اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
سید محمد طاهر موسوی زاده 

سال تحصیلی 96-95 از امروز، سوم مهرماه، رسما آغاز می شود و قریب به اتفاق مردم کشور، شامل مربیان، خانواده ها و دانش آموزان، در بزرگترین فعالیت اجتماعی و سرمایه گزاری نیروی انسانی کشور مشارکت می کنند. اگرچه در انجام رسالت خطیر تربیت آینده سازان و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کشور، عادتا چشمها تنها به مدرسه و مربیان دوخته می شود لیکن هم معلم و هم خانواده در این راستا مسئولیتی مشترک دارند که که جز در یک همکاری تنگاتنگ به سرانجام نخواهد رسید.

گو اینکه معلم در ظاهر وظیفه ای جز تعلیم و انتقال معلومات ندارد، اما از آنجا که خواسته یا ناخواسته به یکی از مهمترین سرمشق های دانش آموز تبدیل می شود، هر رفتار و کردارش در شخصیت و فکر و باور دانش آموز اثر گذار است و اتفاقا همین مسأله می تواند موفقیت معلم را در بخش تعلیم نیز تضمین نماید.

و اینهمه در صورتی حاصل می شود که شأن و جایگاه معلم در جامعه کاملا شناخته شود و اهمیت کار او و تأثیری که در سرنوشت کشور دارد مورد توجه جدی قرار گیرد و بر همان اساس در فراهم کردن شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناسب، که دغدغه های معنوی و معیشتی او را مرتفع و جایگاه ممتاز اجتماعی او را تضمین نماید کوشش شود.

اگر مسائل و مشکلات معلمان و اعطای حقوق واقعی آنها با بهانه هایی همچون کثرت عددی آنان و بالا رفتن هزینه های جاری دولت، مورد کم توجهی قرار گیرد و کشور در چرخه نامبارک دغدغه های معیشتی معلمان و کاهش کیفیت آموزش و پرورش بیفتد، نمی توان به پیشرفت کشور، که باید به وسیله دست پروردگان همین معلمین بدست آید، امید بست. 

البته تصمیم سازان و تصمیم گیرانی که جایگاه اجتماعی و ارزش مادی مشاغل گوناگون را تعیین می کنند، اگر واقع بین باشند، حتی با معیارهای مادی و اقتصادی نیز به ضرورت تامین بیشتر معیشت و رفاه معلمین و تعیین جایگاه شایسته و ممتاز آنها خواهند رسید.

اما خانواده ها نیز پابه پای معلمین، وظیفه ای سنگین در تربیت فرزندان خود دارند و همانطور که در تأمین نیازهای جسمی و امکانات رفاهی فرزندان می کوشند باید نسبت به تغذیه فکری و تربیت روحی آنان نیز حساس باشند و علاوه برکسب اطمینان از سلامت محیط مدرسه و صلاحیت مربیان، به میزانی که برای فرزندان و آینده آنها ارزش قائلند به همکاری فعال و مؤثر با مربیان بپردازند و از صرف وقت کافی بدین منظور دریغ نکنند، چرا که نتیجه حاصل از این صرف وقت و سرمایه گذاری با هیچیک از سرمایه گذاری های دیگر قابل مقایسه نخواهد بود. 

نباید نادیده گرفت که دانش آموزان خود نیز، به ویژه در سنین بالاتر تاثیر بی چون و چرائی در موفقیت فعالیت هایی که در خانه و مدرسه برای رشد و تربیت آنان صورت می گیرد دارند که خانواده ها با مراقبت ها و هدایتهای خود بهترین زمینه سازان این موفقیت خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار