اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
گزارش شوشان از مراسم جشن نمادین استانی شکوفه ها/تقی زاده: 10 هزار معلم گچ به دست کم داریم / اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان کار ارزشمندی است + سخنان معاون آموزش ابتدایی / سخنان فرماندار کارون+ تصاویر
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در مراسم جشن نمادین استانی شکوفه ها و غنچه ها که صبح امروز در دبستان شهید خانزاده از شهرستان کارون...


شوشان: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در مراسم جشن نمادین استانی شکوفه ها و غنچه ها که صبح امروز در دبستان شهید خانزاده از شهرستان کارون برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی جاری دوره ی پیش دبستانی در سراسر استان خوزستان اجباری شده است و خانواده هایی که نوآموز پیش دبستانی دارند ،ملزم هستند تا بچه های خود را در این دوره ی تحصیلی ثبت نام کنند.

به گزارش شوشان ، وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده 20 اولویت آموزشی در مجموعه ی آموزش و پرورش خوزستان تعریف شده است ، گفت: بر اساس شاخص های ملی و بین المللی برای سال تحصیلی جدید 20 اولویت در نظر گرفته شده است که اولین آنها اجباری بودن دوره ی پیش دبستانی است .

تقی زاده هدف از اجباری کردن دوره ی پیش دبستانی را آشنایی نوآموزان با واژه های تربیتی عنوان کرد و گفت: ما انتظار نداریم که نوآموز به مدرسه بیاید تا زودتر الفبای فارسی را یاد بگیرد بلکه هدف ما این است که نوآموزان با ورود به مدرسه سریعتر واژه هایی چون دوستی ،رفاقت ،همبستگی و محبت را بیاموزند و خانواده ها نیز یکسال زودتر ارتباطشان را با مدرسه و علم برقرار کنند. چون زمانی آموزش و پرورش موفقی خواهیم داشت که ذهن خانواده ها و مسئولین درگیر تعلیم و تربیت شود.



محمد تقی زاده با اشاره به اینکه اسلام تنها دینی است که با خواندن و نوشتن آغاز می شود، تصریح کرد: در اولین آیاتی که خداوند نازل کرده است نبی اکرم (ص) را امر به خواندن می کند و این امر نشان از اهمیت بالای تعلیم و تربیت در آیین ماست .

مقام ارشد آموزش و پرورش خوزستان گفت: تغییر و تکامل در کشور وقتی ایجاد می شود که تعلیم و تربیت دچار تغییر و تکامل شود پس اولویت همگی ما باید تعلیم و تربیت باشد.

تقی زاده با اظهار اینکه کتاب فرزندان ما باید دو فصل مهم داشته باشد ، بیان کرد: فصل اول کتاب بچه های ما باید درک، فهم ،شناخت ،شعور و معرفت درباره ی ساده ترین واژه های زندگی اجتماعی باشد .فرزندان ما باید دوستی ، محبت ، رفاقت ،همبستگی و وحدت را به خوبی فرا بگیرند تا در سایر فصول مانند کسب علم ، دانش و تکنولوژی مشکلی نداشته باشند .

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین اظهار کرد: من در این روز که به نام شکوفه ها و غنچه ها نامگذاری شده ، از پشت همین تریبون از خانواده ها می خواهم که ارتباط خود را با مدارس قطع نکنند و از مسئولین نیز تقاضا دارم که برنامه های اجرایی و عملیاتی خود را با نگاه به مدرسه تدوین کنند.



وی با تاکید بر اینکه یک کشور وقتی ساخته می شود که مدرسه ی آن سرزمین ساخته شده باشد ، اضافه کرد: از نمایندگان محترم مجلس نیز می خواهم که به آموزش و پرورش کمک کنند .چون حل مشکلات موجود در آموزش و پرورش فقط با همتی استانی امکان پذیر است .

تقی زاده با اظهار اینکه آموزش و پرورش خوزستان در حال حاضر با کمبود10 هزار نیروی انسانی مواجه می باشد ،گفت: ما در آستانه ی شروع سال تحصیلی 10 هزار معلم گچ به دست نیاز داریم و از نمایندگان مجلس می خواهم تا با پیگیری " ردیف های استخدامی خاص خوزستان " به ما در رفع این معضل کمک کنند تا هم کمبود نیرو در آموزش و پرورش مرتفع شود و هم صاحبان مدرک بتوانند با اشتغال در آموزش و پرورش برای پیشرفت تعلیم و تربیت در این استان گام بردارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان مصادف شدن روز شکوفه ها و غنچه ها با آغاز هفته ی دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و اظهار داشت : هفته ی دفاع مقدس بخش مهم و بزرگی از تاریخ کشور ماست و یادآور خاطره ی 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم شهید است که تاریخ هرگز شجاعت و ایثار آنها را فراموش نخواهد کرد و دانش آموزان امروز نیز باید ضمن شناخت درست این دوران ، از رسالت و اهداف دانش آموزان دیروز و شهدای انقلاب آگاهی یابند.




اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان کار ارزشمندی است 

به گزارش شوشان ، مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جشن اظهار کرد: این روزها که همه ما در آرامش و امنیت به سر می بریم هدیه ای از بزرگانی است که از جان خود گذشتند تا ما در آسایش باشیم.

وی افزود: امید مسئولان کشور به خصوص مقام معظم رهبری به تمامی دانش آموزان معطوف است و تلاش می کنیم تا آنها از یادگیری لذت ببرند و به بهترین شکل رشد کنند.
فضلی خطاب به دانش آموزان اول ابتدایی و نوآموزان پیش دبستانی گفت: مراقب خودتان، هم کلاسی ها، معلم و تجهیزات مدرسه باشید چون همه خالقی داریم به نام خداوند که در برابر خدا مسئول هستیم.


رخساره فضلی ادامه داد: تلاش کنید تا خوب یاد بگیرید و تلاش کنید تا فکر کنید و مسائل را با تفکر حل کنید. همچنین تلاش کنید تا به زبان فارسی هم صحبت کنید و هر چند که زبان مادری شما خیلی زیبا و دوست داشتنی است اما باید دقت کنید که زبان فارسی را هم یاد بگیرید چون ایرانی هستیم و ایران را دوست داریم.

وی گفت: خوزستان در این دو سال اخیر 40 درصد پوشش پیش دبستانی را افزایش داده است و نشان می دهد که ظرفیت فرهنگی خوبی در این خصوص وجود دارد .

فضلی با اشاره به اینکه اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان کار ارزشمندی است ،بیان کرد: دو زبانه بودن ، شرایط خاص و جنگ باعث شد خوزستان نرخ افت تحصیلی و تکرار پایه ی بالایی به خصوص در پایه ی اول داشته باشد ،از این رو باید به دوره ی پیش دبستانی توجه خاصی صورت بگیرد. 

وی تصریح کرد: امسال دولت نیز به امر پیش دبستانی وارد شده است و مناطق محروم را مورد حمایت قرار داده است و اگر خانواده ای توان پرداخت شهریه ی دوره ی پیش دبستانی را نداشته باشد بخشی از این هزینه توسط دولت پرداخت می شود چون این یک ضرورت ملی است.


فضلی گفت: یکی از دلایل افت تحصیلی در خوزستان دو زبانه بودن دانش آموزان است و ما باید بپذیریم که زبان رسمی کشور زبان فارسی است و علی رغم اینکه زبان مادری و خرده فرهنگ ها قابل احترام هستند ،بچه های ما باید به زبان فارسی مسلط باشند .

فقط مراکز دارای مجوز صلاحیت برگزاری دوره ی پیش دبستانی را دارند 

معاون آموزش ابتدایی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم گفتن: امروز یکصد هزار دانش آموز ورودی اول ابتدایی به صورت همزمان در سراسر خوزستان روز شکوفه ها و غنچه ها را جشن می گیرند .

اردشیر شجاعی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیاز به همراهی اولیای دانش آموزان دارد ،خاطر نشان کرد : ارتباط دو سویه بین آموزش و پرورش و خانواده ی دانش آموزان باید استمرار داشته باشد و اولیای دانش آموزان این اطمینان را داشته باشند که آموزش و پرورش با همه ی توان خویش کمک می کند تا مسائل آموزشی به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی و سازمان دهی شود.

وی در عین حال پیش دبستانی را یکی از ضرورت های آموزش و پرورش دانست و گفت: اولیایی که تا امروز برای ثبت نام فرزندان خود در این دوره ی آموزشی تردید داشتند ، هر چه سریعتر با مراجعه به مراکز آموزشی کودکان خود را در دوره ی پیش دبستانی ثبت نام کنند .

شجاعی همچنین تاکید کرد: تنها مراکزی برای برگزاری دوره ی پیش دبستانی از صلاحیت لازم برخوردار هستند که دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش باشند و والدین حتما باید به این نکته توجه کنند .




بیش از 33 هزار دانش آموز در شهرستان کارون در سال تحصیلی جدید تحصیل می کنند 

فرماندار شهرستان کارون نیز در این مراسم گفت: برای حفظ نشاط و پویایی در مدارس لازم است که ارتباط بین مدرسه و خانواده ی دانش آموز قطع نشود چون هر جا مشارکت وجود داشت، رشد و تعالی ایجاد می شود.

علیدادی با اشاره به اینکه معلمان نیز باید با سلاح علم و تعهد در راستای ایجاد نشاط و بالندگی در دانش آموزان گام بردارند ، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از 33 هزار دانش آموز در شهرستان کارون در 187 مدرسه به تحصیل علم و دانش می پردازند 

جشن نمادین استانی شکوفه ها و غنچه ها صبح امروز با حضور مسئولین آموزش و پرورش ، فرمانداران و مقام های استانی به صورت همزمان در سراسر استان خوزستان برگزار شد .در این مراسم نوآموزان با قدم هایی سرشار از امید راهی مدرسه شدند تا روز اول شکفته شدن خویش را جشن بگیرند .

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار