبی با خداداد عزیزی و وحید هاشیمان نداشت اما برای این دو مسابقه با فشار فدراسیون دادکان هر دو بازیکن به تیم ملی برگشتند و با عملکرد خیره کننده‌شان کار را برای تیم ملی درآوردند. تجربه تاریخی نشان می دهد هر زمان بازیکنی به برانکو تحمیل شده، کار را برای او در آورده، بنابراین سرمربی کروات پرسپولیسی ها نباید زیاد نگران رامین رضاییان باشد. او هم به زودی به ترکیب باز می گردد و به پرسپولیس کمک می کند.

برچسب ها: برانکو ، بازیکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار