با این حال چند بیمارستان جایگزین برای این بیمارستان ها در نظر گرفته اندکه روند پیشرفت فیزیکی آنها ظاهرا نامحسوس است

"> خوزستان و بحران بیمارستانی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹

با این حال چند بیمارستان جایگزین برای این بیمارستان ها در نظر گرفته اندکه روند پیشرفت فیزیکی آنها ظاهرا نامحسوس است

 

بشوشان : دون شک مرکز استان محل رجوع بیماران از سراسر استان محسوب می شود. با این حال جای تاسف دارد که خوزستان در زمینه تاسیسات و تجهیزات بیمارستانی جزو محروم ترین استان های کشور محسوب می شود.

بیمارستان طالقانی که مربوط به سوانح سوختگی است پیر و فرسوده و شکسته است. بیمارستان ابوذر که مربوط به کودکان و اطفال می باشد از رده خارج شده است. بیمارستان رازی که اگر انسان بود الان زیرخروارها خاک قرار داشت. بیمارستان شفا که میزبان بیماران عزیز سرطانی است فاقد استانداردهای لازم است. بیمارستان [...] نیز با فرشته اجل ارتباط دارد! از اورژانس های مجهز خبری نیست تا اگر شهروندان در ساعات غیر اداری خدای ناکرده دچار مشکل شوند به آن مراجعه کنند.

بیمارستان امام هم که وضعیت بهتری دارد از بیمارستان های درجه 3 استان های دیگر عقب تر است. بیمارستان امیرکبیر نیز به یک موزه تجهیزات پزشکی می ماند.کار به جایی رسیده که حتی وزیر بهداشت زمانی که از بیمارستان های استان بازدید کرد اشکش درآمد! گرچه پیش از او اشک مادران خوزستانی در بیمارستان ها سرازیر شده بود.

با این حال چند بیمارستان جایگزین برای این بیمارستان ها در نظر گرفته اندکه روند پیشرفت فیزیکی آنها ظاهرا نامحسوس است. امیدواریم مسئولان به جای اختصاص اعتبارات استان به پروژه های ملی مانند ورزشگاه الغدیر که به دلیل ضعف ساختاری حتا نمی تواند بازی فولاد و مالدیو را برگزار کند به فکر بیمارستان های استان باشد که مردم خوزستان اگر به دلیل ریزگردها و آب آلوده و سوزاندن مزارع نیشکر و دود چاه های نفت و آلاینده های صنایع دچار بیماری های عجیب و نادر شداند لااقل در بیمارستان با آرامش بتوانند غزل خداحافظی را بخوانند!

حالا که این مطلب به دامن سبز طنز کشیده شد یادمان نرود که بگوییم که چندی پیش برای کاری به یکی از بیمارستان ها رفته بودیم و با درخواست تعجب برانگیز یک بیمار که چندین سرم به او وصل شده بود مواجه شدیم که می گفت اگر می شود روی تخت من بنشین تا وقتی از دستشویی می آیم تختم را نگرفته باشند! یا اینکه در هنگام خروج از بیمارستان بیمار دیگری می گفت: می شود پیراهن خود را به من بدهی تا بتوانم از بیمارستان خارج شوم.

یا دوستی که از ما سوال می کرد تزریقات بلدیم یا نه چرا که 5/2 ساعت منتظر اتمام شام تزریقات چی محترمه هستم! اگر خواننده محترم از اغیار باشد و حرف ما را به طنز می گیرد بهتر است که جای رفتن به شهربازی و استفاده از تونل وحشت یک بار اورژانس های بیمارستان های خوزستانی را امتحان کند که خالی از لطف نیست به فرموده قائم مقام فراهانی :

سِر المکاتبات نصف ملاقات!

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار