آنها قربانی مشکلات اداری شده‌اند که همچون گره بزرگی بر کار این کارخانه افتاده و هر روز کورتر می‌شود "> کارگران قند اهواز را دریابید
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

آنها قربانی مشکلات اداری شده‌اند که همچون گره بزرگی بر کار این کارخانه افتاده و هر روز کورتر می‌شود

در خبرها آمده بود روز شنبه حدود60 نفر از کارگران شرکت تصفیه قند و شکر اهواز در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های مسئولان برای حل مشکلات شان، در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. کارگرانی که بیش از 18 ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده و به‌ سختی روزگار می‌گذرانند. آنها قربانی مشکلات اداری شده‌اند که همچون گره بزرگی بر کار این کارخانه افتاده و هر روز کورتر می‌شود. طبق مصوبه دولت در سفر استانی سال 87 قرار شد مدیریت شرکت قند اهواز از یکی از بانک‌هایی که سهام شرکت را در اختیار داشتند به وزارت صنایع و معادن وقت منتقل شود. کار این انتقال چند ماهی طول کشید تا در تاریخ 13/4/88 کارخانه از عهده بانک‌ها خارج و به وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلی واگذار شد.

قرار بود وزارت صنعت و معدن کار بازسازی و نوسازی کارخانه را انجام دهد اما متأسفانه این امر پس از مدت کوتاهی لغو شد و تاکنون هیچ اقدامی برای آن انجام نشده است. این موضوع باعث شد بسیاری از کارگران بلاتکلیف بمانند. این در حالی است که کارخانه در منطقه‌ای بسیار مناسب واقع شده، زیرا از یک‌سو مواد اولیه (شکرخام) برای تصفیه وجود دارد و از سوی دیگر تنها کارخانه چغندر استان است که هم به بنادر جنوبی کشور نزدیک بوده و هم می‌تواند کمک بزرگی به رفع محرومیت و اشتغال‌زایی و کشاورزی در استان خوزستان کند. این روزها 93 نفر از کارگران و پرسنل کارخانه که همراه با خانواده‌شان جمعیتی بیش از500 نفر را شامل می‌شود،20 ماه است با مشکلات عدیده معیشتی دست به گریبان هستند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند، در حالی که فعالیت کارخانه قند اهواز می‌تواند تأثیر مهمی بر اشتغال‌زایی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بگذارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار