اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
سید موسوی بلادیان

پنجم مهرماه سالروز شکست حصرآبادان توسط رزمندگان پرتوان سپاه اسلام در جریان عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه می باشد. از زمان حمله رژیم بعثی عراق که در 31/6/59 آغاز شد بیش از یکسال می گذشت و سربازان فریب خورده و مزدور صدام با تانک ها و توپ های فراوان خود از قسمتهائی از مرزهای ایران عبور کرده و شهر آبادان تقریبا در محاصره بود، پالایشگاه این شهر در تیررس آنها بود و مدام با آتش دشمنان صدمه می دید و آتش می گرفت.

فشارها از هر طرف زیاد بود اما ملت سرافراز و آگاه ایران با اسلحه ایمان و عشق و اداره ای قوی و عزمی استوار در حال ایستادگی بودند. مرحوم جمی امام جمعه فقید شهر آبادان در میان آتش پرچم دشمن نماز دشمن شکن جمعه را برگزار و در خطبه های خود مردم را به ایستادگی و مقاومت تشویق می کرد. با توصیه وامر امام خمینی رحمه اله علیه مبنی بر اینکه: « حصرآبادان باید شکسته شود» عملیات پیروز ثامن الائمه در ساعت یک بامداد 5 /7/ 1360 و در منطقه عملیاتی شمال آبادان و با رمز مبارک « نصر من اله و فتح قریب» آغاز شد که با رشادت های غیور مردان مومن و معتقد به ولایت فقیه در مدت سالروز پل های دشمن بر روی رودخانه کارون تصرف و جاده های منتهی به آبادان تأمین و به انهدام نیروهای دشمن انجامید. در این عملیات 90 تانک و خودروی دشمن منهدم و حدود 2000 نفر از دشمنان اسلام کشته و زحمی شدند و بیش از 250 کیلومتر مربع از خاک میهنان آزاد شد و مناطق شرق کارون عملاً آزاد گردید.

این عملیات نقطه عطفی در جنگ ما با دشمنان اسلام بود و پایه گذار پیروزی های بعدی سپاهیان اسلام در طریق القدس و فتح المبین و بیت المقدس است شکست محاصره آبادان تنها با پایمردی و جسارت و ایمان قوی و عشق به امام زمان و نایب بر حقش خمینی کبیر بود. رزمندگان ایثارگر در این عملیات عاشقانه می جنگیدند و تنها انگیزه الهی داشتند و ولایت فقیه را استمرار نهضت انبیاء می دانستند.

شکست محاصره آبادان در آن زمان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود، زیرا تنها چندماه از خلع بنی صدر از فرماندهی کل قوا می گذشت و رای مجلس مبنی بر عدم کفایت او تبلیغات گسترده ای را علیه نظام اسلامی ما بوجود آورده بود.

رادیوها و همه رسانه های بیگانه همدست شده بودند که روحیه مردم را تضعیف و با تحلیل های نادرست خود به افکار عمومی تحمیل نمایند که دیگر کار ایران تمام شده و بیش از چندماه به ایستادگی جمهوری اسلامی فاصله نمانده است.

عملیات شکست حصرآبادان خط بطلانی بر تصورات باطل دشمنان اسلام بود زیرا نیروهای رزمنده اسلام با تکیه بر ایمان قوی و اراده ای استوار فارغ از تبلیغات و جوسازی های دشمنان در این عملیات ثابت نمودند که همه یک صدا بوده و تابع محض ولی امر مسلمین هستند و برای اولین بار وحدت و هم آهنگی کامل میان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی به وجود آمد که این خود یک پیروزی بزرگ بود. از طرفی این پیروزی روحیه امید و ایمان و در نتیجه خودباوری را در میان رزمندگان به درجه ای مطلوب رسانید.

امام خمینی قدس سره الشریف در پیامی که به مناسبت این پیروزی بزرگ به فرماندهان سپاه و ارتش ارسال داشت فرمودند که: اینجانب این پیروزی بزرگ را به فرماندهان تمامی نیروهای مسلح و سربازان ارجمند سپاهیان نیرومند تبریک عرض می کنم به این ترتیب برگی دیگر بر افتخارات باشکوه و زرین رزمندگان اسلام افزوده شد.

تاثیر این پیروزی بزرگ آنهم در فاصله کمی از خلع بنی صدر ، فاجعه هفت تیر، انفجار دفتر رئیس جمهوری و شهادت ده ها عالم و نیروهای مخلص به دست منافقین کوردل موج امید و زندگی و انتظار پیروزهای بیشتر را در دل مردم حق مدار ما به وجود آورد و همگان به این نتیجه رسیدند که رمز این موفقیت بزرگ را در ناخدای کشتی باید دانست و بنابراین پاسداری از این نعمت که همان عقیده راسخ به ولی فقیه می باشد می تواند در همه اوقات نظام جمهوری اسلامی ما را در برابر خطرات بیمه کند و اینست معنی نصرت الهی. سلام و درود خدا بر شهدای این عملیات ظفرمند و درود خدا بر روح مرحوم جمی امام جمعه فقید آن شهرستان باد.

برچسب ها: حصر آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار