اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باغ موزه دفاع مقدس خوزستان کانون مناسبی برای جذب گردشگران و علاقمندانی است که قصد مطالعات علمی در رابطه با جنگ را دارند.

سردار محسن رضایی شامگاه چهارشنبه در دومین نشست هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس( باغ موزه دفاع مقدس) استان که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و فرماندهان سپاه استان برگزار شد اظهارکرد: ملت ما بار دیگر به غدیر بازگشته و با روحانیت جان تازه ای گرفته است.

وی با تبریک فرا رسیدن ایام دفاع مقدس افزود: مردم خوزستان حق دارند یک تابلو واقعی و زیبایی از فداکاری های آن ها در دوران دفاع مقدس در قالب باغ موزه ترسیم شود چرا که قریب به 10 سال اوایل انقلاب و هشت سال دوران دفاع مقدس با مبارزه با ضد انقلاب و جنگ تحمیلی دست و پنجه نرم کردند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این باغ موزه کانون ثمربخش، موثر و مرکز پر جاذبه ای است و شاید برای نسل های آینده هیچ مکانی بهتر از خوزستان برای مطالعات در زمینه جنگ و آشنایی با خاطرات دوران دفاع مقدس نباشد چرا که در این استان می توانند خاطرات آن دوران را به صورت ملموس احساس کنند.

وی تصریح کرد: همین امر انگیزه های زیادی را در ما ایجاد کرده است که در جهت احداث این باغ موزه در خوزستان تلاش زیادی انجام دهیم. رضایی بیان کرد: خوزستان تنها نقطه ای است که می توان آثار دژخیمان بعث عراق را در آن مشاهده کرد چرا که صدام بدترین کارها را در این استان انجام داد که از مهمترین آن ها تخریب خانه های خرمشهر و آوارگی مردم در بیابان ها بود.

وی گفت: رژیم بعث عراق در آن دوران برای نخستین بار در خوزستان از شیمیایی استفاده کرد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اما اگرکسی بخواهد پیروزی های ملت ایران را مشاهده کند باید به باغ موزه دفاع مقدس در استان خوزستان مراجعه کند چرا که بزرگترین پیروزی های ایران پس از 300 سال از گذشت تاریخ در خوزستان به دست آمده است.

وی گفت:این موزه از بزرگترین موزه های دفاعی جهان بوده که به صورت واقعی حوادث و خاطرات جنگ را به تصویر می کشد. رضایی ادامه داد: در تاریخ انقلاب ستاره های درخشانی چون دفاع مقدس وجود دارد و هیچ ستاره ای به اندازه این دوران در تاریخ انقلاب نیست.

وی گفت: برخی ها قصد دارند چهره جنگ را خدشته دار کنند و مهمترین چراغ انقلاب را سیاه جلوه دهند و این درحالی است که اگر راهی را که در آن دوران برای کسب موفقیت ها در پیش گرفتیم در اقتصاد نیز بکار می بردیم می توانستیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری کرد برای ساخت این باغ موزهدفاع مقدس در استان ظرف سه سال آینده : از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان و نمایندگان خبرگان رهبری که برای اجرای این موزه اقداماتی انجام داده اند تقدیر کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار