اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

فشار خون اين قاتل خاموش در كمين چه كساني است؟ چون تا زماني كه آسيب جدي به بدن وارد نشده علامتي ندارد. توجه كنيد كه فشارخون به‌طور طبيعي در اثر استرس و فعاليت بدني هم بالا مي‌رود اما فردي كه دچار بيماري فشارخون بالاست، به هنگام استراحت نيز فشارخوني بالاتر از حد طبيعي دارد.

استرس

وقتي در وضعيتي فوق‌العاده مانند تغيير موقعيت، اضطراب و عصبانيت قرار مي‌گيريم، بدن ما فعاليت خود را با مجموعه‌‌اي از تغييرات سريع داخلي تنظيم مي‌كند كه يكي از مهم‌ترين آنها آزاد شدن هورمون آدرنالين از غدد فوق كليوي است كه با افزايش تعداد ضربان قلب و تنگ شدن عروق به كمك برخي ترشحات ديگر به بالا رفتن فشارخون منجر مي‌شود.

رژيم غذايي

تحقيقات نشان مي‌دهد كه نمك از عوامل افزايش‌دهنده فشارخون است. مصرف نمك زياد از دوران كودكي پايه‌اي براي بالا رفتن فشارخون در سنين بالاتر مي‌شود. پس بهتر است ميزان نمك در غذاي روزانه كودك، به‌ويژه شيرخوار محدود يا حذف شود و در دوران بزرگسالي هم به اندازه مناسب باشد.

سن بالاي ۶۰ سال

تحقيقات نشان مي‌دهد كه آسيب ديدن سلول‌هاي كليه، مهم‌ترين علت ابتلا به فشارخون در نوار سن است. بهترين راه جلوگيري از آسيب ديدن سلول‌هاي كليه، اصلاح رژيم غذايي و استفاده از ميوه‌ها و انواع سبزيجات و غلات و حبوبات است.

چاقي

فشارخون بالا در افراد چاق دو برابر افرادي است كه اضافه وزن ندارند يا وزن طبيعي دارند. افراد چاق و داراي اضافه وزن در صورتي كه رژيم غذايي خود را نيز تعديل نكنند، علاوه بر ابتلا به فشارخون بالا، در معرض انواع صدمات ناشي از فشارخون مانند سكته و بيماري‌هاي قلبي نيز قرار دارند.


برچسب ها: استرس ، رژيم غذايي
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار