اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
 فرماندار دزفول از اقدام بانک ها برای مصادره سه کارخانه این شهرستان به دلیل بدهی انتقاد کرد و گفت: یک بانک یکی از کارخانه های دزفول را بابت بدهی مصادره کرده است.

حبیب اله آصفی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود: متاسفانه بدون اطلاع فرمانداری حکم مصادره سه کارخانه دزفول از جمله شرکت شوین و یک شرکت تولید الیاف به دلیل بدهی از سوی بانک ها صادر شده که به محض اطلاع از این امر با پیگیری صورت گرفته جلوی مصادره 2 کارخانه گرفته شد.

وی با انتقاد از این موضوع گفت:فرمانداران باید در جریان اقدام بانک ها علیه شرکت ها و کارخانجات بدهکار باشند تا در صورت امکان جلوی مصادره آنها گرفته شود.

آصفی بدون بیان بدهی این کارخانه ها گفت:در حال حاضر با تلاش صورت گرفته جلوی مصادره 2 کارخانه شوین و یک کارخانه دیگر گرفته شده ولی کارخانه الیاف دزفول توسط بانک مصادره شده است.

فرماندار دزفول گفت:در سال اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها مورد سفارش قرار داده اند نباید به هر دلیلی کارخانه ها را تعطیل و افراد را بیکار کرد . وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت:انقلاب اسلامی پس از 39 سال حرکت گسترده ای در خارج و داخل انجام داده که در حوزه های مختلف قابل ارزیابی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول اظهار کرد:دفاع جانانه نیروی زمینی ارتش ،نیروی هوایی و بسیجیان جان برکف موجب شد جنگ با موفقیت همراه شود و شهدای بسیاری تقدیم شد که باعث افتخار جامعه اند.

وی گفت:درسال جاری که توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است دستگاه های اجرایی اقدامات خود را که در این راستا انجام شده مکتوب ارائه کنند تا در ارزیابی سالانه منظور شود و ارائه نکردن گزارش نشانه عمل نکردن در این راستا بوده است.

آصفی اظهار امیدواری کرد با توجه به پتانسیل و ظرفیت های شهرستان دزفول در زمینه های مختلف اقتصادی و کشاورزی شاهد این باشیم که شهرستان دزفول به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شود.

وی ضمن تقدیر از شهرداری ها جهت آماده سازی مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید اظهار امیدواری کرد این همکاری ها چون گذشته تداوم یابد.

علیرضا شلال نژاد مشاور اقتصادی فرماندار دزفول نیز گفت:در 26ماه اخیر که فرمانداری دزفول اقدامات بسیاری جهت رونق اقتصادی در منطقه انجام شده برخلاف شیطنت ها و محدودیت های زیادی که وجود داشت اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و شرکت رادین طلایی که تولید کننده بانداستریل در سه هکتار و با اعتبار 50 میلیون دلار آغاز بکار کرد و تاکنون 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه 3 هکتار دیگر در دستور کار این شرکت قرار دارد که در سه نوبت کاری برای 700 نفر اشتغالزایی خواهد کرد. شلال نژاد به دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت:با توجه به نیاز شمال خوزستان به بیمارستان و استفاده از ظرفیت بهداشتی درمانی شهرستان دزفول در شهرهای شمالی خوزستان با پیگیری انجام شده مجوز احداث بیمارستان 96 تختخوابی در این شهرستان اخذ شد که سال آینده بهره برداری می شود .

وی افزود:متاسفانه در سالهای گذشته با معضل غارت زمین های دزفول توسط برخی افراد سودجو به بهانه اجرای طرح تولیدی مواجه بوده ایم اما این افراد با وجود واگذاری زمین ها هیچ گونه فعالیت اقتصادی در آنها انجام نداده که با این امر برخورد جدی شده و در حال خلع ید برخی از این اراضی هستیم.

مشاور اقتصادی فرماندار دزفول اظهار کرد:در هفته جاری نیز کلنگ زنی بیمارستان 400 تختخوابی را در شهرستان دزفول خواهیم داشت که با احداث این بیمارستان دزفول تا 30 سال تضمین می شود.

وی به تلاش های صورت گرفته برای توسعه کارخانه خمیرمایه نیز اشاره کرد و گفت:2 نیروگاه 910 مگاواتی با 20 هزار میلیارد ریال اعتبار در دزفول مصوب شده که مجوزهای استانی آن نیز اخذ شده وبا احداث این نیروگاه ها برای 800 نفر اشتغالزایی خواهد شد .

وی گفت:در خصوص احداث نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی دزفول نیز اقدام لازم صورت گرفته که بزودی به مرحله کلنگ زنی خواهند رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار