اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: میزان رضایتمندی خانواده ها برای اهدای اعضای بستگانشان که دچار مرگ مغزی شده اند، از ۵ درصد به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، علی نوبخت؛ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شب گذشته در سیزدهمین مراسم بزرگداشت پیوند اعضا (جشن نفس) که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد گفت: یکی از پیشرفته‌ترین راه‌های درمان بیماری‌ها، پیوند اعضا است که با همت متخصصان کشور، ایران در این عرصه نقش شناخته‌شده‌ای در جهان دارد.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان در خصوص ضرورت تشکیل این انجمن در کشور خاطرنشان کرد: در گذشته اعمال جراحی پیوند اعضا با صرف مبالغ زیاد، به کشور انگلیس ارجاع داده می‌شد اما با همت مسئولین مربوطه، جراحی های پیوند اعضا در کشور از پیوند کلیه آغاز شد و به تدریج پیوند سایر اعضا نیز در کشور انجام شد.

دکتر نوبخت در ادامه با اشاره به ضعف های این حوزه در بخش دولتی طی سالیان گذشته گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضرورت تشکیل شورای عالی پیوند اعضا به دکتر هاشمی وزیر بهداشت گزارش شد و وی سریعا دستور تشکیل این شورا را صادر کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با قدردانی از تلاش های وزیر بهداشت در ساماندهی مباحث دولتی در پیوند اعضا یادآور شد : معاونت مربوطه در وزارت بهداشت به ما کمک کرد و ما توانستیم در اواخر سال 93 انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان را تشکیل دهیم و در سال 94 نیز پروانه کار را از وزارت کشور دریافت کردیم تا این کار بزرگ به اوج خود برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد بالای تصادفات جاده ای را عامل بروز حدود 5 تا 8 هزار مرگ مغزی دانست و خاطرنشان کرد: حداقل 50 درصد این افراد می توانند اهدای عضو کنند و با این کار، جان تعدادی از بیماران را از مرگ نجات دهند.

دکتر نوبخت در پایان گفت: در یک سال گذشته 800 مورد اهدای عضو از افراد مبتلا به مرگ مغزی داشتیم و رضایتمندی از خانواده‌ها برای اهدای عضو بستگانشان، از 5 درصد به 70 درصد رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار