اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
آرمان امروز: تیم ملی فوتسال کشورمان در ادامه درخشش خود در رقابت‌های جام جهانی، پس از حذف برزیل، تیم پاراگوئه را نیز از پیش رو برداشت تا در جمع ۴ تیم برتر و نهایی این مسابقات قرار بگیرد.

تیم ملی فوتسال کشورمان بامداد دیروز (یکشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به مصاف تیم ملی پاراگوئه رفت که این مسابقه با نتیجه ۳-۴ به نفع ایران به اتمام رسید. در نیمه نخست این مسابقه، ایران فرصت‌های گلزنی زیادی داشت. 


تیم ایران روی غافلگیری مدافعان، گل اول بازی را توسط مارتینز در دقیقه ۱۳ دریافت کرد. در ادامه و در دقیقه ۱۶، احمد اسماعیل پور با شوتی دیدنی، دروازه پاراگوئه را باز کرد تا بازی مساوی شود. این پایان کار نیمه اول نبود و در آخرین دقیقه این نیمه، سالاس دروازه ایران را گشود تا بازیکنان ایران در نیمه اول با باخت ۲ بر یک به بیرون از زمین بروند. در آغاز نیمه دوم، فرهاد توکلی دروازه پاراگوئه را باز کرد که داور مسابقه، این گل را به علت خطای هند توکلی نپذیرفت. مهدی جاوید در دقیقه ۲۳، گل تساوی را وارد دروازه نماینده آمریکای جنوبی کرد تا همه چیز برابر شود. در حالی که آیالا به مدت دو دقیقه اخراج شده بود، مهدی جاوید در دقیقه ۳۶ بازی، گل دوم خودش و گل سوم ایران را به ثمر رساند تا تیم ایران برای اولین بار در این مسابقه پیش بیفتد. در دقیقه ۳۹، ویالبا روی ضربه ایستگاهی، گل سوم پاراگوئه را زد تا نتیجه مسابقه، ۳-۳ مساوی شود و بازی به وقت‌های اضافه برسد. در نیمه اول وقت‌های اضافی، تیم پاراگوئه در زمین خود دفاع کرد و حملات ایران هم به نتیجه‌ای نرسید. در دقیقه آخر وقت‌های اضافه، اسماعیل پور از اشتباه دروازه بان پاراگوئه نهایت استفاده را برد و گل چهارم ایران را به ثمر رساند. با سوت داور مسابقه، تیم ایران با نتیجه ۳-۴ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. پیش‌تر تیم ملی ایران در جام جهانی سال ۱۹۹۲ نیز به این مرحله رسیده بود. با این نتیجه، تیم ایران باید بامداد روز چهارشنبه هفتم مهرماه در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی به مصاف روسیه برود.

پیروزی دراماتیک در لحظه مرگبار

سایت فیفا در گزارش بازی خود این تیتر را آورده است: «پیروزی دراماتیک ایران در لحظه مرگبار» این سایت در گزارش خود به گلزنی ایران در ثانیه‌های پایانی بازی اشاره کرده و نوشت: ایران در حالی توانست به گل برتری خود در این بازی دست یابد که تنها ۲۳ ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود. این نتیجه در حالی رقم خورد که دو تیم در وقت‌های قانونی به تساوی ۳ بر ۳ دست یافته بودند.

پس از ۲۴ سال!

وحید شمسایی در خصوص پیروزی تیم ملی فوتسال ایران مقابل پاراگوئه اظهار داشت: این افتخار بزرگ را به خانواده فوتسال تبریک می‌گویم. اینکه در ساعت ۳ بامداد پیامک‌های فراوانی برای من ارسال می‌کنند نشان دهنده این است که کار بسیار بزرگی صورت گرفته است، شاید به این دلیل برای من پیامک ارسال می‌کنند که دسترسی به بازیکنان و کادرفنی که اصلی‌ترین نفرات در این زمینه بودند دشوار است. وی ادامه داد: من بسیار خوشحالم که پس از ۲۴ سال توانستیم راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی شویم و به حق واقعی فوتسال برسیم. هم‌اکنون دیگر توقعات ما از این تیم بسیار بالا رفته است و بازیکنان باید برای قهرمانی تلاش کنند. تاکنون تاریخ‌ساز شده‌اند اما از اینجا به بعد توقع داریم اتفاقات خوب دیگری را رقم بزنند و قهرمان این دوره از مسابقات شوند؛ کاری که دور از دسترس نیست. آقای گل فوتسال جهان در مورد اینکه در بازی مقابل پاراگوئه کار گره خورده بود، گفت: پاراگوئه آمده بود که مسیر کلمبیا در سال ۲۰۱۲ را برود و با دفاع مطلق مقابل ایران به پیروزی دست یابد اما ایران بازیکنان خلاق و تاثیرگذار بسیار خوبی دارد که توانستند از پس از این موضوع برآیند و از دفاع پاراگوئه عبور کردند.

به چهارمی قانع نیستیم

سیدمحمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران درباره موفقیت تیم‌ ‌ملی در جام جهانی فوتسال و راهیابی به جمع چهار تیم برتر دنیا، اظهار کرد: خدا را شکر، این موفقیت برای فوتسال است نه برای من. بازیکنان تمام تلاش‌شان را کردند و ما هم سعی کردیم که کمک‌شان کنیم. به جامعه ورزش به خصوص کسانی که برای این تیم زحمت کشیده‌اند تبریک می‌گویم. از روسای قدیم تا سیدرضا افتخاری که به ما اعتماد کرد در این موفقیت سهیم هستند. همچنین جا دارد این پیروزی را در هفته‌ دفاع مقدس به عنوان یک بسیجی به تمام شهدا و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم کنم. وی ادامه‌ داد: ما سختی‌های زیادی کشیدیم و در حال‌ حاضر نیز شرایط برای ما بسیار سخت است، اما امیدوارم که با صبر و حوصله‌ای که به خرج می‌دهیم این دو بازی را هم بگذرانیم. قبل از جام جهانی از من انتقاد می‌شد که چرا صحبت نمی‌کنم و از شرایط موجود انتقادی نمی‌کنم، این بازیکنان واقعا بدون توقع هستند و باید به آنها توجه کرد. من امروز از عملکرد تمام بازیکنانم راضی بودم. آنها تا آخرین لحظه به دستورات فنی توجه کردند و بدون عجله و با تمرکز بالا تا انتهای بازی به کارشان ادامه‌ دادند. اینها بازیکنان بزرگی هستند. ناظم الشریعه که پیش از راه یافتن به نیمه نهایی هدفگذاری‌اش را حضور در جمع چهار تیم برتر جهان اعلام کرده بود، بعد از رسیدن به این هدف در پاسخ به این پرسش که آیا به این نتیجه‌ قانع شده‌اید یا خیر؟ در این باره توضیح داد: ما ایرانی هستیم و تا آخرش می‌رویم. ان‌شاا... از ما حمایت کنند و بازیکنان به لحاظ روحی تقویت شوند. ملی‌پوشان باید بدانند که به آنها توجه می‌شود. مطمئن باشید که این تیم می‌تواند خیلی کارها را انجام دهد. ما به بازی با روسیه امیدوار هستیم. 


من اولین پیروزی‌ام به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران مقابل روسیه بود. ما این تیم را سال گذشته در ارومیه شکست دادیم و امسال هم در نیمه نهایی جام جهانی از انگیزه بالایی برای شکست دادن این تیم برخوردار هستیم. باور کنید که همیشه این موقعیت جور نمی‌شود. معلوم نیست که دوباره ایران بتواند در سال‌های آینده به این موفقیت برسد. بنابراین باید همه در مقطع کنونی کمک کنند.


 وی در پاسخ به این سوال که آیا به قهرمانی نیز فکر می‌کند گفت‌: آدم ناامید به جایی نمی‌رسد. ما از روز اول گفتیم که هدفگذاری‌مان رسیدن به جمع چهار تیم برتر است. حالا هم می‌گویم که تمام تلاش‌مان بر این است که در دو بازی پیش‌رو بهترین کیفیت را نشان دهیم. ان‌شا‌ا... شرایطی پیش آید تا بتوانیم برای قهرمانی برویم، اما معتقد هستم که نباید توقعات را بی‌جا بالا برد. این توقعات باید به اندازه امکانات‌مان باشد، ولی مطمئنا کسی دلش نمی‌خواهد قهرمانی را از دست بدهد. ما هم به چهارمی قانع نیستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار