اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
نوشتاری از عزیز دیلمی
از سال 2011 فدراسیون فوتبال ایران با کیروش قراردادی بست و این سرمربی گرانقیمترین سرمربی قاره کهن (آسیا) می باشد .


شوشان / عزیز دیلمی

از سال 2011  فدراسیون فوتبال ایران با کیروش قراردادی بست و این سرمربی گرانقیمترین سرمربی  قاره کهن (آسیا) می باشد .

آیا در فوتبال حرفه ای و در سطح جهان آوردن سرمربی با نام و نشان  نباید تغییری  در شکل و نوع بازی تیم ملی ایران مشاهده کنیم. اما کیروش خوب به تفکرات فدراسیون فوتبال و مردم کشورمان پی برده ،که این کشور برایشان فقط صعود به جام جهانی مهم میباشد و آن هم سه بازی در جام جهانی روسیه  است .که میتوان با سرمربی ایرانی هم  به این مهم دست  یافت . 

با تحلیل و بررسی بازی های تیم ملی ایران با آمدن کیروش چه عنوانی در قاره کهن به دست آوردیم؟ کیروش که خود علاقه ی شدیدی به لژیونرهای خارج کشور دارد و برایش مهم نیست که کیفیت بازی آنها در چه سطحی است (نمونه اش مسعود شجاعی :بازی ایران و چین ).

این سرمربی ثروتمند در قاره کهن با همان روش  خود و یا همان روش خودمان (اتوبوسی) تیم ملی را راهی جام جهانی برزیل کرد و آنجا هم با بازیهای کاملا دفاعی که هر هوادار و ببیننده ای را  خسته میکرد تیمی بدون هیچ برنامه ای هجومی و با کسب یک امتیاز به سه بازی  در جام جهانی که تنهای آرزوی فدراسیون فوتبال است ،به پایان رساند ، تنها چیزی که از این سرمربی دیدم همان   نیمه دوم  در مقابل آرژانتین بود که مردم کشورم را به وجد آورد و خواستار بازی هجومی و لذت بردن از بازی فوتبال هستند .

این روش کیروشیسم در لیگ برتر ایران تاثیر گذاشته و این لیگ که با نام برتر که کاملا با نامش مغایرت دارد با امکانات بسیار ضعیف و ساختارهای کاملا غیرحرفه ای و به گمانمان با آوردن سرمربی حرفه ای فوتبال ما روبه سوی حرفه ای رهنمون خواهد شد ،حتی در تفکراتمان غیر حرفه ای عمل می کنیم و با ملیاردها پول از بیت المال به این سرمربی میتوانستیم به فوتبال پایه و مدارس فوتبال و زیر ساختهای فوتبالی این کشور این پولها را هزینه کنیم و شاهد پیشرفت فوتبال کشورمان میشدیم.

برای مثال ، همین کشور امارات با سرمربی بومی خود کشور ژاپن را در خاک خود شکست دهد و تاثیر آن همان زیر ساختها و حرفه ای عمل نمودن فدراسیون آن کشور است و توانستند در جام ملتهای آسیا رده سوم را کسب کنند و این ناشی از آن است که فوتبال با زیر ساختها و حرفه ای بودن میتواند پیشرفت کنند.

 آیا آوردن سرمربی  با این  حجم پول کلان چه خدمتی به فوتبال  این کشور ارائه نمود اگر همین دو بازی اخیرا را مشاهده کنیم ؛بازی  با قطر به لطف اشتباه دروازبان آن کشور توانستیم آنها را شکست دهیم و تنها خوشی ما همان 3 امتیاز بود و لی بازی تیم ما آنقدر کسل کننده  بود و شمه ای از فوتبال حرفه ای را نمی بینیم ؛6سال از سرمربی گری کیروش میگذرد و تنها کاری که انجام داد،آوردن لژیونرهای ایرانی الاصل در خارج کشور بود و هیچ ساختار و ایده ی های فوتبالی زیبا و دلنشین را در نوع بازی کشورمان نمیبینیم .

مجری برنامه 90 که در برنامه ی اخیراش اظهار کرده اند که طرفدار کسب نتیجه است و انگار روش کیروشیسم و اتوبوسی بودن به مزاق این کارشناس فوتبال بسیار تاثیر گذاشته است .وی از طرفداران پرپاقرص کیروش ؛هستند . وقتی برنامه ای اخیراش به بررسی بازی ایران و چین را نگاه می کردم برای بنده جای تعجب داشت که سوال برنامه اش آنچنان بی ربط بود که هر هوادار وکارشناس فوتبال را به خنده وادار می داشت .

کارشناسی که باید در برنامه اش دوبازی اخیرا تیم ملی را با دعوت از کارشناسان خبره کشور  مورد تحلیل و بررسی دقیق خود قرار دهد و به عملکرد سرمربی و بازیکنان میپرداخت .تا در بازیهای بعدی به نقاط ضعف و قوت خودمان پی ببرییم اما دریغ از این کار ".

حذف دو بازیکن به نام های (سروش رفیعی و رحیم زهیوی)از لیست تیم ملی برای بنده تعجب آور بود یا حذف بازیکن سلیقه ای است یا براساس نوع بازی است ؟

اگر نوع بازی است بازی با قطر و چین ؛چند بازیکن را میتوانم نام ببرم که جای آنها در تیم ملی ایران نیست. بازهم لیگ  تعطیل شد ؟ که بازهم  روش کیروشیسم یا  همان اتوبوسی خودمان و بازی کسل کننده را باید بخاطر ان 23 روز لیگ را تعطیل کنیم این درحالی است  که تیم مقابل (ازبکستان)4روز لیگ خود را تعطیل می کند . فوتبال ما به سوی غیر حرفه ای  بودن گام بر می دارد ،و ما خوشحالیم که بهترین سرمربی  در قاره کهن داریم ؛ همه کشورها با ساختارها حرفه ای روز به روز فوتبالشان در حال پیشرفت و ترقی است ولی ما...



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار