از آنجا که روابط عمومی ها در فرآیند تصمیم گیری ها قرار دارند ، می توانند محلی برای رجوع و تصمیم سازی در جهت همگرایی ، هم افزایی و اثر بخشی باشند

"> سیره عملی امام راحل ، الگویی شایسته برای روابط عمومی ها است

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۸

از آنجا که روابط عمومی ها در فرآیند تصمیم گیری ها قرار دارند ، می توانند محلی برای رجوع و تصمیم سازی در جهت همگرایی ، هم افزایی و اثر بخشی باشند

شوشان: قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان با نقل خاطره اي از ارتباط حضرت امام (ره) با مردم گفت: نوع رفتار و ارتباط صادقانه وشفاف حضرت امام (ره) با مردم مي تواند الگويي شايسته براي روابط عمومي ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي خوزستان ؛ نصر اله دهقاني در جمع اعضای شورای هماهنگی های روابط عمومی ها  وزارت راه و شهرسازی استان خوزستان ، اظهار داشت : بزرگ نمایی و برجسته سازی غیر واقع به دل مخاطبین فهیم و آگاه و سخن شناس نخواهد نشست و چندان مفید به حال کسی نخواهد بود.

وي با اشاره به نقش روابط عمومی ها در معرفی و شناساندن خدمات و اقدامات انجام شده توسط سازمان های حوزه راه و شهرسازی و انتقال و انعکاس انتظارات مردم به این سازمان ها ، بر پرهیز از هر گونه افراط و تفریط و اغراق در بیان و معرفی مجموعه ی خدمات به مردم تأکید کرد .

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان تصریح کرد : از آنجا که روابط عمومی ها در فرآیند تصمیم گیری ها قرار دارند ، می توانند  محلی برای رجوع و تصمیم سازی در جهت همگرایی ، هم افزایی و اثر بخشی باشند .

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ، مجموعه مدیران این حوزه را مدیرانی دلسوز و پرتلاش عنوان کرد که به منظور ارائه خدمات بیشتر یک دست و هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند .

دهقانی این ویژگی را امتیازی مثبت برای مجموعه سازمان های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد که در مصاف با چالش ها و مشکلات پیش روی می توانند با هماهنگی و همکاری به رفع مشکلات موجود اقدام نمایند .

وی حرکت های فردی و یک جانبه در زمینه معرفی فعالیت ها و خدمات این مجموعه را خالی از نقص و ایراد ندانست و اظهار امیدواری کرد : با تشکیل و فعالیت شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي وزارت راه وشهرسازي در خوزستان تأثیر به سزایي در شناساندن این مجموعــه ی خدمات ، انتقال علم و تجربیات همدیگر و خروجی شایسته ای داشته باشد .

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان ، با اشاره به مشغله های فراوان مدیران به واسطه ی کثرت و تعدد چالش ها و مسائل مبتلا به ، وجود این مجموعه را ابزاری مفید و راهگشا برای مدیران به منظور چاره جویی و کاهش از بار و فشار بروی مدیران این سازمان عنوان کرد .

وی نقش شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان را با اهمیت عنوان کرد و گفت : انتظارم اين است كه اعضاي این شورا  در جریان نشست های خود با آسیب شناسی مدیریت ها ، به ارتباطات و تصمیم سازی مدیران این مجموعه یاری برسانند .

مهندس رشیدی ،مدیر کل راه آهن نیز جنوب در این نشست نقش روابط عمومی ها را در انتقال تجربیات ، هم اندیشی و هم افزایی سازمان های متبوع خود پر اهمیت و ابزاری یاری دهنده برای مدیران عنوان کرد .

وی در توصیف نقش و جایگاه روابط عمومی اظهار داشت : آن را علمی گسترده و برخوردار از مراتب و سطح متعالی دانشگاهی عنوان کرده و نقش شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی استان خوزستان در انتقال تجارب و بهره گیری از آنها با توجه به گستردگی و ابعاد مختلف اعضای این شــورا مــهم و  اثر بخش عنوان کرد .

رشیدی  با تشریح برخی از چالش های پیش روی این مجموعه ، جایگاه و عملکرد روابط عمومی ها در معرفی و شناساندن این دست چالش ها جهت تنویر افکار عمومی  حائز توجه شمرد .

در ادامه ی سومین نشست  شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی استان خوزستان ، اميد زمانی مدیرروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان  طی گزارشی از نشست های اخیر این شورا ، آسیب شناسی ، برنامه ریزی ، هم اندیشی ، همسان سازی عملکردهای روابط عمومی ها ، کاهش هزینه ها و جلوگیری از موازی کارهای احتمالی و ساماندهی امور مشترک در ارتباط با رسانه ها را از اهم موضوعاتی برشمرد که این شورا در صددپیگری و تحقق آنهاست .

وی اظهار داشت : تشکیل چهار کمیته کاری و برگزاری نشست های جداگانه در این کمیته ها ،راه اندازی پورتال مشترک با موضوع حمل و نقل و مسكن ، پیگیری انتشار نشریه داخلی و حضور مشترک در نمایشگاه های مرتبط از دیگر اقداماتی این شورا به شمار می آید .

زمانی همچنین بر لزوم حضور مدیران روابط عمومی ها  در نشست های شوراهای حمل و نقل و مسکن استان خوزستان به منظور شفاف سازی ، پاسخگویی و چاره جویی هر چه بهتر به منظور یاری به مدیران این مجموعه تأکید کرد .

وی با اشاره به لزوم تغییر نگرش در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به روابط عمومی ها که به مثابه ی هزینه تلقی می گردد ، آن را سرمایه گذاری بلند مدت  بر روی افکار مخاطبین سازمان معرفی کرد .

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ، ایجاد درک و تلقی صحیح از چالش ها و مشکلات پیش رو برای مردم را از کارکردهای مطلوب روابط عمومی ها عنوان کرد .

در ادامه این نشست هر یک از اعضای شوراي هماهنگي روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي در خوزستان  ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص نحوه ی بهره گیری از شیوه های اثر بخش و کارآمد به منظور افزایش آگاهی و اطلاع عموم مخاطبین به تبیین این راهکارها با ذکر مصادیق آن پرداختند .

در ادامه این نشست ضمن معرفی «حسن پور» به عنوان مدیر جدید روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب ، از زحمات و فعالیت های علی مهدی پور مسوول سابق روابط عمومی این اداره کل با اهدای لوح سپاس توسط مهندس دهقانی تقدیر شد .

سومين نشست اعضای شوراي هماهنگي روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي در خوزستان به ميزباني اداره كل راهآهن جنوب برگزار گرديد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار