اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
دکتر حسین حمادی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران
 
اتفاقات اخیر ریزش ستون های اصلی ساختمان های مسکونی, ریزش و انفجار ساختمان ها بایستی متولیان امر را به تکاپو وادارد تا از بروز فاجعه های انسانی همراه با تلفات دردناک جلوگیری نمایند.

در سالیان اخیر و با شتاب بالای ساخت ساز در کلان شهرها که حاشیه های سود میلیاردی را برای سودجوها ایجاد کرده, ضریب خطر نیز بالا رفته است. ورود افراد بی تخصص و هول از سود سرشار صنعت ساختمان, نظارت های آنی و فرمالیته و بعضا عدم نظارت صحیح و شاید با برخی اهمال های واضح, خطرات زیادی را در آینده ای نزدیک ایجاد می نماید که این سونامی شروع شده است.

متولیان منطقی و با مسوولیت بایستی برای خود قبل از اینها زنگ خطر را به صدا در می آوردند, و کار خود را با حساسیت بیشتری دنبال کنند.

ساختمانی که در گلستان اهواز نشست کرده است را فقط با این احتمال که ریزش کرد بررسی نمایید تا ببینید در یک حادثه کوچک جان 80 نفر در خطر بود, در حالی که زلزله های بزرگ در کشوری مثل ژاپن فقط با 10 تلفات مدیریت می شود.

نقشه راه بایستی کامل واضح باشد و در صورت نیاز به تصویب قوانین جدید, مجلس نیز باید ورود کند. اگر خلاهای قانونی وجود دارد بایستی قضیه در بالادست مورد کنکاش قرار گیرد اما مسلما در پایین دست و در شهرها و استان ها قوانینی وجود دارد تا پیشگیری صورت گیرد.

بطور مقطعی, توقف پروژهای افراد سابقه دار بایستی اجرا شود و ناظرین متخلف نیز تعلیق شوند, پروژهای در حال احرا مورد بازبینی قرار گیرند و پروژهای اجرا شده و حتی بهره برداری شده نیز بصورت بررسی بحران مورد بازنگری قرار گیرند.

به هوش باشیم که با افراد خاطی باید بطور قانونی بشدت برخورد شود تا دیگر کسانی با زد و بند بعنوان بساز و بفروش و ناظر با اهمال چنین خطایی را مرتکب نشود.



برچسب ها: آپارتمان ، ریزش
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار