اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
حسین کاشفی

اصلاح‌طلبان فعالیت خود را در انتخابات گذشته تحت راهبردهای شورای عالی سیاست‌گذاری پیش بردند. به‌گونه‌ای که تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نهایت مورد تایید و پذیرش همه اصلاح‌طلبان و حامیان آنها قرار گرفت. از این‌رو، ادامه فعالیت این شورا می‌تواند، تاثیر بسزایی در عملکردهای اصلاح‌طلبان در انتخابات‌ها داشته باشد.

حال اما برای تحقق این امر یعنی ادامه فعالیت‌های این شورا نیازمند بازنگری‌هایی است که به نظر می‌رسد از سوی اعضا به درستی صورت گرفته است. با توجه به این مقدمه می‌توان گفت که شورای عالی اصلاح‌طلبان که به ریاست دکتر عارف در انتخابات گذشته نقش‌آفرینی کرد، در انتخابات آینده نیز نقش پررنگی خواهد داشت. نقشی که شاید خوشایند جناح رقیب نباشد.

به این واسطه که آنها مشغول طراحی خط و مشی و برنامه‌هایی هستند که درون اصلاح‌طلبان انشقاق و یا بعضا چندصدایی ایجاد کنند. این امر از آنجا نشأت می‌گیرد که اکنون اصولگرایان در شرایط چندان مساعدی به سر نمی‌برند.

آنها نه هنوز برنامه تدوین شده مناسب و نه کاندیدای مشخصی دارند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان بارها درباره احتمال قوی حمایت از کاندیداتوری رئیس‌جمهور وقت یعنی حسن روحانی صحبت کرده‌اند. بنابراین اصولگرایان که هنوز گزینه‌ای برای حمایت که بتواند برابر روحانی قد علم کند، رو نکرده‌اند و از سوی دیگر احتمال حمایت از یک کاندیدا و یا معرفی یک کاندیدا نیز در این جبهه وجود ندارد. آنها استراتژی خود را بر هم زدن بازی رقیب تعیین کرده‌اند.

 با این استراتژی هم می‌خواهند اصلاح‌طلبان را از درگیر شدن روی برنامه‌های اصلی‌شان دور کنند و هم این که زمانی برای سر و سامان دادن به اردوگاه خود، از طریق ایجاد حاشیه برای اصلاح‌طلبان، فراهم کنند. با توجه به این مطلب می‌توان گفت که اصلاح‌طلبان باید همانطور که تاکنون اسیر بازی‌ها و حاشیه‌سازی‌های رقبایشان نشده‌اند، پس از این نیز بدون توجه به حواشی مسیر خود را طی کنند. چراکه درگیر شدن دربازی‌های رسانه‌ای، اولا موجب رضایت رقیب و ثانیا عقب افتادن از سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی‌هایشان برای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

 نکته دیگر این که هرچند انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، بسیار مهم است اما نباید از انتخابات شوراها غافل شد. بنابراین باید این تحلیل را هم در ذهن داشت که اصولگرایان ممکن است از آنجایی که احتمال زیادی برای رئیس‌جمهور شدن دوباره حسن روحانی در نظر دارند، توان‌ خود را روی انتخابات شوراها بگذارند. بنابراین اصلاح‌طلبان باید در کنار گزینه ریاست جمهوری از انتخابات شوراها غافل نشوند.

* فعال سیاسی اصلاح‌طلب

برچسب ها: اصلاح‌ طلبان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار