اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
متن و حاشیه هالیوود همچون تولیدات پرزرق و برقش همواره به صفحه نخست رسانه‌های جهان راه می‌یابد. سرانجام پس از فراز و نشیب‌های فراوان و خبرهایی که هراز چندگاهی، زمزمه‌وار به گوش می‌رسید، ازدواج یکی از زوج‌های مشهور هالیوود به شکست انجامید. پایان رابطه طولانی و پرسروصدای «براد پیت» و «آنجلینا جولی» پس از 14سال به تیتر نخست اغلب روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی تبدیل شد و نشان داد برخلاف ظاهر زیبا و جذاب هالیوود، روابطی که در بستر این نظام بزرگ پول‌ساز می‌گذرد، دوام چندانی ندارد.

چندی پیش بود که ماجرای جدایی «جانی دپ» و همسرش که بیشتر یک رسوایی بود تا طلاقی مسالمت‌جویانه، به‌سرعت فضاهای مجازی را درنوردید و حالا با ماجرای براد پیت و آنجلینا جولی گویی قرار نیست مسائل و حواشی هالیوود گریبان مخاطبان را رها کند.

رسانه‌ها با شور و حرارت بسیار این خبر را چنین روایت کردند: «با اعلام رسمی خبر جدایی آنجلینا جولی و براد پیت، خانم جولی گفته است که تصمیم طلاق را بر اساس مصالح خانوادگی گرفته است. در عین حال به‌هیچ روی قصد ندارد درباره آن به صورت عمومی صحبت کند و خواسته است که حریم خصوصی خود و خانواده‌اش حفظ شود. خانم جولی در درخواست رسمی طلاق خود «اختلافات حل‌نشدنی» را دلیل جدایی خود ذکر کرده است.

این دو ستاره هالیوود از سال ۲۰۰۴ با هم رابطه دارند، اما در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند. براد پیت و آنجلینا جولی شش فرزند دارند که 3 نفر از آنها را از کامبوج، ویتنام و اتیوپی به فرزندی پذیرفته‌اند. این سومین ازدواج آنجلینا جولی و دومین ازدواج براد پیت بوده است. آنجلینا جولی پیش از این همسر جانی لی میلر و بیلی باب تورنتون، هر دو از بازیگران سینما بود و براد پیت هم پیش از این، با گوینت پالترو و جنیفر انیستون، رابطه‌های پرماجرایی داشت. او مدتی همسر جنیفر انیستون بود و جدایی آنها تا مدت‌ها سوژه داغ نشریات بود.»سوای نقدی که می‌توان به مرکز توجه قرار گرفتن چنین مسائلی ابراز داشت ـ آن هم در شرایطی که در جای جای جهان، از سوریه و خاورمیانه گرفته تا آفریقای محنت‌زده و حتی آمریکا و آمریکای لاتین هر روز حوادث مصیبت‌باری در جریان است ـ از منظری دیگر می‌توان به این ماجرا نگریست.

هالیوود به سبب تاثیرگذاری در دورترین نقاط از دیرباز اثر فرهنگی عمیقی بر مردمان جهان از هر نژاد، رنگ، ملیت و جنسیت داشته است و چنین اتفاق‌هایی بی‌گمان می‌تواند به‌عنوان موجی اجتماعی فهمیده و تحلیل شود. روابطی که در هالیوود جریان دارد، در سالیان اخیر سستی و بی‌پایگی‌اش بیش از همیشه عیان شده و دیگر نمی‌توان تصویری از زوجی موفق را در هالیوود به‌خاطر آورد. در گذشته هربار که دلبستگان این صنعت عظیم سرگرمی سعی می‌کردند تا زوجی را به‌عنوان نمادی از عشق و دلدادگی برگزینند، مدت زمانی طولانی نمی‌گذشت که رویاهای‌شان بر باد می‌رفت و تصویر خیالین‌شان از «عشق‌ و ازدواج به سبک هالیوود» نابود می‌شد.

از یاد نبرده‌ایم که در سالیان گذشته ازدواج «نیکول کیدمن» و «تام کروز» همان جایگاهی را یافته بود که امروز از آنِ براد پیت و آنجلینا جولی است. رابطه‌ای که آن هم به فاصله کوتاهی پس از نمایش فیلم «چشمان کاملا بسته» به جدایی ختم شد. گویی این فیلم که تصویری از رابطه‌ درهم‌شکسته و ویران زوجی را نشان می‌داد، تعبیر زندگی واقعی بازیگرانش بود. باری براد پیت و آنجلینا جولی هم از هم جدا شدند تا دل‌سپردگانِ رویای هالیوود دریابند آنچه در درون و بطن روابط این صنعت می‌گذرد با درخشش و شکوه تصاویری که پرده‌های سینما را به تسخیر ملودرام‌های عاشقانه درمی‌آورد، فرسنگ‌ها فاصله دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار