شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
رييس بيمارستان گلستان اهواز گفت: علاوه بر مجروحان معركه هاي جهاد در خط مقدم، مجروحان بمباران ها و موشك باران هاي خوزستان و اهواز نيز به بيمارستان گلستان اهواز اعزام مي شدند و اين بيمارستان نماد واقعي ايثــار و تلاش مجاهدانه و طب رزم بود

دكتر حبيب حي بر با اشاره به دوران دفاع مقدس و وقوع جنگ تحميلي در سال هاي نخست پيروزي انقلاب اظهار كرد: در آن دوران همه اقشار جامعه با تمام وجود در برابر اين حادثه و هجوم ايستادگي كردند  و معناي اين جنگ تحميلي را به دفاعي مقدس تبديل كردند.

وي افزود: در دوران جنگ تحميلي، كادر پزشكي، درماني و بهياري وقت نيز با تلاشي شبانه روزي براي التيام بخشيدن به زخم ها و جراحت هاي جنگ، با بسيج همه جانبه و شبانه روزي هم در جبهه و بيمارستان هاي صحرايي و هم در پشت جبهه و بيمارستان هاي مختلف در خدمت مجروحان دفاع مقدس بودند.

حي بر گفت: در بيمارستان هاي صحرايي، اقدامات اوليه براي مجروحان انجام مي شد و پس از آن مجروحان به اولين شهرهاي بزرگ و بيمارستان هايي مانند گلستان اهواز كه اولين بيمارستان هاي پشت جبهه بودند، اعزام مي شدند.

وي ادامه داد: علاوه بر مجروحان معركه هاي جهاد در خط مقدم، مجروحان بمباران ها و موشك باران هاي خوزستان و اهواز نيز به بيمارستان گلستان اهواز اعزام مي شدند و بيمارستان گلستان اهواز، نماد واقعي ايثــار و تلاش مجاهدانه و طب رزم بود.

ربيس بيمارستان گلستان اهواز با بيان اين كه بيمارستان گلستان افتخار دارد كه خدمت رسان رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده است، تصريح كرد: در آن سال ها، به دليل كثرت مجروحان، اهميت سطح بندي و ترياژ مجروحان بيش از پيش نمايان بود و بسياري از مجروحان، پس از التيام و مداوا، دوباره و چندباره به صحنه هاي نبرد حق عليه باطل بازمي گشتند.

وي گفت: در بحبوحه جنگ، بيمارستان گلستان توسط دشمن بعثي شناسايي و حملات به اين بيمارستان به عنوان مركز ارجاع و درمان مجروحان و فرماندهان دفاع مقدس آغاز شد. اين موضوع موجب شد تا حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) كه در آن دوران، رئيس شوراي عالي دفاع بودند، با دستخط خويش دستور جابجايي و انتقال بيمارستان گلستان كه در آن دوران به بيمارستان شماره ۲ معروف بود را به هتل نادري اهواز صادر كردند و تا زماني كه محل فعلي از تيررس دشمن خارج شد، اين شرايط ادامه داشت.

حبيب حي بر گفت: كاركنان بيمارستان گلستان اهواز و دانشجويان اين مركز آموزشي درماني، از همان ابتداي دوران دفاع مقدس با حضور فعال در جبهه هاي حق عليه باطل، خوش درخشيدند و شهيدان قاسم آفريدون، شهيد رضا لك و شهيد احمد قــاري دزفولي از جمله كاركنان شهيد سرفراز بيمارستان گلستان اهواز هستند.

وي افزود: بيمارستان گلستان، علاوه بر كاركنان شهيدش، محل علم آموزي دانشجويان شهيد دانشگاه علوم پزشكي اهواز بوده است.

رئيس بيمارستان گلستان اهواز ادامه داد: شهداي بزرگواري همچون دكتر سيدمحمدعلي حكيم كه به همراه شهيد علم الهدي در هويزه به شهادت رسيد، شهيد دكتر سيدمحمد حكيم خبرنگار و مسئول بخش عربي صدا و سيماي خوزستان، شهيد دكتر مجيد بقايي فرمانده قواي يكم كربلا، شهيد دكتر محمدعلي رهنمون رييس بيمارستان صحرايي خاتم الانبياء(ص) در طلاييه، شهيد سيدعبدالرضا موسوي جانشين سپاه خرمشهر و جانشين شهيد جهان آرا، در اين مركز، بخشي از آموزش هاي دوران تحصيل خود در دانشگاه علوم پزشكي اهواز را گذراندند.

حبيب حي بر گفت: بيمارستان گلستان اهواز با سابقه درخشاني كه در اين زمينه دارد، و وجود نكاتي ايده آل براي موزه جنگ، يك گنجينه با ارزش دفاع مقدس بيمارستاني به شمار مي رود و براي بهره گيري از اين گنجينه، نيازمند حمايت هاي مالي و فرهنگي نهاد ها و سازمان ها هستيم.

وي گفت: افرادي كه خاطراتي از دفاع مقدس از بيمارستان گلستان دارند مي توانند از طريق سيستم هاي ارتباطي نظير تلفن ۳۳۷۴۳۰۶۱-۰۶۱ دورنگار ۳۳۷۴۳۰۳۰-۰۶۱، ايميل Golestan1360@yahoo.com و يا سامانه پيامك ۳۰۰۰۷۲۰۱۶ اقدام نمايند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار